StoryEditor
Producenci
04.09.2024 16:44

Pierre Fabre i Sorbona prowadzą wspólne badania na rzecz ekologicznych bioplastików

Pierre Fabre i Sorbona wspólnie poszukują rozwiązania dla kryzysu plastikowego. / Pierre Fabre

Pierre Fabre, we współpracy z Sorboną, wspiera przełomowy projekt Green Bioplastics, który bazuje na wykorzystaniu mikroalg zdolnych do przekształcania CO2 w bioplastik. Celem projektu jest walka z zanieczyszczeniem plastikiem i obniżenie emisji węglowej zgodnie z Porozumieniem Paryskim.

Pierre Fabre, jako część swojej strategii zrównoważonego rozwoju, podjął współpracę z Uniwersytetem Sorbony nad innowacyjnym projektem Green Bioplastics. Projekt ten opiera się na biomimikrze, a jego kluczowym elementem jest wykorzystanie mikroalg do wychwytywania dwutlenku węgla z atmosfery i przekształcania go w bioplastik. Badania prowadzone pod kierunkiem Stéphane’a Lemaire’a z Sorbony oraz Katii Ravard z Pierre Fabre wskazują, że bioplastik ten może być zastosowany w przemyśle, otwierając nowe perspektywy dla opakowań biodegradowalnych.

W ramach swoich zobowiązań środowiskowych, Pierre Fabre od lat podejmuje działania mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko. Firma stosuje zmniejszoną ilość opakowań, korzysta z materiałów z recyklingu oraz wprowadza opakowania nadające się do ponownego przetworzenia. Został także wdrożony Green Impact Index, narzędzie oceniające poziom ekoprojektowania produktów. Mimo tych działań, rosnący rynek wymaga wprowadzania bardziej przełomowych rozwiązań. Jednym z takich rozwiązań jest system zwrotów opakowań, który umożliwia ich ponowne użycie.

Kolejnym innowacyjnym przedsięwzięciem Pierre Fabre jest inicjatywa Pharma Recharge, która pozwala klientom napełniać szklane butelki w aptekach, co znacznie redukuje ilość używanego opakowania. Firma bada także nowe materiały, jak celuloza w ramach projektu Pulp in Action oraz mikroalgi w projekcie Green Bioplastics. Długoterminowym celem jest stworzenie biosurowców, które będą zarówno trwałe, jak i biodegradowalne.

Prace nad materiałem pochodzącym z mikroalg mają być zakończone do 2030 roku. Jak podkreśla Franck Legendre, dyrektor ds. opakowań, innowacji i zrównoważonego rozwoju w Grupie Pierre Fabre, firma jest obecnie na etapie wyboru odpowiednich gatunków mikroalg oraz optymalizacji procesu ich hodowli. Pierwsze wyniki są bardzo obiecujące, a projekt został już doceniony w konkursie Trophées for Climate & Biodiversity.

Czytaj także: Izabella Lesieur, Pierre Fabre: Udoskonalamy produkty, minimalizując ich wpływ społeczny i środowiskowy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.10.2024 15:14
Delia Cosmetics poszerza portfolio o markę Masveri
W ofercie Masveri znajdują się produkty do pielęgnacji i higieny ciała, twarzy, brody i włosów.Masveri

Delia Cosmetics, czołowy polski producent kosmetyków, ogłosiła przejęcie marki Masveri, specjalizującej się w innowacyjnych produktach pielęgnacyjnych dla mężczyzn. To strategiczne posunięcie umożliwi firmie zwiększenie obecności w segmencie kosmetyków męskich, a także wzmocni jej pozycję na rynku krajowym i międzynarodowym.

Delia Cosmetics Sp. z o.o., jedna z wiodących firm kosmetycznych w Polsce, ogłosiła przejęcie marki Masveri, znanej z innowacyjnych produktów pielęgnacyjnych i stylizacyjnych skierowanych do mężczyzn. Inwestycja ta wpisuje się w strategię rozwoju Delia Cosmetics, mającą na celu zwiększenie udziału w dynamicznie rozwijającym się segmencie kosmetyków męskich. Przejęcie umożliwi firmie nie tylko wzbogacenie oferty, ale także zapewni Masveri dostęp do nowoczesnych zasobów produkcyjnych, co ma sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na rynku.

