StoryEditor
Producenci
21.06.2021 00:00

Piękno nowej generacji to innowacje. Czego szukają nowe pokolenia konsumentów?

Millenialsi i Pokolenie Z są głównymi bohaterami ewolucji branży kosmetycznej a ich podejście do zakupów zmienia sektor. To użytkownicy cyfrowi, którzy szukają szybkich i bezproblemowych sposobów kupowania. Są ciekawi nowych formatów i innowacyjnych preparatów, o ile są skuteczne. Odgrywają też kluczową rolę w komunikacji z markami i nie chcą być zwykłymi konsumentami - taki wniosek nasuwa się po wydarzeniu We Cosmoprof.

Analitycy, brand managerowie, dystrybutorzy, detaliści i operatorzy kosmetyczni muszą patrzeć na oczekiwania nowego pokolenia, bo to młodzi konsumenci będą określać kierunek, w którym rozwinie się sektor kosmetyczny w kolejnych dekadach.

Milenialsi i nastolatkowie popłynęli na fali cyfryzacji w ostatnich miesiącach od wybuch pandemii. Od kryzysu tradycyjnego fizycznego handlu detalicznego w okresach lockdownów, nowe pokolenia przewodziły szybkiemu rozwojowi sprzedaży internetowej. Dziś narzucają podejście wielokanałowe.

Wiele firm uczestniczących w zakończonym niedawno wydarzeniu online WeCosmoprof International otwiera się na technologię cyfrową jako na dodatkowy środek dystrybucji, przyjmując jego język i metody.

Bonjour La Vie, naturalna i współczesna linia produktów do pielęgnacji skóry oferuje spersonalizowane produkty z dystrybucją głównie w perfumerii, farmacji i Internecie. Aby komunikować się z nowymi pokoleniami konsumentów, stale zwiększa swoją obecność w mediach społecznościowych. Nhuara Baret, firma specjalizująca się w innowacyjnych zabiegach dermatologicznych, wybrała digital jako podstawowy wymiar sprzedaży i dystrybucji, tworząc swój sklep internetowy na rynek hiszpański i europejski.

Milenialsi i Pokolenie Z są również otwarci na innowacje w zakresie formatu i zastosowania produktów kosmetycznych. Cirebelle zaprezentowała Softspheres, kulki nawilżające lub zmiękczające, które zamknęły w kapsułce składniki aktywne przy użyciu technologii Wax Matrix-Encapsulation dla lepszej stabilności preparatu, nie zaniedbując przy tym dbałości o estetykę. DirectSalud & ABC FARMA opracowały plastry kosmetyczne, witaminowe, zdrowotne, jonoforetyczne i aromatyczne do różnego zastosowania.  W asortymencie są nowe formaty dla marek zainteresowanych nowymi sposobami wykorzystania produktów kosmetycznych.

Lauren Cosmetics przedstawiła MAÛBE stickcare, nową linię w formacie sztyftu. Szybka i łatwa w aplikacji kolekcja czterech sztyftów to idealne „kosmetyki na podróż”. Formuła trafia bezpośrednio z sztyftu na skórę, bez marnotrawstwa i jest całkowicie bezpieczna. Marka MAÛBE wyróżnia się również na rynku artystycznym i kreatywnym podejściem. Obrazy, stworzone techniką akwareli, opowiadają historie postaci z ich osobowością, z których każda ma inną historię i wartości. Komunikacja została zaprojektowana specjalnie z myślą o najmłodszych konsumentach.

Marka My Monster Slime inwestuje również w storytelling jako unikalny i charakterystyczny element marketingu. Kolekcja do pielęgnacji włosów dla nastolatków, opracowana przez Egalle Cosmetics, prezentuje kształty, opakowania i kolory bezpośrednio związane z pomysłowymi postaciami. Tak odmienna koncepcja podkreśla związek między narracją a treścią. Potwory pochodzą z fantastycznego wymiaru, w którym każdy ma magiczną miksturę, która nadaje produktowi główną cechę. Aplikacja pozwala również kontynuować przygody slimerów, skanując kody QR na etykietach produktów.

Jak wskazują podane przykłady, niezbędne jest zaoferowanie nowym pokoleniom angażujących doświadczeń i stanie się częścią ich historii w mediach społecznościowych, aby zachować ich zaufanie, nie zapominając o jakości i skuteczności kosmetycznych propozycji. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 08:08