StoryEditor
Producenci
14.08.2019 00:00

PZ Cussons sprzedaje Luksję Grupie Sarantis

Grupa PZ Cussons sprzedaje polską markę kosmetyczną Luksja Grupie Sarantis. Jednocześnie spółka Sarantis będzie prowadziła dystrybucję niektórych marek PZ Cussons, takich jak Carex, Original Source i Morning Fresh w Polsce oraz w krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

Grupa PZ Cussons poinformowała swoich kontrahentów, w tym dystrybutorów, że w ramach nowej strategii jej inwestycje  skoncentrują się na głównych markach w tych lokalizacjach, które mogą zapewnić odpowiednią skalę wzrostu, umożliwiając Grupie powrót do stałego, zyskownego rozwoju.

„Zgodnie z tą strategią 12 sierpnia 2019 r., Grupa PZ Cussons podpisała  umowę sprzedaży polskiej marki Luksja oferującej produkty do mycia i pielęgnacji ciała. Kupującym jest Grupa Sarantis  z siedzibą w Atenach, będąca producentem i dystrybutorem produktów codziennego użytku, m.in. kosmetyków do pielęgnacji ciała.
Jednocześnie spółki PZ Cussons i Sarantis zawarły także umowę dystrybucyjną, na mocy której spółka Sarantis będzie prowadziła dystrybucję niektórych marek PZ Cussons (między innymi: Carex, Original Source i Morning Fresh) w Polsce oraz w krajach Europy Środkowej i Wschodniej”
– czytamy w piśmie podpisanym przez Marka Modzelewskiego, CEE Business Unit Directora PZ Cussons.

Zgodnie z wymogami prawnymi, zamknięcie  procesu sprzedaży marki Luksja uzależnione jest od zgód instytucji antymonopolowych w odpowiednich krajach, w tym w Polsce.

„Trudno przewidzieć, jak długo może potrwać ten proces: kilka tygodni czy kilka miesięcy. Do czasu uzyskania zgód oraz zamknięcia transakcji marka Luksja pozostaje własnością PZ Cussons, zaś wszystkie marki: Luksja, Carex, Original Source, Morning Fresh i inne, nadal będą produkowane, oferowane klientom, sprzedawane oraz dystrybuowane przez PZ Cussons, a nadzór nad tymi procesami będą sprawować wyłącznie pracownicy PZ Cussons. Po uzyskaniu  zgód oraz zamknięciu transakcji Sarantis przejmie biznes wyżej wymienionych marek w regionie.” – informuje spółka w komunikacie.

PZ Cussons, jak i Sarantis zapewniają swoich partnerów handlowych, że dołożą wszelkich starań, aby zmiana była przeprowadzona płynnie i sprawnie dla wszystkich stron.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 17:51