StoryEditor
Producenci
24.03.2022 00:00

Polacy solidarni z Ukrainą. Poważnie traktują bojkot firm, które nie opuściły rosyjskiego rynku

Z sondażu United Surveys przeprowadzonego dla DGP i RMF FM, wynika, że 68 proc. ankietowanych chce ograniczyć kupowanie produktów firm, które nadal prowadzą działalność na terenie Rosji. Nawoływania do bojkotu takich podmiotów odbywają się m.in. w mediach społecznościowych. Powstały tam listy firm, które nie wycofały się z Rosji.

Bojkot konsumencki przekłada się na wyniki sprzedaży firm. Analitycy PKO BP porównali wartość płatności kartami w sieciach handlowych operujących w tych samych segmentach rynku. Te, które nie chcą wychodzić z Rosji, notowały w ostatnim czasie (do 20 marca) słabsze wyniki.

Bojkot sieci handlowych, które nie wycofały się z Rosji, to więcej niż tylko hasła w mediach społecznościowych. Dane o płatnościach kartami PKO Banku Polskiego sugerują, że sieci, które pozostały aktywne w Rosji, mają niższą dynamikę obrotów niż konkurencja. To ciekawe zjawisko związane z zagadnieniami świadomości konsumenckiej oraz społecznej odpowiedzialności biznesu – pisze na swoim profilu Linkedin Piotr Bujak, główny ekonomista i dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych PKO Banku Polskiego.

Od czasu rosyjskiej inwazji na Ukrainę ponad 400 firm ogłosiło wycofanie się z Rosji, ale niektóre nadal działają w kraju agresora. Prof. Jeffrey Sonnenfeld z Uniwersytetu Yale, wraz ze swoim zespołem, postanowił przeanalizować reakcje największych światowych graczy, grupując ich w czterech kategoriach. W ten sposób uzyskał listę firm, które całkowicie wstrzymały swoje rosyjskie interesy, które czasowo je zawiesiły czy też ograniczyły niektóre działania, a także tych, które pomimo apeli nie chcą zrezygnować z aktywności na rosyjskim rynku. Na listach znalazły się również firmy kosmetyczne.

Na tzw. „czarnej liście” znalazły się 24 firmy. Oprócz detalistów, o których głośnio jest ostatnio w tym kontekście, czyli sieci Auchan, Decathlon i Leroy Merlin, znaleźli się tu również producenci kosmetyków – Natura &Co (właściciel firmy Avon) oraz Oriflame Cosmetics.

Ze swoich półek rosyjskie produkty usunęły też największe sieci drogeryjne. 

Więcej na ten temat tutaj: Konsumenci dostali narzędzie do sprawdzania, czy w sklepach są produkty pochodzące z Rosji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.11.2024 15:00
Interaktywne zakupy w 3D owocem współpracy Benefit Cosmetics z Obsess
Benemart - wirtualny sklep Benefit stworzony w klimacie gierfot. benefitcosmetics.com

Benefit Cosmetics nawiązało współpracę z firmą Obsess, aby stworzyć swoją pierwszą wirtualną platformę zakupową w 3D – Benemart. To interaktywna przestrzeń cyfrowa, wykorzystująca wirtualną rzeczywistość, skierowana do młodszego pokolenia, w szczególności do generacji Z.

Wirtualna platforma zakupowa Benemart, stworzona przez Benefit Cosmetics i Obsess, umożliwia testowanie produktów za pomocą technologii wirtualnego makijażu, korzystanie z opcji zakupów grupowych w czasie rozmów w czasie rzeczywistym z przyjaciółkami, personalizowanie swoich avataryów dzięki makijażowi i strojom inspirowanym produktami Benefit, a także korzystanie z gier pozwalających na wygranie zniżek. Dostępne są też quizy rekomendujące idealne produkty oraz loterie z nagrodami. Wszystko to sprawia, że zakupy stają się bardziej interaktywne i przypominają doświadczenie znane z gier wideo.

– Wiemy, że większość młodych klientów i klientek postrzega gry jako nową formę społeczności. Dlatego tak ważne jest, aby marki, takie jak Benefit, inwestowały w inicjatywy handlowe, które zmieniają tradycyjną stronę internetową w pełnoprawną grę wideo – powiedziała Neha Singh, dyrektorka generalna firmy Obsess.

Czytaj też: Urban Decay organizuje wirtualną premierę makijaży w Roblox

Benemart działa na terenie Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Wirtualny sklep oferuje m.in. wyjątkową kolekcję świątecznych zestawów upominkowych, w tym produkty inspirowane codziennymi artykułami spożywczymi takimi jak czekolady, przekąski czy konserwy. W asortymencie znalazły się również bestsellerowe produkty marki, takie jak kosmetyki do brwi, tusze do rzęs czy bazy pod makijaż.

