StoryEditor
Producenci
05.10.2022 00:00

Polskie kosmetyki Only Bio wśród największych innowacji w Europie

Hair in Balance by Only Bio to linia kosmetyków do włosów polskiego producenta, która znalazła się wśród 18 tegorocznych zwycięzców raportu Top Breakthrough Innovation 2022, w którym NielsenIQ Bases ogłasza najlepsze innowacje roku. Według Nielsena, liczba innowacji w ostatnich latach spada, tymczasem 94 proc. konsumentów jest nadal zainteresowanych nowościami.

NielsenIQ od ponad 10 lat publikuje listę najlepszych innowacji w obszarze FMCG. W tegorcznym raporcie Top Breakthrough Innovation 18   zwycięzców w Europie pochodzi z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Polski, Francji, Włoch, Portugalii, Norwegii i Austrii.

Linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Hair in Balance by Only Bio – wegańskie produkty zawierające minimum 98 proc. składników pochodzenia naturalnego – okazały się największą innowacją w Polsce. Na liście zwycięzców jest jednak więcej innowacyjnych produktów kosmetycznych. W Niemczech, Włoszech i we Francji jest to NIVEA Luminous630 – intensywne serum do twarzy przeciwko przebarwieniom. W Wielkiej Brytanii – tusz Maybelline Lash Sensational Sky High.

W rankingu Top Breakthrough Innovation wyróżnione zostają udane premiery niezależnie od strategii wejścia na rynek – takie, które zdołały wstrząsnąć kategorią i sprawić że marka znacząco urosła, ale także te nieco bardziej niszowe, stworzone by zachwycić konkretną grupę docelową. Ponadto nowy raport wyróżnia produkty oferujące innowacyjne benefity zanim staną się one standardem w danej kategorii, a także nowe marki na rynku.

Dane NielsenIQ pokazują spadek liczby innowacji w ciągu ostatnich lat – z prawie 54 tys. innowacji w 2019 r. do 38 tys. w 2021 r. w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii. Ten spadkowy trend utrzymuje się w 2022 roku.

Według analityków Nielsena z pracy nad innowacjami nie warto rezygnować. –  ​​Rozwój nowych produktów pozostaje realną strategią wzrostu dla producentów, ponieważ konsumenci wciąż wykazują silny apetyt na istotne innowacje –  mówi Celine Grena, liderka NielsenIQ BASES Europe. – Nasze najnowsze dane pokazują, że tylko ułamek – 6 proc. – kupujących na całym świecie ma obecnie awersję do nowych produktów. 94 proc. konsumentów FMCG jest  otwartych na próbowanie nowych rzeczy. To trend, z którego mogliby skorzystać nie tylko duzi gracze, ale także małe i średnie marki – podkreśla.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.04.2025 15:41
Ashley Park nową globalną ambasadorką Diora
Netflix

Francuski dom mody Dior ogłosił, że amerykańska aktorka i piosenkarka Ashley Park została nową globalną ambasadorką marki. Jej rola obejmie zarówno promowanie działu mody, jak i kosmetyków. Park jest najlepiej znana z roli Mindy Chen w popularnym serialu Netflixa Emily w Paryżu, gdzie niejednokrotnie pojawiała się w stylizacjach inspirowanych paryskim szykiem – bliskim estetyce Diora.

Współpraca aktorki z luksusową marką nie jest nowością. Ashley Park regularnie pojawiała się na pokazach Diora i czerwonych dywanach w kreacjach tego domu mody. Oficjalne ogłoszenie ambasadorskiej roli formalizuje dotychczasowe relacje z marką, należącą do koncernu LVMH. Park może poszczycić się także nominacją do nagrody Tony za rolę Gretchen Wieners w broadwayowskiej adaptacji Mean Girls.

Do grona ambasadorów Diora należą już takie gwiazdy jak Anya Taylor-Joy, która reprezentuje zarówno modę, jak i kosmetyki marki, oraz Willow Smith, pełniąca funkcję międzynarodowej ambasadorki makijażu Diora. W styczniu 2025 roku marka ogłosiła także odnowienie współpracy z wieloletnią ambasadorką Charlize Theron, która promuje nową odsłonę linii pielęgnacyjnej Dior Capture.

W 2024 roku do grona ambasadorów Diora dołączyła również Rihanna, zostając twarzą kultowego zapachu J’adore. W czerwcu zaprezentowano nową kampanię reklamową z jej udziałem. Dior nie ujawnił jeszcze szczegółów dotyczących projektów z udziałem Ashley Park, jednak można spodziewać się jej obecności w globalnych kampaniach promocyjnych oraz na prestiżowych wydarzeniach związanych z marką.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.04.2025 12:38
Nowa strategia Highlander Enterprise na lata 2025–2028: koncentracja na grafenie i kosmetykach
Brown as Berries

Highlander Enterprise S.A., wcześniej znana jako Advanced Graphene Products S.A., ogłosiła nową Strategię rozwoju na lata 2025–2028. Fundamentem do opracowania nowej strategii stał się wysoki poziom zaawansowania prowadzonych projektów oraz rosnące zapotrzebowanie rynkowe na produkty, które Highlander Enterprise zamierza oferować. Strategia koncentruje się na trzech głównych obszarach działalności, które mają zapewnić firmie stabilny wzrost i wzmacniać jej pozycję rynkową.

Pierwszym i kluczowym obszarem wskazanym w Strategii jest segment kosmetyczny. Spółka planuje rozwój marek „8belle” oraz „Brown as Berries”. Marka „8belle” obejmie nowoczesne lakiery hybrydowe, bazy, topy oraz sprzęt i akcesoria do stylizacji paznokci, skierowane głównie do klientów profesjonalnych. Dystrybucja odbywać się będzie przez własną platformę e-commerce B2B oraz poprzez sieć dystrybutorów i przedstawicieli handlowych. Premiera produktów tej marki zaplanowana została na przełom drugiego i trzeciego kwartału 2025 roku. Marka „Brown as Berries”, do której prawa Spółka nabyła w marcu br., wprowadzi na rynek linię kosmetyków do pielęgnacji dłoni, w tym kremy i serum o unikalnych formułach wspomagających regenerację i ochronę skóry.

Drugim obszarem działalności pozostaje rozwój rozwiązań opartych na grafenie. Highlander Enterprise specjalizuje się w produkcji i dystrybucji tego surowca do zastosowań przemysłowych, takich jak kompozyty węglowe, filamenty do druku 3D, farby czy polimery. Potencjał grafenu nadal pozostaje jednym z głównych zasobów strategicznych Spółki, który ma zostać lepiej skomercjalizowany w nadchodzących latach. Trzecim filarem działalności jest rozwój innowacyjnej odzieży UV dla kobiet, co stanowi uzupełnienie zdywersyfikowanej oferty rynkowej Highlander Enterprise.

Zarząd Spółki deklaruje, że nadrzędnym celem przyjętej Strategii jest budowanie pełnej synergii kosztowej i operacyjnej pomiędzy poszczególnymi segmentami działalności, co ma przełożyć się na wzrost wartości dla akcjonariuszy. Dzięki jasno zdefiniowanym kierunkom rozwoju, Highlander Enterprise planuje umocnić swoją pozycję jako innowacyjnego gracza na styku przemysłu chemicznego, kosmetycznego i technologii materiałowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. kwiecień 2025 06:42