StoryEditor
Producenci
02.04.2020 00:00

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego powołał sztab kryzysowy

– Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego powołał 9-osobowy kosmetyczny sztab kryzysowy, który 24 godziny na dobę prowadzi dialog ze stroną rządową i partnerami zewnętrznymi w kluczowych dla branży sprawach w okresie licznych zmian i rządowych obwieszczeń dotyczących pandemii – informuje Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna związku – organizacji skupiającej ponad 180 przedsiębiorstw działających w sektorze kosmetycznym.

Od 11 marca br., od pierwszych rządowych obwieszczeń dotyczących zakażeń SARS-CoV-2, przez okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, po wprowadzenie stanu epidemii – towarzyszymy polskiej branży kosmetycznej we wszystkich etapach procesu zmian, z którym przychodzi nam się mierzyć. Każdy z ostatnich dni wypełniony był nowymi wyzwaniami, dziesiątkami rozmów telefonicznych oraz spotkań online

Powołaliśmy 9-osobowy kosmetyczny sztab kryzysowy, który 24 godziny na dobę prowadzi dialog ze stroną rządową i partnerami zewnętrznymi. Nasz głos jest słyszalny w rozmowach z Ministerstwem Rozwoju, Ministerstwem Finansów, Ministerstwem Zdrowia, Ministerstwem Aktywów Państwowych, Ministerstwem Rolnictwa, Konfederacją Lewiatan, Polską Radą Centrów Handlowych, Związkiem Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy i wieloma innymi stowarzyszeniami i organizacjami.  Na bieżąco komunikujemy wszystko na stronie internetowej i naszym profilu LinkedIn.

Konsultacje z firmami

Prowadzimy aktywne konsultacje z firmami członkowskimi reprezentującymi producentów i dystrybutorów kosmetyków, środków biobójczych i opakowań. Dziś to towary o fundamentalnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i zdrowia obywateli – czujemy więc wyjątkową odpowiedzialność za to, by włączyć się w walkę z pandemią.

Od 20 marca  trwają liczne konsultacji dotyczące uproszczonych rozwiązań prawno-podatkowych wśród członków związku przed przygotowaniem rekomendacji dla Ministerstwa Finansów.

Konsultacje Lewiatan

W sprawie niwelowania negatywnych skutków epidemii koronawirusa dla biznesu działamy ramię w ramię z Konfederacją Lewiatan. 24 marca przedstawiliśmy propozycje zmian w projekcie tarczy antykryzysowej.

Szybka ścieżka rejestracji produktów biobójczych

Od pierwszych chwil wspieramy firmy we wprowadzaniu do obrotu produktów biobójczych zgodnie z procedurą art. 55, prowadząc bieżące doradztwo, przygotowując mailingi, obsługując dotąd około 90 zapytań członkowskich dotyczących dokumentacji, oznakowania, składania wniosków, deklaracji, potwierdzania skuteczności. Nasze działania objęły:

-  „Gorącą linię” – bieżące kontakty z Urzędem Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych w sprawie, wyjaśnianie na bieżąco wątpliwości interpretacyjnych:

- 14-16 marca – Urząd Rejestracji wprowadza ułatwienia proceduralne dotyczące tzw. „szybkiej ścieżki” rejestracji produktów biobójczych

- 24 marca – po interwencji związku Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych  dopuścił Profil Zaufany i uporządkował procedury przyjmowania wniosków

- Przygotowanie dla firm dokumentacji potwierdzającej skuteczność etanolu do przedłożenia w Urzędzie Rejestracji;

- Przygotowanie przewodnika o oznakowaniu produktów biobójczych.

Etanol i  skażalniki

Związek współpracuje z Ministerstwem Finansów, by nawiązać tymczasową współpracę administracyjną w zakresie stosowania etanolu do produkcji środków dezynfekujących i żeli antybakteryjnych. Doradzamy i szczegółowo informujemy, jakie są problemy firm związane z pozyskaniem etanolu, skażalników, ograniczeniami wywozu itp.

- 23 marca – prezentacja mapy problemów dotyczących dostępności etanolu w Polsce w Ministerstwie Finansów;

- 24 marca – konsultacje dotyczące uwolnienia alkoholu poprzez możliwość jego skażania in situ dla Ministerstwa Finansów.

 Ograniczenia eksportu

Współpraca z Ministerstwem Rozwoju i Głównym Inspektoratem Sanitarnym w celu wypracowania korzystnego dla sektora stanowiska, że kosmetyki nie podlegają ograniczeniom wywozu obowiązującym dla produktów do dezynfekcji.

