StoryEditor
Producenci
27.01.2025 15:37

Peter Jueptner odchodzi z The Estée Lauder Companies po 16 latach kariery

The Estée Lauder Companies ogłosiło, że Peter Jueptner, Group President, International, ustąpi ze swojej roli 1 kwietnia 2025 roku i opuści firmę 30 czerwca 2025 roku.

Peter Jueptner rozpoczął swoją karierę w The Estée Lauder Companies (ELC) w 2009 roku jako Senior Vice President ds. strategii, nowych inicjatyw biznesowych i transformacji. W trakcie swoich 16 lat w firmie stworzył kluczowe struktury i zasady strategiczne, które przyczyniły się do wyjątkowego wzrostu przedsiębiorstwa. Jego zasługi obejmują także znaczące przejęcia marek, takich jak Le Labo, Kilian Paris, Dr.Jart+ oraz Editions de Parfums Frédéric Malle. W 2016 roku został mianowany Prezydentem EMEA, a w 2022 roku objął stanowisko Group President, International, co pozwoliło mu na wdrożenie swoich strategii na skalę globalną.

Podczas swojej kariery Jueptner odgrywał kluczową rolę w rozszerzaniu portfolio marek i globalnego zasięgu ELC. William P. Lauder, przewodniczący Rady Dyrektorów, podkreślił, że strategiczne podejście i zdolności komercyjne Jueptnera wywarły trwały wpływ na organizację. Jego praca przyniosła nie tylko wzrost liczbowy, ale także kulturowy, wspierając rozwój talentów oraz budowanie środowiska opartego na różnorodności, inkluzywności i równości.

Decyzja o odejściu Jueptnera oznacza koniec istotnego rozdziału dla ELC. Stéphane de La Faverie, Prezydent i CEO, podziękował mu za wkład w rozwój firmy, zaznaczając, że jego dziedzictwo będzie inspirować kolejne pokolenia. Oficjalne zakończenie współpracy nastąpi 30 czerwca 2025 roku, a Jueptner pozostawia po sobie firmę, która dzięki jego wizji znacząco ugruntowała swoją pozycję na rynku globalnym.

Czytaj także: Rodzinny konflikt w Estée Lauder Companies. Komentatorzy porównują go do serialu "Sukcesja"

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
29.01.2025 12:27
Rituals podsumowało 2024 rok, wśród osiągnięć m.in. pierwszy sklep w Japonii
Aby wykorzystać biznes do szerzenia dobra, marka Rituals uruchomiła inicjatywę 10% Profit PledgeM.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Marka Rituals kontynuowała w ubiegłym roku swoją globalną ekspansję, otwierając średnio nowych sklepów tygodniowo i rozwijając się dynamicznie na rynku azjatyckim – w tym otwarto pierwszy sklep marki w Japonii.

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 mld euro, notując organiczny wzrost o 21 proc. we wszystkich kanałach sprzedaży i 42 krajach, w których jest aktualnie obecna. Ponowna certyfikacja B Corporation oraz ciągle rosnąca oferta wkładów uzupełniających wzmacniają misję zrównoważonego rozwoju marki. Marka wdrożyła też inicjatywę 10% Profit Pledge, ogłaszając w jej ramach trzech nowych partnerów.

Rekordowy rok napędzany przez Europę i ekspansję w Azji

Choć głównym źródłem wzrostu była Europa, marka Rituals znacząco przyspieszyła również w Azji. Sukces marki oparty jest na organicznym wzroście we wszystkich kanałach sprzedaży (retail i e-commerce), wzmacnianym przez innowacyjne nowości produktowe, niezwykłe doświadczenia zakupowe oraz atrakcyjny program lojalnościowy. 

Shopping experience jest jednym z najważniejszych aspektów w budowaniu siły Rituals, dlatego w zeszłym roku marka otworzyła 241 nowych sklepów na całym świecie – średnio jeden w każdy dzień roboczy.

Wśród kluczowych wydarzeń wyróżniają się otwarcie pierwszego sklepu w Japonii oraz nowe lokalizacje w Malezji, Singapurze, Tajlandii i Chinach. Po sukcesie Mind Oasis, otwarto kolejne trzy lokalizacje, które wzmacniają filozofię firmy w zakresie dobrostanu i pomagają ludziom relaksować ciało i umysł.

W 2025 roku Rituals będzie kontynuować wprowadzanie kolejnych innowacji i usług. Planowane jest również otwarcie kolejnych 243 sklepów na całym świecie. Główne działania będą skoncentrowane na utrzymaniu tempa w Europie i wsparciu wszystkich kanałów sprzedaży, równocześnie rozwijając markę w Azji.

Przedsiębiorczość XXI wieku i odpowiedzialność za środowisko

Rituals podkreśla, że misją marki jest prowadzenie biznesu bez szkody dla ludzi i planety, dlatego po raz kolejny marka uzyskała prestiżowy certyfikat B Corp, spełniając wysokie i restrykcyjne standardy społecznej i środowiskowej odpowiedzialności. 

