StoryEditor
Producenci
02.04.2020 00:00

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego powołał sztab kryzysowy

– Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego powołał 9-osobowy kosmetyczny sztab kryzysowy, który 24 godziny na dobę prowadzi dialog ze stroną rządową i partnerami zewnętrznymi w kluczowych dla branży sprawach w okresie licznych zmian i rządowych obwieszczeń dotyczących pandemii – informuje Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna związku – organizacji skupiającej ponad 180 przedsiębiorstw działających w sektorze kosmetycznym.

Od 11 marca br., od pierwszych rządowych obwieszczeń dotyczących zakażeń SARS-CoV-2, przez okres obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, po wprowadzenie stanu epidemii – towarzyszymy polskiej branży kosmetycznej we wszystkich etapach procesu zmian, z którym przychodzi nam się mierzyć. Każdy z ostatnich dni wypełniony był nowymi wyzwaniami, dziesiątkami rozmów telefonicznych oraz spotkań online

Powołaliśmy 9-osobowy kosmetyczny sztab kryzysowy, który 24 godziny na dobę prowadzi dialog ze stroną rządową i partnerami zewnętrznymi. Nasz głos jest słyszalny w rozmowach z Ministerstwem Rozwoju, Ministerstwem Finansów, Ministerstwem Zdrowia, Ministerstwem Aktywów Państwowych, Ministerstwem Rolnictwa, Konfederacją Lewiatan, Polską Radą Centrów Handlowych, Związkiem Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy i wieloma innymi stowarzyszeniami i organizacjami.  Na bieżąco komunikujemy wszystko na stronie internetowej i naszym profilu LinkedIn.

Konsultacje z firmami

Prowadzimy aktywne konsultacje z firmami członkowskimi reprezentującymi producentów i dystrybutorów kosmetyków, środków biobójczych i opakowań. Dziś to towary o fundamentalnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i zdrowia obywateli – czujemy więc wyjątkową odpowiedzialność za to, by włączyć się w walkę z pandemią.

Od 20 marca  trwają liczne konsultacji dotyczące uproszczonych rozwiązań prawno-podatkowych wśród członków związku przed przygotowaniem rekomendacji dla Ministerstwa Finansów.

Konsultacje Lewiatan

W sprawie niwelowania negatywnych skutków epidemii koronawirusa dla biznesu działamy ramię w ramię z Konfederacją Lewiatan. 24 marca przedstawiliśmy propozycje zmian w projekcie tarczy antykryzysowej.

Szybka ścieżka rejestracji produktów biobójczych

Od pierwszych chwil wspieramy firmy we wprowadzaniu do obrotu produktów biobójczych zgodnie z procedurą art. 55, prowadząc bieżące doradztwo, przygotowując mailingi, obsługując dotąd około 90 zapytań członkowskich dotyczących dokumentacji, oznakowania, składania wniosków, deklaracji, potwierdzania skuteczności. Nasze działania objęły:

-  „Gorącą linię” – bieżące kontakty z Urzędem Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych w sprawie, wyjaśnianie na bieżąco wątpliwości interpretacyjnych:

- 14-16 marca – Urząd Rejestracji wprowadza ułatwienia proceduralne dotyczące tzw. „szybkiej ścieżki” rejestracji produktów biobójczych

- 24 marca – po interwencji związku Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych  dopuścił Profil Zaufany i uporządkował procedury przyjmowania wniosków

- Przygotowanie dla firm dokumentacji potwierdzającej skuteczność etanolu do przedłożenia w Urzędzie Rejestracji;

- Przygotowanie przewodnika o oznakowaniu produktów biobójczych.

Etanol i  skażalniki

Związek współpracuje z Ministerstwem Finansów, by nawiązać tymczasową współpracę administracyjną w zakresie stosowania etanolu do produkcji środków dezynfekujących i żeli antybakteryjnych. Doradzamy i szczegółowo informujemy, jakie są problemy firm związane z pozyskaniem etanolu, skażalników, ograniczeniami wywozu itp.

- 23 marca – prezentacja mapy problemów dotyczących dostępności etanolu w Polsce w Ministerstwie Finansów;

- 24 marca – konsultacje dotyczące uwolnienia alkoholu poprzez możliwość jego skażania in situ dla Ministerstwa Finansów.

