StoryEditor
Producenci
21.06.2021 00:00

Piękno nowej generacji to innowacje. Czego szukają nowe pokolenia konsumentów?

Millenialsi i Pokolenie Z są głównymi bohaterami ewolucji branży kosmetycznej a ich podejście do zakupów zmienia sektor. To użytkownicy cyfrowi, którzy szukają szybkich i bezproblemowych sposobów kupowania. Są ciekawi nowych formatów i innowacyjnych preparatów, o ile są skuteczne. Odgrywają też kluczową rolę w komunikacji z markami i nie chcą być zwykłymi konsumentami - taki wniosek nasuwa się po wydarzeniu We Cosmoprof.

Analitycy, brand managerowie, dystrybutorzy, detaliści i operatorzy kosmetyczni muszą patrzeć na oczekiwania nowego pokolenia, bo to młodzi konsumenci będą określać kierunek, w którym rozwinie się sektor kosmetyczny w kolejnych dekadach.

Milenialsi i nastolatkowie popłynęli na fali cyfryzacji w ostatnich miesiącach od wybuch pandemii. Od kryzysu tradycyjnego fizycznego handlu detalicznego w okresach lockdownów, nowe pokolenia przewodziły szybkiemu rozwojowi sprzedaży internetowej. Dziś narzucają podejście wielokanałowe.

Wiele firm uczestniczących w zakończonym niedawno wydarzeniu online WeCosmoprof International otwiera się na technologię cyfrową jako na dodatkowy środek dystrybucji, przyjmując jego język i metody.

Bonjour La Vie, naturalna i współczesna linia produktów do pielęgnacji skóry oferuje spersonalizowane produkty z dystrybucją głównie w perfumerii, farmacji i Internecie. Aby komunikować się z nowymi pokoleniami konsumentów, stale zwiększa swoją obecność w mediach społecznościowych. Nhuara Baret, firma specjalizująca się w innowacyjnych zabiegach dermatologicznych, wybrała digital jako podstawowy wymiar sprzedaży i dystrybucji, tworząc swój sklep internetowy na rynek hiszpański i europejski.

Milenialsi i Pokolenie Z są również otwarci na innowacje w zakresie formatu i zastosowania produktów kosmetycznych. Cirebelle zaprezentowała Softspheres, kulki nawilżające lub zmiękczające, które zamknęły w kapsułce składniki aktywne przy użyciu technologii Wax Matrix-Encapsulation dla lepszej stabilności preparatu, nie zaniedbując przy tym dbałości o estetykę. DirectSalud & ABC FARMA opracowały plastry kosmetyczne, witaminowe, zdrowotne, jonoforetyczne i aromatyczne do różnego zastosowania.  W asortymencie są nowe formaty dla marek zainteresowanych nowymi sposobami wykorzystania produktów kosmetycznych.

Lauren Cosmetics przedstawiła MAÛBE stickcare, nową linię w formacie sztyftu. Szybka i łatwa w aplikacji kolekcja czterech sztyftów to idealne „kosmetyki na podróż”. Formuła trafia bezpośrednio z sztyftu na skórę, bez marnotrawstwa i jest całkowicie bezpieczna. Marka MAÛBE wyróżnia się również na rynku artystycznym i kreatywnym podejściem. Obrazy, stworzone techniką akwareli, opowiadają historie postaci z ich osobowością, z których każda ma inną historię i wartości. Komunikacja została zaprojektowana specjalnie z myślą o najmłodszych konsumentach.

Marka My Monster Slime inwestuje również w storytelling jako unikalny i charakterystyczny element marketingu. Kolekcja do pielęgnacji włosów dla nastolatków, opracowana przez Egalle Cosmetics, prezentuje kształty, opakowania i kolory bezpośrednio związane z pomysłowymi postaciami. Tak odmienna koncepcja podkreśla związek między narracją a treścią. Potwory pochodzą z fantastycznego wymiaru, w którym każdy ma magiczną miksturę, która nadaje produktowi główną cechę. Aplikacja pozwala również kontynuować przygody slimerów, skanując kody QR na etykietach produktów.

Jak wskazują podane przykłady, niezbędne jest zaoferowanie nowym pokoleniom angażujących doświadczeń i stanie się częścią ich historii w mediach społecznościowych, aby zachować ich zaufanie, nie zapominając o jakości i skuteczności kosmetycznych propozycji. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 05:48