StoryEditor
Producenci
19.05.2021 00:00

PMR: Wzrost na rynku dermokosmetyków w Polsce w 2021 sięgnie 6 proc. ale nie dogoni roku 2019

Pandemia i wprowadzane przez rząd restrykcje oraz zmiany zachowań konsumentów miały wpływ także na rynek dermokosmetyków w Polsce. Według szacunków PMR, w 2020 r. rynek ten, wraz z typowymi markami dermokosmetycznymi sprzedawanymi poza aptekami oraz w internecie, był wart około 1,4 mld zł (326 mln euro), co oznacza spadek o 6 proc. r/r. Jaka będzie jego dynamika w tym roku?

W szczegółowej analizie PMR rynku dermokosmetyków w Polsce w tym roku i prognozach rozwoju na lata 2021-2026 zawarto wiele wskaźników rynkowych dotyczących rynku dermokosmetyków z uwzględnieniem najważniejszych danych: wartości sprzedaży (aptecznej i pozaaptecznej), najlepiej sprzedających się produktów i udziałów największych graczy.

Jak prognozuje firma, w 2021 r. rynek dermokosmetyków wzrośnie o 6,4% po spadku w 2020 r. spowodowanym pandemią oraz licznymi ograniczeniami i obostrzeniami, które wpłynęły na pogorszenie sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych. Rynek nie powróci jednak do wartości osiągniętej w 2019 r. Wynika to z faktu, że w 2021 r. obostrzenia związane z pandemią będą obowiązywać jeszcze przez pewną część roku.

Rynek dermokosmetyków w Polsce 2021

Porównując różne kanały sprzedaży dermokosmetyków w Polsce, apteki wydają się obecnie kanałem o umiarkowanych perspektywach rozwoju. Coraz bardziej konkurencyjne są dla nich sklepy drogeryjno-kosmetyczne i internet – w wielu przypadkach dotyczy to tych samych marek, co w aptekach (niegdyś dostępnych tylko w kanale aptecznym). Poza tym, inne kanały dystrybucji konkurują, choć w mniejszym zakresie, z rynkiem dermokosmetyków ofertą kosmetyków nieprezentowanych jako posiadające właściwości lecznicze, co wpływa ogółem na pogorszenie dynamiki rynku dermokosmetyków.

Dermoksmetyki w drogeriach

Największym kanałem sprzedaży kosmetyków w Polsce są drogerie, jednak w segmencie dermokosmetycznym znacznie ustępują aptekom pod względem wartości sprzedaży, jak i wielkości asortymentu. Prognozy PMR wskazują jednak na dobre perspektywy rozwoju sprzedaży dermokosmetyków w sklepach drogeryjno-kosmetycznych. Wciąż stanowią one bowiem mały ułamek sprzedaży w tym segmencie, a spora część drogerii, szczególnie tych mniejszych, takich produktów jeszcze w swojej ofercie nie posiada.

Internet na fali

Ostatnie lata przyniosły także wiele zmian na e-rynku kosmetyków. Otworzyły się e-sklepy należące do największych sieci na rynku (np. Hebe w 2019 r.). Kanał internetowej sprzedaży dermokosmetyków ma bardzo dobre perspektywy, a prognozy pokazują dwucyfrową dynamikę wzrostu jego wartości w latach 2021-2024. W horyzoncie prognozy do 2026 r. spodziewane jest lekkie wyhamowanie dodatniej dynamiki tego kanału, co będzie wynikało m.in. z coraz większego nasycenia rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 07:15