Kolejnym ważnym osiągnięciem jest sukces w promowaniu wkładów i opakowań uzupełniających, dzięki czemu w zeszłym roku marka sprzedała ponad 8 mln produktów w wersji refill, pomagając konsumentom w redukcji odpadów opakowaniowych.

Aby wykorzystać biznes do szerzenia dobra, marka uruchomiła inicjatywę 10% Profit Pledge, w ramach której firma zobowiązuje się przekazać 10 proc. swojego rocznego zysku netto na wsparcie dobrostanu ludzi i planety. Rituals poinformowało również o nawiązaniu współpracy z trzema nowymi partnerami w ramach Profit Pledge: War Child, organizacją wspierającą dobrostan dzieci dotkniętych wojną i konfliktem; Blue Marine Foundation, która walczy z nadmiernym rybołówstwem i chroni morskie ekosystemy; oraz National Geographic Pristine Seas, pomagającą w tworzeniu morskich obszarów chronionych w celu przywrócenia zdrowia oceanów.

Do tych organizacji dołączają już istniejący partnerzy, tacy jak Sacred Forests (wspierający społeczności rdzenne i chroniący ich ziemie), Super Chill (pomagający dzieciom w budowaniu odporności psychicznej) oraz Tiny Miracles, oferujący zmieniające życie wsparcie finansowe, medyczne i edukacyjne dla społeczności kobiet w Mumbaju w Indiach.

Rituals Cosmetics to firma założona w Amsterdamie w 2000 roku. Obecnie działa na całym świecie w 42 krajach i jest obecna m.in. w takich miastach jak Londyn, Paryż, Mediolan i Szanghaj, posiadając ponad 1300 sklepów, 4176 punktów sprzedaży typu shop-in-shop oraz pierwszy na świecie Mind Oasis. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zapachy
29.01.2025 08:00
Olivia Rodrigo – twarzą nowej odsłony perfum Idôle Lancôme
Olivia Rodrigo została bohaterką kampanii reklamowej najnowszego zapachu Lancome – Idôle Power IntenseIG lancomeofficial

Lancôme poinformowało pod koniec ubiegłego roku, że globalną ambasadorką firmy została 21-letnia Olivia Rodrigo. Kilka dni temu premierę miały perfumy Lancôme Idôle w wersji Power, a gwiazdą kampanii reklamowej została oczywiśce młoda artystka.

Nawiązanie współpracy przy promocji marki z przedstawicielką Generacji Z było strategicznym krokiem dla marki Lancôme, którego celem jest umocnienie więzi z młodszymi konsumentami. Jak widać już nawet z pobieżnej lektury komentarzy w social mediach, Rodrigo jako “młoda twarz” tej klasycznej francuskiej marki przypadła do gustu swoim rówieśnikom, którzy przyznają, że wcześniej kojarzyli Lancôme jako markę kosmetyków, używanych np. przez ich matki.

Czytaj też: Olivia Rodrigo globalną ambasadorką marki Lancôme

Olivia Rodrigo, mimo młodego wieku, jest już laureatką wielu muzycznych nagród (w tym Grammy) i wielokrotną zdobywczynią platynowych płyt. Dzięki swoim szczerym tekstom, pełnym młodzieńczej wrażliwości, została uznana za jedną z najbardziej wpływowych piosenkarek swojego pokolenia. 

Jej świeży, niezależny duch rock&rolla oraz zaangażowanie w budowanie równości i sprawiedliwej przyszłości dla kobiet i dziewcząt, inspiruje i rezonuje z publicznością na całym świecie” – uzasadniła wybór Rodrigo na swoją ambasadorkę firma Lancôme. 

W świecie, gdzie młode kobiety często mierzą się z nierealistycznymi oczekiwaniami wobec wyglądu, niezwykle ważne jest, aby akceptować swoją indywidualność. Lancôme to kultowa i ponadczasowa marka, która promuje piękno płynące z wnętrza i jestem zaszczycona, że mogę dołączyć do jej rodziny” – skomentowała Olivia Rodrigo swoją współpracę z francuską marką.

W połowie stycznia Olivia Rodrigo została bohaterką kampanii reklamowej najnowszego zapachu Lancome – Idôle Power Intense. Jest to głęboki i bogaty drzewny zapach, w bazie którego odnajdziemy charakterystyczną dla Lancôme różę damasceńską, a w tle – kremowe drzewo sandałowe. Kompozycja wzbogacona została innowacyjną molekułą Pomarose. Jak podkreśla Lancôme, jest to zapach kobiet w każdym wieku, które pragną wyrazić swoją siłę i niezależność.

Czytaj też: Marta Wojciechowska: Od silversów do generacji alfa. Czego klienci oczekują od marek kosmetycznych? [ANALIZA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. styczeń 2025 17:32