 Ograniczenia eksportu

Współpraca z Ministerstwem Rozwoju i Głównym Inspektoratem Sanitarnym w celu wypracowania korzystnego dla sektora stanowiska, że kosmetyki nie podlegają ograniczeniom wywozu obowiązującym dla produktów do dezynfekcji.

Rezerwy Materiałowe

Kontakt z Ministerstwem Rozwoju i Ministerstwem Aktywów Państwowych i wypracowanie stanowiska w sprawie problemu interpretacyjnego, czy niektóre surowce kosmetyczne podlegają przepisom o rezerwach materiałowych.

Webinar – handel z Chinami

Wspólnie z chińskim partnerem, REACH24, przygotowaliśmy specjalny bezpłatny webinar na temat wpływu koronawirusa na sektor kosmetyczny i współpracę z firmami Państwa Środka dla członków Związku – zapraszamy 30 marca br.

Definicja drogerii

Po opublikowaniu pierwszego rozporządzenia dotyczącego ograniczeń w handlu i rozmowach z firmami członkowskimi szybko zorientowaliśmy się, że niezbędna jest zmiana definicji drogerii w galeriach handlowych. Wyspy handlowe, czyli punkty oferujące wybrane kosmetyki do makijażu, pielęgnacji rąk czy paznokci, w opinii zarządców centrów handlowych traktowane były jak drogerie

- 19 marca – prezentacja stanowiska branży kosmetycznej w sprawie punktów handlowych otwartych w galeriach w Ministerstwie Zdrowi i Ministerstwie Rozwoju;

-  20 marca –  zmiana definicji drogerii w nowym rozporządzeniu Ministerstwa Zdrowia, zgodna z rekomendacjami Związku.

MŚP z sektora beauty

Jako organizacja branżowa zrzeszająca zarówno mikro, małe, średnie, jak i duże przedsiębiorstwa monitorujemy, konsultujemy i zbieramy postulaty wszystkich grup firm związanych z sektorem kosmetycznym związane z przeciwdziałaniem skutkom pandemii koronawirusa dla polskiej gospodarki. Upomnieliśmy się o zapomnianą grupę przedsiębiorców, tj. małych producentów kosmetyków i cały sektor beauty (salony spa, salony kosmetyczne, fryzjerskie inne), bez których stracą także inne grupy np. cały sektor kosmetyki profesjonalnej.

- 23 marca – przygotowaliśmy stanowisko w sprawie MŚP, które wysłaliśmy do Ministerstwa Rozwoju.

Business Matching

Uruchomiliśmy m.in. projekt Business Matching, którego celem jest ułatwienie nawiązywania kontaktów biznesowych, umożliwiających zdobycie trudno dostępnych surowców i opakowań oraz zbycie gotowych produktów antybakteryjnych (kosmetyków i środków biobójczych). Robimy wszystko, co w naszej mocy, by ułatwiać firmom kosmetycznym w Polsce funkcjonowanie i minimalizować ich straty.

- 20 marca – konsultacje z ZP PPS w sprawie dostępności etanolu w zakładach produkcyjnych na terenie Polski;

- 24 marca – otwarcie komunikacji pomiędzy producentami antybakteryjnych produktów kosmetycznych i produktów biobójczych do dezynfekcji a instytucjami publicznymi poszukującymi ich dostawców i między producentami ww. preparatów kosmetycznych i biobójczych, a dostawcami etanolu i zagęstników do ich produkcji, dostawcami opakowań oraz drukarniami.

Krem do zadań specjalnych

Jesteśmy dumni ze wszystkich inicjatyw firm członkowskich i fundacji – między innymi Fundacji Piękniejsze Życie prowadzonej przez Związek, które dobrowolnie przekazują produkty antybakteryjne, kosmetyki, środki ochrony osobistej szpitalom, ośrodkom zdrowia i innym potrzebującym.

Stanowisko sektora kosmetycznego w UE dotyczące żeli do rąk

TF COVID – bierzemy udział w grupie Cosmetics Europe i w przygotowaniu przewodnika do kosmetyków antybakteryjnych dla przemysłu kosmetycznego.