Marka Masveri, która zdobyła popularność dzięki wyjątkowym produktom dostosowanym do potrzeb współczesnych mężczyzn, będzie kontynuować swoją działalność we współpracy z twórcami w ramach spółki Masveri Sp. z o.o. Przejęcie 100 proc. udziałów przez Delia Cosmetics daje jej szansę na rozszerzenie zasięgu dystrybucji Masveri także na rynki zagraniczne, co otwiera nowe możliwości rozwoju. Transakcja została przeprowadzona przy udziale doradców: Pharmabroker jako doradca transakcyjny oraz kancelarii prawnych Lubasz i Wspólnicy oraz Marszałek i Partnerzy.

Strategia Delia Cosmetics opiera się na konsekwentnym wzmacnianiu pozycji w branży poprzez dywersyfikację oferty. Marka Masveri wg. zarządu Delia Cosmetics doskonale wpisuje się w ten plan, pozwalając firmie na odpowiedź na potrzeby konsumentów poszukujących wysokiej jakości kosmetyków męskich. Dzięki połączeniu zasobów obu firm klienci zyskają dostęp do rozszerzonej oferty, rozwijanej we współpracy z ekspertami branżowymi, co stanowi istotną wartość dodaną zarówno na polskim, jak i międzynarodowym rynku kosmetyków męskich.

Dostrzegamy ogromny potencjał w segmencie kosmetyków męskich, a przykład sukcesu marki Masveri i jej ugruntowana pozycja w największej sieci sprzedaży Rossmann pokazuje, że na rynku zdominowanym przez międzynarodowe koncerny wciąż jest miejsce na nowe i odważne projekty. Z produktów Masveri korzystałem już wcześniej jako stały klient i ich fan — jeszcze na długo przed poznaniem jej założycieli i transakcją. Wcale nie dziwi mnie jej stały wzrost – mężczyźni wracają po Masveri do Rossmanna cyklicznie, ponieważ produkty są rewelacyjne i bronią się same

- powiedział Marcin Polak, Dyrektor Zarządzający Delia Cosmetics.

Czytaj także: Delia Cosmetics zakłada dalszy rozwój także poprzez przejęcia

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2024 15:46
Spadła sprzedaż kosmetyków Procter & Gamble w pierwszym kwartale 2025 roku
Na zdj. siedziba Procter&Gamble (fot. Shutterstock)Shutterstock

W pierwszym kwartale roku fiskalnego 2025 Procter & Gamble odnotował spadek sprzedaży netto w swojej dywizji kosmetycznej o 5 proc., pomimo wzrostu organicznej sprzedaży o 2 proc. Kluczowym czynnikiem wpływającym na wyniki była słabsza sprzedaż w Chinach, szczególnie w przypadku marki SK-II.

Wyniki finansowe Procter & Gamble za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2025 wykazały spadek sprzedaży netto o 1 proc., osiągając poziom 21,7 miliarda dolarów. W segmencie kosmetycznym firma odnotowała znaczny spadek, z wynikiem 3,9 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Największym problemem okazała się słaba sprzedaż w Chinach, gdzie niska skłonność konsumentów do zakupów szczególnie uderzyła w markę SK-II. Pomimo wzrostu sprzedaży na rynku północnoamerykańskim oraz dobrych wyników w Europie i Ameryce Łacińskiej, globalne wyniki nie spełniły oczekiwań firmy.

Segment pielęgnacji włosów odnotował dobre wyniki na rynkach zachodnich, jednak nie wystarczyły one, by zrównoważyć straty w Azji. Również inne segmenty, takie jak pielęgnacja i golenie, pozostały na stabilnym poziomie, generując 1,7 miliarda dolarów, co oznacza brak wzrostu rok do roku. Segment zdrowotny, w tym opieka stomatologiczna, odnotował wzrost o 2 proc., jednak również w tym przypadku problemy na rynku chińskim wpłynęły negatywnie na wyniki.

Dyrektor finansowy Procter & Gamble, Andre Schulten, podkreślił, że poprawa wyników w Chinach może potrwać kilka kolejnych kwartałów. Mimo trudności, firma utrzymuje prognozy wzrostu organicznego na poziomie 3-5 proc. w skali całego roku. Innowacje, zwłaszcza w segmencie kosmetycznym, mają być kluczowym czynnikiem napędzającym przyszły wzrost i odbudowę pozycji firmy w kluczowych regionach, w tym w Chinach.

Czytaj także: Procter & Gamble pod presją ujawnienia nierówności płacowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. październik 2024 01:54