StoryEditor
Producenci
15.07.2020 00:00

PZPK: Produkty biobójcze z tzw. "szybkiej ścieżki" zostają na rynku do upływu daty ważności

W związku z licznymi pytaniami i niepokojem firm należących do Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego o status produktów biobójczych rejestrowanych w tzw. „szybkiej ścieżce” – zespół PZPK od kilku tygodni prowadził intensywne rozmowy i organizował spotkania z przedstawicielami organów państwowych, odpowiedzialnych za mechanizm rejestracji, a także za nadzór rynkowy nad tą kategorią produktów. Jakie są wyniki tych starań?

Pod koniec czerwca br. do rozmów z URPL (Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych) i GIS (Główny Inspektor Sanitarny) Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zaangażował Konfederację Lewiatan. Wspólnie starano się przekonać oba urzędy przede wszystkim do tego, by umożliwiły pozostanie w obrocie produktów biobójczych przeznaczonych do dezynfekcji do czasu upływu ich terminu ważności (czyli powyżej 180 dni, na które wydawane jest pozwolenie). 

- Otrzymaliśmy dziś wiadomość, że 30 czerwca br. Główny Inspektor Sanitarny, z pozycji organu nadzoru, pisemnie poparł właśnie takie stanowisko URPL – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i dodaje: - W piśmie GIS podkreślił, że „rozwiązanie to, mające na względzie bieżącą sytuację epidemiologiczną związaną z COVID-19, z jednej strony zabezpiecza odpowiedni zapas preparatów do dezynfekcji, tak ważnych w czasie trwającej epidemii, z drugiej strony umożliwia pozostawienie w obrocie wyprodukowanych już produktów na zasadach wskazanych powyżej.

Jednocześnie urząd poinformował, że organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej na bieżąco obserwują i analizują sytuację epidemiologiczną związaną z epidemią COVID-19. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego wnioskuje na tej podstawie, że inspektorzy zbierają dane dotyczące ewentualnego zwiększonego zapotrzebowania na produkty do dezynfekcji i choć na chwilę obecną nie ma sygnałów wskazujących na niedobór tego typu produktów na polskim rynku, w przypadku zmiany sytuacji będzie mógł rozmawiać także o ewentualnym wydłużeniu mechanizmu tzw. „szybkiej ścieżki”.

- Daje nam to solidną podstawę do rozmów z URPL i duże szanse na konkretne decyzje w sprawie przedłużenia pozwoleń na produkty wprowadzone w tej procedurze. Mamy wielką nadzieję, że decyzja GIS rozwiąże w firmach kosmetycznych wiele bieżących problemów dotyczących obrotu produktami biobójczymi - komentują eksperci PZPK.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 23:47