StoryEditor
Producenci
03.03.2022 00:00

Prezes UOKiK za bojkotem produktów pochodzących z Rosji i Białorusi

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK apeluje do polskich przedsiębiorców i konsumentów o solidarne zachowania w związku atakiem Rosji i Białorusi na Ukrainę. Konsumencie, kupuj świadomie: zwracaj uwagę na kody kreskowe: 460-469 (wyprodukowano w Federacji Rosyjskiej), 481 (wyprodukowano na Białorusi) – brzmi przekaz.

Konsumencie, kupuj świadomie: zwracaj uwagę na kody kreskowe: 460-469 (wyprodukowano w Federacji Rosyjskiej), 481 (wyprodukowano na Białorusi) – brzmi przekaz od prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Trwa agresja Rosji przy wsparciu Białorusi na Ukrainę. USA, UE i poszczególne państwa nakładają sankcje na agresora. Także polscy przedsiębiorcy i konsumenci mogą wesprzeć te działania i uderzyć w ekonomiczne interesy Rosji i Białorusi. Wiele sieci handlowych już wycofało ze swojej oferty towary pochodzenia rosyjskiego. Przykładowo jako jedne z pierwszych na taki krok zdecydowały się Aldi, Carrefour, Netto, Rossmann i Stokrotka. Natomiast jako konsumenci możemy świadomie omijać na sklepowych półkach produkty wyprodukowane w tych krajach – przekazuje UOKiK w swoim komunikacie.

– Zachęcamy do akcji niekupowania produktów i usług od firm z Rosji i Białorusi. Doceniamy sieci handlowe wycofujące takie produkty ze swojej oferty. Bądźmy solidarni z Ukrainą, sprzeciwiamy się rosyjskiej agresji wojskowej – mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Produkty pochodzące z Rosji lub powiązane z nią wycofały także ze sprzedaży najważniejsze sieci drogeryjnie. Jako pierwszy zareagował Rossmann, który zdjął z półek ponad 150 produktów. I to była największa skala. Kosmetyków z Rosji nie ma na polskim rynku wiele. Drogerie Natura wycofały 421 produktów.

Jak komentuje Łukasz Barbacki, ekspert rynku kosmetycznego, z perspektywy biznesu nie jest to dużo. – Tyle SKU ma czasem jedna marka kolorówki – stwierdza. Z Super-Pharm zostało wycofanych 80 produktów należących do czterech marek kosmetycznych.

Czytaj także: 

Rossmann zdejmuje rosyjskie produkty z półek

Kontigo wycofuje ze sprzedaży rosyjskie kosmetyki

Drogerie Vica także zdejmują rosyjskie produkty z półek

Super-Pharm Poland wycofuje ze sprzedaży rosyjskie produkty

Primavera Parfum wycofuje rosyjskie produkty – znikną z kilkudziesięciu sklepów internetowych

O wycofaniu kosmetyków pochodzenia rosyjskiego informują także kolejne sklepy internetowe. Bardzo szybko zrobiła to np. ekologiczna drogeria Betterland. 

Niektóre drogerie organizują wyprzedaże marek, których nie chcą już sprzedawać i pieniądze z nich przeznaczają na pomoc mieszkańcom Ukrainy. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.02.2025 15:37
Wella opuszcza rynek południowokoreański – silna konkurencja decydującym czynnikiem
Wella Company to globalna firma kosmetyczna znana z produkcji kosmetyków do pielęgnacji włosów

Wella, znana marka specjalizująca się w produktach do pielęgnacji i stylizacji włosów, wycofała się z rynku południowokoreańskiego. Dystrybutor marki w Korei Południowej, firma Areteon, poinformował salony fryzjerskie, że nie będzie już w stanie dostarczać produktów Wella. Decyzja ta, według doniesień serwisu ChosunBiz, została podjęta jednostronnie przez globalną centralę marki.

Według raportu ChosunBiz, Wella od dłuższego czasu traciła udziały w południowokoreańskim rynku, nie mogąc sprostać silnej lokalnej konkurencji. Południowokoreański rynek kosmetyków do włosów jest jednym z najbardziej wymagających na świecie, a rodzime marki skutecznie dominują sprzedaż zarówno w segmencie profesjonalnym, jak i detalicznym. Dodatkowym czynnikiem była rosnąca popularność domowych zestawów do farbowania włosów, które odbierały udziały rynkowe produktom profesjonalnym.

