Na wieść o spowolnieniu sprzedaży marek Nivea i La Praire, akcje spółki spadły w tym tygodniu. Organiczny wzrost sprzedaży w grupie spadł do 4,1 procent w 2019 r., w porównaniu do wzrostu o 4,3 procent w pierwszych dziewięciu miesiącach.
Segment konsumencki odnotował roczny wzrost sprzedaży o 4,8 procent, w porównaniu z 5,1 procent w pierwszych dziewięciu miesiącach. Roczna sprzedaż osiągnęła 7,653 miliardów euro (8,53 miliarda dolarów).
W swoim oświadczeniu prezes koncernu, Stefan de Loecker powiedział: „Chociaż spodziewamy się trudnych sytuacji w roku budżetowym 2020… z niecierpliwością czekamy na rok fiskalny z ostrożnym optymizmem”.
Spowolnienie wzrostu firmy jest spowodowane odchodzeniem przez konsumentów od marek masowych, takich jak Nivea, na rzecz niszowych opcji oraz produktów zawierających naturalne składniki. W tym celu Beiersdorf uruchomił jednostkę ds. innowacji, która kładzie większy nacisk na rozwój niezależnych marek.