–  Zabawa i dobra atmosfera są wpisane w nasze DNA, dlatego wprowadzenie elementów rozrywkowych, aby ożywić naszą kolekcję świąteczną, było naturalnym wyborem – stwierdził Toto Haba, starszy wiceprezes ds. globalnego marketingu wielokanałowego w Benefit Cosmetics.

Wystrój Benemartu oddaje ducha marki Benefit – jest pełen humoru i wyobraźni, zaprojektowany tak, by dać użytkownikom radość z zakupów w domowym zaciszu. Marka postanowiła jednak wyjść też naprzeciw osobom, które preferują tradycyjne zakupy – w Wielkiej Brytanii Benefit otworzył fizyczne pop-upy.

Czytaj też: L’Oréal Professionnel oferuje trzecią kolekcję wirtualnych fryzur

Benefit to marka założona w 1976 r., znana z tworzenia innowacyjnych produktów kosmetycznych, które mają nie tylko ułatwić życie, ale też poprawiać humor. Działa w ponad 60 krajach, zatrudnia ponad 5 tysięcy ekspertów kosmetycznych i prowadzi 2,5 tys. punktów usługowych. Sprzedaje nowy produkt średnio co 1,8 sekundy.

Obsess to platforma tworząca wirtualne doświadczenia zakupowe w 3D, współpracująca z markami takimi jak Ralph Lauren, L’Oréal czy NBCUniversal. Firma specjalizuje się w tworzeniu immersyjnych przestrzeni, które łączą zakupy z grami i narracją.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.11.2024 14:17
Avon walczy z cyberprzemocą – edukacja młodych w ramach akcji #TokTuMi
Projekt #TokTuMi ma za zadanie przeciwdziałać przemocy w internecie wobec dzieci i młodzieży.#TokTuMi

W ramach kampanii społecznej „Mów Do Mnie - #TokTuMi” Avon sfinansował aż 300 lekcji o cyberprzemocy w polskich szkołach. Inicjatywa ta ma objąć około 2000 uczniów oraz ich rodziców i nauczycieli, zwracając uwagę na jedno z największych zagrożeń współczesnej młodzieży – przemoc w sieci.

image
Avon
Cyberprzemoc dotyka coraz więcej młodych ludzi. Statystyki są alarmujące – niemal 40 proc. nastolatków doświadcza wyzwisk w Internecie, a co czwarty z nich spotyka się z ośmieszaniem lub poniżaniem online. Jednocześnie aż 60 proc. rodziców nie zdaje sobie sprawy z istnienia tego problemu w życiu swoich dzieci. Avon, w ramach kampanii „Mów Do Mnie - #TokTuMi”, stawia sobie za cel edukację młodzieży i dorosłych. Inicjatywa objęła już 50 szkół ponadpodstawowych w Polsce, gdzie wprowadzone zostały innowacyjne moduły lekcji o cyberprzemocy.

Projekt składa się z kilku etapów. Najpierw prowadzone są szkolenia dla nauczycieli, które przygotowują ich do rozpoznawania zagrożeń i skutecznej reakcji. Następnie odbywają się warsztaty dla uczniów, w których to sami rówieśnicy edukują młodzież. Takie podejście sprawia, że zajęcia są bardziej angażujące i łatwiej trafiają do młodych ludzi. Łącznie w inicjatywie weźmie udział około 300 klas. Co więcej, każdy rodzic otrzyma praktyczne wskazówki, jak rozmawiać z dziećmi o zagrożeniach w sieci i kiedy szukać pomocy specjalisty.

Avon nie tylko sfinansował początkowe lekcje, ale również angażuje klientów i Konsultantki w dalsze wsparcie akcji. 100 proc. zysku ze sprzedaży produktów z symbolem nieskończoności zostanie przeznaczone na kolejne zajęcia edukacyjne. Działania te stanowią element szerszej kampanii Avon Kontra Przemoc, która od 2008 roku promuje bezpieczeństwo i przeciwdziała wszelkim formom przemocy. Dzięki tej współpracy młodzi ludzie zyskują nie tylko wiedzę, ale także narzędzia do skutecznego radzenia sobie z przemocą w sieci.

Czytaj także: Fundacja Serce Miasta szuka marek kosmetycznych-sponsorów na obchody Dnia Kobiet 2025 w kryzysie bezdomności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2024 17:05