Po wycofaniu marki Wella dystrybutor Areteon zdecydował się wprowadzić na jej miejsce japońską markę Fiole. Jest to kolejny przykład rosnącego wpływu J-beauty na południowokoreański rynek, który w ostatnich latach stał się areną intensywnej rywalizacji między lokalnymi, zachodnimi i japońskimi markami.

W ostatnim kwartale 2024 roku marka Wella kontynuowała swoje działania w branży fryzjerskiej, koncentrując się na edukacji i szkoleniach dla profesjonalistów. Program Wella Color Expert, trwający od lutego do czerwca 2024 roku, obejmował cztery miesiące intensywnych szkoleń online oraz sesje stacjonarne w Wella Studio w Los Angeles. Uczestnicy pogłębiali swoją wiedzę z zakresu koloryzacji, technik fryzjerskich oraz najnowszych trendów w branży.

Czytaj także: Annie Young-Scrivner rezygnuje z funkcji CEO Wella, Glenn K. Murphy przejmuje stery

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.02.2025 14:30
Eurofragance wyróżnia swoich pierwszych Mistrzów Perfumiarstwa

Firma Eurofragance ogłosiła mianowanie swoich pierwszych Mistrzów Perfumiarstwa. Tytuł ten otrzymali Belén Garcia, Isabel Gil Trujillo oraz Olaf Larsen. Wyróżnienie to stanowi dowód uznania dla ich ponad trzydziestoletniego doświadczenia i talentu, a także podkreśla pozycję Eurofragance jako jednego z liderów globalnego rynku perfumeryjnego. Decyzja ta jest również wyrazem zaangażowania firmy w rozwój wewnętrznych talentów oraz dążenia do innowacji w sztuce komponowania zapachów.

Tytuł Mistrza Perfumiarstwa to ukoronowanie wieloletniej pracy, łączącej kreatywność, wiedzę i wyjątkową wizję. Belén Garcia, związana z Eurofragance od ponad 30 lat, specjalizuje się w perfumach luksusowych i traktuje ich tworzenie jako emocjonalny proces. Isabel Gil Trujillo, która rozpoczęła karierę jako asystentka perfumiarza 24 lata temu, zdobyła bogate doświadczenie w dziedzinie zapachów do pielęgnacji ciała i wnętrz, w tym podczas czteroletniej pracy w oddziale firmy w Singapurze. Olaf Larsen od 12 lat mieszka w Dubaju i czerpie inspiracje z bogatej tradycji zapachowej Bliskiego Wschodu i Azji, koncentrując się na perfumach luksusowych z wyraźnymi nutami regionalnymi.

Rebeca Jardón, dyrektor ds. zasobów ludzkich Eurofragance, podkreśla, że wyróżnienie trójki mistrzów to wyraz uznania dla ich pasji i wkładu w rozwój firmy oraz branży perfumeryjnej. Dodaje, że jest to także dowód na zaangażowanie Eurofragance w rozwój swoich zespołów i promowanie równości szans, szczególnie w kontekście wspierania talentów kobiet w branży. Firma realizuje te cele poprzez własną Akademię Perfumeryjną, która wykorzystuje autorską metodologię szkoleniową, zapewniającą wysoki poziom edukacji i rozwój przyszłych mistrzów zapachów.

W listopadzie 2024 roku firma zaprezentowała na targach in-cosmetics Asia w Bangkoku doświadczenie multisensoryczne o nazwie Scentphony. Była to współpraca perfumiarzy Eurofragance z kompozytorem muzycznym, łącząca trendy zapachowe z muzyką w celu stymulacji zmysłów i inspiracji kreatywności. Wcześniej, w kwietniu 2024 roku, Eurofragance ogłosiła znaczący wzrost sprzedaży o ponad 20 proc. w 2023 roku, osiągając 146 milionów euro. Wzrost ten był widoczny we wszystkich kategoriach produktowych oraz regionach działalności firmy, ze szczególnym uwzględnieniem Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej i Europy.

Czytaj także: Perfumy w Arabii Saudyjskiej: rynek wart miliardy nadal rośnie w siłę

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. luty 2025 17:39