StoryEditor
Producenci
21.03.2013 00:00

Polbita Marketing próbuje uporać się ze zwolnieniami pracowników Drogerii Aster

Członkowie zarządu spółek GK Interchem składając 15 lutego br. rezygnację z zajmowanych stanowisk, przekazali pełnomocnictwa w poszczególnych sprawach odpowiednim działom i osobom w spółkach.  Obsługę kadrowo-płacową pracowników Drogerie Aster S.A. prowadzi spółka Polbita Marketing w Błoniu pod Warszawą. 


Tak, jak informowaliśmy wcześniej, w spółkach, które złożyły do sądu wnioski o upadłość nie ma już pieniędzy na wypłaty dla pracowników. Czekają oni także na świadectwa pracy, które są im potrzebne choćby do zarejestrowania się w urzędach pracy i skorzystania z zasiłku dla bezrobotnych. Niestety procedury te również się opóźniają. W związku z naszą prośbą o wyjaśnienie, dlaczego tak jest komentarza udzieliła  Marzena Woźniak, odpowiedzialna za obsługę kadrową Drogerii Aster.
–   Z około 500 pracowników spółki na początku 2013 r., obecnie zatrudnionych pozostaje blisko 200 osób. Zdecydowana większość z nich jest teraz w okresie wypowiedzenia umowy o pracę. Ze względu na rozproszoną organizację Drogerii Aster i specyfikę procedur prawa pracy, wysyłanie wypowiedzeń i w ślad za nimi świadectw pracy nie jest prostym procesem. Chcę jednak podkreślić, że jesteśmy w stałym kontakcie e-mailowym i telefonicznym z pracownikami spółki – między innymi po to, aby zapewnić im pomoc w pozyskaniu zaliczki z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych  –informuje Marzena Woźniak.
Przedstawiciele spółki Polbita wyjaśniają także, że wniosek o upadłość został złożony do sądu w momencie, gdy Drogerie Aster i Drogerie Natura były na etapie łączenia się, ale proces ten nie został dokończony.  Mimo tego, to właśnie Polbita Marketing zajmuje się  obecnie sprawami kadrowymi Drogerii Aster i stara się załatwiać je najsprawniej jak to jest możliwe.  Jest to jednak niezwykle trudne ze względu na skalę problemu i setki osób objęte zwolnieniami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2024 13:04
Piotr Kuc objął stanowisko dyrektora zarządzającego firmy Arkana Cosmetics.
Piotr Kuc, od listopada 2024 dyrektor zarządzający Arkana Cosmeticsfot. LinkedIn

– Bardzo się cieszę, że dołączył do nas Piotr Kuc, manager odnoszący sukcesu na rynku polskim i w skali globalnej wnoszący doświadczenie w obszarach: strategii, budowania zespołów, optymalizacji procesów, znajomość rynku kosmetycznego, etc Jestem pewien, że nasza współpraca pozwoli zrealizować ambicje Arkana Cosmetics osiągnięcia liczącego się gracza na rynkach międzynarodowych i w Polsce – napisał Wojciech Pyzik, właściciel Arkana Cosmetics.

Piotr Kuc został wybrany na stanowisko dyrektora zarządzającego w procesie rekrutacyjnym. Właściciel firmy rozpoczął poszukiwania menedżera kilka miesięcy temu. W ogłoszeniu publikowanym wówczas na portalu LinkedIn Wojciech Pyzik informował, że po 12 latach działalności i ciągłego rozwoju firma doszła do etapu „profesjonalizacji firmy” tzn. wdrażania ambitnej strategii  na najbliższe 4-5 lat, ułożenia procesów i ich prawidłowego zarządzania oraz zredefiniowania ról. Chciał aby w ciągu najbliższych 1,5-2 lat firma była samodzielna, uniezależniona od niego jako od właściciela.

Piotr Kuc jest doświadczonym managerem. Przedstawia się jako ekspert od budowania strategii i wzrostu przedsiębiorstw oraz zarządzania zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo. Był związany z takimi firmami jak Coty, Eveline, Gerber, Brand New Galaxy, gdzie zajmował stanowiska zarządzające.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2024 10:51
L’Oréal inwestuje w dekarbonizację dostawców dzięki funduszowi Solstice
Shutterstock

L’Oréal Groupe we współpracy z Chenavari Investment Managers ogłosił uruchomienie funduszu Solstice, którego celem jest wsparcie finansowe dostawców w realizacji projektów związanych z dekarbonizacją. Na początek firma przeznaczyła na ten cel 50 milionów euro, wspierając swoje zobowiązania w zakresie emisji Scope 3 i ułatwiając małym i średnim przedsiębiorstwom dostęp do finansowania.

L’Oréal Groupe, we współpracy z europejskim specjalistą ds. kredytów Chenavari Investment Managers, zainicjował fundusz Solstice, aby odpowiedzieć na rosnącą potrzebę wsparcia finansowego dla projektów dekarbonizacyjnych. Fundusz skierowany jest do dostawców przemysłowych, w tym partnerów L’Oréal, i umożliwia finansowanie inicjatyw takich jak modernizacja procesów przemysłowych, rozwój czystej energii czy ekologiczny transport. Projekt jest otwarty na dodatkowe inwestycje ze strony innych instytucji, co pozwala na dalsze zwiększanie jego zasięgu.

Antoine Vanlaeys, dyrektor operacyjny L’Oréal Groupe, podkreślił znaczenie współpracy z dostawcami, wśród których jest ponad 35 000 partnerów firmy. „Fundusz Solstice pozwoli nam przyspieszyć wspólną transformację w kierunku bardziej zrównoważonego modelu działania” – zaznaczył. Christophe Babule, dyrektor finansowy L’Oréal Groupe, dodał, że kluczowym aspektem inicjatywy jest wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw, które często mają utrudniony dostęp do kapitału na projekty związane z ochroną środowiska.

Dekarbonizacja procesów przemysłowych to wyzwanie wymagające znacznych nakładów finansowych, co podkreślił Loïc Fery, dyrektor generalny Chenavari. „Partnerstwo z L’Oréal pozwala nam wypełniać lukę w finansowaniu działań na rzecz klimatu oraz wspierać tworzenie nowych, niskoemisyjnych praktyk przemysłowych” – powiedział Fery. Fundusz Solstice wpisuje się w szerszy kontekst działań na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych na globalną skalę.

L’Oréal, jako lider w zakresie zrównoważonego rozwoju, zainwestował nie tylko środki finansowe, ale także zaangażował zespoły w rozwój funduszu Solstice. Firma zaprasza inne korporacje do przyłączenia się do tego pionierskiego projektu, który może przyczynić się do szybszej transformacji przemysłowej w kierunku bardziej odpowiedzialnych praktyk.

Czytaj także: Na plaże w Sydney trafiły tysiące czarnych kulek z chemikaliami - to prawdopodobnie odpady z produkcji kosmetyków lub środków czystości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2024 20:43