Media

O bieżących problemach branży kosmetycznej informujemy szeroko kluczowe media w Polsce.

Przed nami kolejne wyzwania i trudności, ale wierzę, że dzięki wsparciu firm członkowskich – zaangażowaniu we wszystkie konsultacje czy zaufaniu, przejawiającym się w zgłaszaniu nam bieżących problemów – krok po kroku będziemy je pokonywać. Nie może zabraknąć nam energii,  bo w obliczu pandemii COVID-19 i konieczności zapewnienia obywatelom bezpieczeństwa, sektor kosmetyczny w Polsce stał się sektorem strategicznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.02.2025 14:38
L’Oréal sprzedaje udziały w Sanofi za 3 miliardy euro
Sanofi

Francuski gigant kosmetyczny L’Oréal zdecydował się sprzedać część swoich udziałów w firmie farmaceutycznej Sanofi, uzyskując z transakcji 3 miliardy euro. To krok mający na celu optymalizację bilansu po ostatnich przejęciach oraz dywersyfikację źródeł finansowania. Sprzedaż odbywa się w ramach programu skupu akcji Sanofi, a decyzja L’Oréal wywołała reakcję rynku, powodując spadki wartości obu firm na giełdzie.

Francuski gigant kosmetyczny L’Oréal SA zdecydował się sprzedać część swoich udziałów w firmie farmaceutycznej Sanofi, uzyskując z transakcji 3 miliardy euro (3,1 miliarda dolarów). Koncern sprzeda 29,6 miliona akcji po cenie 101,50 euro za sztukę, co stanowi 2,8-procentowy rabat w stosunku do piątkowego kursu zamknięcia Sanofi. W wyniku transakcji udział L’Oréal w kapitale zakładowym Sanofi zmniejszy się z około 9,4 procent do 7,2 procent, a prawo głosu spadnie do 13,1 procent.

Reakcja rynku i powody sprzedaży

Ogłoszenie sprzedaży udziałów spowodowało spadek cen akcji Sanofi o 0,63 procent, do poziomu 103,74 euro, podczas gdy L’Oréal zanotował większy spadek – o 2,62 procent. Koncern uzasadnia decyzję optymalizacją bilansu po ostatnich akwizycjach, takich jak zakup producenta mydeł Aēsop za 2,6 miliarda dolarów w 2023 roku. Transakcja wpisuje się w program skupu akcji Sanofi, który został ogłoszony w ubiegłym tygodniu. W ostatnim roku akcje Sanofi wzrosły o niemal 20 procent, podczas gdy wartość rynkowa L’Oréal spadła o podobną wartość, głównie z powodu spadku popytu w Chinach.

Strategia inwestycyjna i długoterminowe plany

L’Oréal posiada udziały w Sanofi od 1999 roku, kiedy to sprzedał firmie farmaceutycznej jedno ze swoich przedsiębiorstw w zamian za akcje. W latach 2021–2023 koncern kosmetyczny otrzymał 1,27 miliarda euro dywidend z Sanofi. Inwestorzy od dłuższego czasu spekulowali na temat możliwości sprzedaży akcji przez L’Oréal w celu finansowania ekspansji. Równocześnie rynek obserwuje strategię Nestlé, które trzy lata temu zmniejszyło swoje udziały w L’Oréal do około 20 procent. Kontrolę nad firmą kosmetyczną utrzymuje rodzina Bettencourt Meyers, posiadająca 35-procentowy pakiet akcji o wartości około 78 miliardów dolarów według Bloomberg Billionaires Index.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
03.02.2025 12:19
GXO Logistics i Versace przedłużają współpracę we Włoszech
GXO obsługuje ok. 2,4 mln sztuk odzieży rocznie i zarządza logistyką dla wszystkich linii produktowych Versace: zarówno odzieżą na wieszakach, jak i składaną, a także akcesoriami, perfumami, biżuterią, artykułami wyposażenia wnętrz.Versace

Dzięki odnowieniu umowy, obejmującej obsługę logistyki wielokanałowej, obecna współpraca GXO i Versace będzie trwała łącznie już ponad 15 lat.