Rezerwy Materiałowe

Kontakt z Ministerstwem Rozwoju i Ministerstwem Aktywów Państwowych i wypracowanie stanowiska w sprawie problemu interpretacyjnego, czy niektóre surowce kosmetyczne podlegają przepisom o rezerwach materiałowych.

Webinar – handel z Chinami

Wspólnie z chińskim partnerem, REACH24, przygotowaliśmy specjalny bezpłatny webinar na temat wpływu koronawirusa na sektor kosmetyczny i współpracę z firmami Państwa Środka dla członków Związku – zapraszamy 30 marca br.

Definicja drogerii

Po opublikowaniu pierwszego rozporządzenia dotyczącego ograniczeń w handlu i rozmowach z firmami członkowskimi szybko zorientowaliśmy się, że niezbędna jest zmiana definicji drogerii w galeriach handlowych. Wyspy handlowe, czyli punkty oferujące wybrane kosmetyki do makijażu, pielęgnacji rąk czy paznokci, w opinii zarządców centrów handlowych traktowane były jak drogerie

- 19 marca – prezentacja stanowiska branży kosmetycznej w sprawie punktów handlowych otwartych w galeriach w Ministerstwie Zdrowi i Ministerstwie Rozwoju;

-  20 marca –  zmiana definicji drogerii w nowym rozporządzeniu Ministerstwa Zdrowia, zgodna z rekomendacjami Związku.

MŚP z sektora beauty

Jako organizacja branżowa zrzeszająca zarówno mikro, małe, średnie, jak i duże przedsiębiorstwa monitorujemy, konsultujemy i zbieramy postulaty wszystkich grup firm związanych z sektorem kosmetycznym związane z przeciwdziałaniem skutkom pandemii koronawirusa dla polskiej gospodarki. Upomnieliśmy się o zapomnianą grupę przedsiębiorców, tj. małych producentów kosmetyków i cały sektor beauty (salony spa, salony kosmetyczne, fryzjerskie inne), bez których stracą także inne grupy np. cały sektor kosmetyki profesjonalnej.

- 23 marca – przygotowaliśmy stanowisko w sprawie MŚP, które wysłaliśmy do Ministerstwa Rozwoju.

Business Matching

Uruchomiliśmy m.in. projekt Business Matching, którego celem jest ułatwienie nawiązywania kontaktów biznesowych, umożliwiających zdobycie trudno dostępnych surowców i opakowań oraz zbycie gotowych produktów antybakteryjnych (kosmetyków i środków biobójczych). Robimy wszystko, co w naszej mocy, by ułatwiać firmom kosmetycznym w Polsce funkcjonowanie i minimalizować ich straty.

- 20 marca – konsultacje z ZP PPS w sprawie dostępności etanolu w zakładach produkcyjnych na terenie Polski;

- 24 marca – otwarcie komunikacji pomiędzy producentami antybakteryjnych produktów kosmetycznych i produktów biobójczych do dezynfekcji a instytucjami publicznymi poszukującymi ich dostawców i między producentami ww. preparatów kosmetycznych i biobójczych, a dostawcami etanolu i zagęstników do ich produkcji, dostawcami opakowań oraz drukarniami.

Krem do zadań specjalnych

Jesteśmy dumni ze wszystkich inicjatyw firm członkowskich i fundacji – między innymi Fundacji Piękniejsze Życie prowadzonej przez Związek, które dobrowolnie przekazują produkty antybakteryjne, kosmetyki, środki ochrony osobistej szpitalom, ośrodkom zdrowia i innym potrzebującym.

Stanowisko sektora kosmetycznego w UE dotyczące żeli do rąk

TF COVID – bierzemy udział w grupie Cosmetics Europe i w przygotowaniu przewodnika do kosmetyków antybakteryjnych dla przemysłu kosmetycznego.

Media

O bieżących problemach branży kosmetycznej informujemy szeroko kluczowe media w Polsce.

Przed nami kolejne wyzwania i trudności, ale wierzę, że dzięki wsparciu firm członkowskich – zaangażowaniu we wszystkie konsultacje czy zaufaniu, przejawiającym się w zgłaszaniu nam bieżących problemów – krok po kroku będziemy je pokonywać. Nie może zabraknąć nam energii,  bo w obliczu pandemii COVID-19 i konieczności zapewnienia obywatelom bezpieczeństwa, sektor kosmetyczny w Polsce stał się sektorem strategicznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 05:47