Jak podaje Ministerstwo Rozwoju, pełna oferta to 174 konkursy, w tym: 54 z programów ogólnopolskich, 111 z programów regionalnych i 9 z programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej.
Jednym z kluczowych czynników, który decyduje o konkurencyjności produktu kosmetycznego na rynku jest nie tylko jego skład, ale i opakowanie. Wrażliwość konsumentów na piękno i ciekawe wzornictwo sprawia, że branża kosmetyczna musi się liczyć z najwyższymi wymogami wizualnymi. Opakowania kosmetyków, które będą odpowiadać takim kryteriom jak estetyka, funkcjonalność i precyzja wykonania, wpłyną znacząco na wzrost sprzedaży produktów.
W ramach unijnego dofinansowania mikro- małe lub średnie przedsiębiorstwa mogą pozyskać środki unijne na opracowanie nowoczesnego i atrakcyjnego dizajnu dla swojego produktu. Na początku lipca ruszył konkurs, do którego można zgłosić właśnie taki projekt.
Korzystając z dotacji unijnych można opłacić też usługi doradcze, które polegają na przeprowadzeniu profesjonalnego procesu projektowego. Celem jest opracowanie nowego projektu wzorniczego. Następnie wdrożenie nowego lub znacząco ulepszonego produktu i wprowadzenie go na rynek. Dodatkowo można otrzymać wsparcie na realizację inwestycji początkowej niezbędnej do wdrożenia tego produktu.
Konkurs obejmuje przedsiębiorców z 11 województw. Nie jest kierowany do pięciu regionów: lubelskiego, podlaskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego.
Ponadto, jeszcze tylko do połowy lipca przedsiębiorcy, którzy myślą o ekspansji na rynki Ameryki Północnej mogą złożyć wniosek o dofinansowanie w konkursie „Polskie Mosty Technologiczne”.
Firma, która otrzyma grant może przeznaczyć go np. na usługi eksperckie na potrzeby budowania strategii ekspansji oraz oceny merytorycznej przygotowywanych planów ekspansji. Dotyczy to rynku Stanów Zjednoczonych, Kanady i Meksyku. Przedsiębiorcy mogą otrzymać grant (pomoc de minimis) nie większy niż 200 tys. euro.