GXO Logistics, największy na świecie operator logistyki kontraktowej, ogłosił odnowienie współpracy z luksusową marką modową Versace, dla której zarządza logistyką wielokanałową obejmującą wszystkie linie produktowe Versace, zapewniając zwroty B2B i B2C, kontrolę jakości i usługi wartości dodanej, takie jak etykietowanie i naprawa odzieży.

Jesteśmy zaszczyceni, że Versace nadal powierza zarządzanie swoją logistyką naszym zespołom we Włoszech, dzięki czemu nasza współpraca trwa już prawie dwie dekady – komentuje Alessandro Renzo, dyrektor zarządzający GXO na Włochy i Szwajcarię. – Z biegiem czasu rozszerzyliśmy nasze partnerstwo o obsługę dodatkowych kanałów sprzedaży i nowych linii produktowych i jesteśmy gotowi do dalszego wspólnego rozwoju poprzez ciągłe doskonalenie oparte na technologii.

GXO obsługuje ok. 2,4 mln sztuk odzieży rocznie i zarządza logistyką dla wszystkich linii produktowych Versace: zarówno odzieżą na wieszakach, jak i składaną, a także akcesoriami, perfumami, biżuterią, artykułami wyposażenia wnętrz.

Współpraca obejmuje również logistykę surowców oraz obsługę wielokanałową, w tym zamówienia bezpośrednie dla konsumentów z dwóch magazynów w Bellinzago Novarese i Novara, z których każdy obejmuje antresole o łącznej powierzchni 12 tys. mkw.

Aby zwiększyć wydajność operacyjną, GXO wdrożyło szereg rozwiązań technologicznych, w tym wiszące sortowniki odzieży, RFID i przenośniki w każdym magazynie. Wyrazem zaangażowania GXO w obszarze ESG jest zainstalowanie oświetlenia LED oraz bezpośredni model zatrudnienia.

Duże doświadczenie w logistyce mody luksusowej oraz umiejętności, profesjonalizm i dbałość o szczegóły, a także ciągłe doskonalenie napędzane technologią, sprawiają, że partnerstwo z GXO jest dla nas kluczowe w spełnianiu obietnic, składanym naszym klientom – powiedział Fulvio Mizzau, dyrektor logistyki Versace. – W najbliższej przyszłości czeka nas wiele wyzwań, jednak wierzymy, że wspólnie z GXO będziemy mogli odpowiedzieć na nie wszystkie – dodał.

GXO zarządza w Europie ponad 60 centrami logistycznymi, dedykowanymi obsłudze branży modowej. Poprzez wykorzystanie wiodącej w branży technologii, skali i doświadczeniu, GXO optymalizuje łańcuchy dostaw, usprawniając przepływ towarów i zapewniając najlepsze w swojej klasie doświadczenia konsumenckie w zakresie realizacji zamówień e-commerce, dystrybucji wielokanałowej, usług wartości dodanej i logistyki zwrotów. 

GXO z powodzeniem wdraża technologię, która umożliwia markom modowym optymalizację operacji, redukcję kosztów i poprawę bezpieczeństwa. System sortowania 3D firmy GXO zwiększają przepustowość trzykrotnie podczas sezonowych szczytów zamówień. Ramiona robotyczne Pick-it-easy przyspieszają procesy kompletacji zamówień e-commerce. Skanery ubieralne zwiększają produktywność, a rozwiązania do pakowania 3D zmniejszają koszty wysyłki i wpływ na środowisko.

GXO Logistics jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej, który korzysta z dynamicznego rozwoju e-commerce, automatyzacji oraz outsourcingu. GXO dąży do zapewnienia opartego na różnorodności, atrakcyjnego miejsca pracy dla ponad 130 tys. pracowników w ponad 970 centrach logistycznych o łącznej powierzchni 20 mln mkw. Firma współpracuje z największymi globalnymi markami na świecie, dostarczając zwinne i skalowalne odpowiedzi na złożone wyzwania logistyczne za pomocą zaawansowanych technologicznie rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw i e-commerce.

Czytaj też: Jacek Ledwoń, GXO: Wielokanałowa sprzedaż przyniosła szereg wyzwań w obszarze logistyki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. luty 2025 07:48