Grupa PZ Cussons poinformowała swoich kontrahentów, w tym dystrybutorów, że w ramach nowej strategii jej inwestycje skoncentrują się na głównych markach w tych lokalizacjach, które mogą zapewnić odpowiednią skalę wzrostu, umożliwiając Grupie powrót do stałego, zyskownego rozwoju.
„Zgodnie z tą strategią 12 sierpnia 2019 r., Grupa PZ Cussons podpisała umowę sprzedaży polskiej marki Luksja oferującej produkty do mycia i pielęgnacji ciała. Kupującym jest Grupa Sarantis z siedzibą w Atenach, będąca producentem i dystrybutorem produktów codziennego użytku, m.in. kosmetyków do pielęgnacji ciała.
Jednocześnie spółki PZ Cussons i Sarantis zawarły także umowę dystrybucyjną, na mocy której spółka Sarantis będzie prowadziła dystrybucję niektórych marek PZ Cussons (między innymi: Carex, Original Source i Morning Fresh) w Polsce oraz w krajach Europy Środkowej i Wschodniej” – czytamy w piśmie podpisanym przez Marka Modzelewskiego, CEE Business Unit Directora PZ Cussons.
Zgodnie z wymogami prawnymi, zamknięcie procesu sprzedaży marki Luksja uzależnione jest od zgód instytucji antymonopolowych w odpowiednich krajach, w tym w Polsce.
„Trudno przewidzieć, jak długo może potrwać ten proces: kilka tygodni czy kilka miesięcy. Do czasu uzyskania zgód oraz zamknięcia transakcji marka Luksja pozostaje własnością PZ Cussons, zaś wszystkie marki: Luksja, Carex, Original Source, Morning Fresh i inne, nadal będą produkowane, oferowane klientom, sprzedawane oraz dystrybuowane przez PZ Cussons, a nadzór nad tymi procesami będą sprawować wyłącznie pracownicy PZ Cussons. Po uzyskaniu zgód oraz zamknięciu transakcji Sarantis przejmie biznes wyżej wymienionych marek w regionie.” – informuje spółka w komunikacie.
PZ Cussons, jak i Sarantis zapewniają swoich partnerów handlowych, że dołożą wszelkich starań, aby zmiana była przeprowadzona płynnie i sprawnie dla wszystkich stron.