Podczas rozmów o podatku dyskutującym towarzyszyły cztery puste krzesła. Na poniedziałkowe spotkanie organizowane przez PIH zaproszeni byli przedstawiciele wszystkich resortów biorących udział na prośbę Ministerstwa Finansów w uzgodnieniach międzyresortowych projektu ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej. Pod nieobecność strony rządowej o kształcie podatku dyskutowali: dyrektor generalny PIH Maciej Ptaszyński, Małgorzata Więch, wiceprezes zarządu PIH, Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding, Aleksandra Rybarkiewicz, kierownik ds. rozwoju sieci Nasz Sklep, oraz Albert Wielusiński, dyrektor oddziału Mazowsze sieci Livio (LD Holding). Swoje opinie zaprezentowali także obecni w sali drobni przedsiębiorcy, prowadzący jedną lub kilka placówek pod szyldami różnych sieci franczyzowych. Wśród reprezentantów branży drogeryjnej znalazł się Wojciech Radliński, prezes sieci Jawa i firmy dystrybucyjnej Komplex-Torus. – Przekonujemy się w gronie przekonanych. Żałujemy, że na naszych konsultacjach nie pojawili się przedstawiciele żadnego z ministerstw – podsumował spotkanie Maciej Ptaszyński.
Przedstawiciele rządu nie przyszli na konsultacje ws. podatku zorganizowane przez PIH
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski