StoryEditor
Producenci
13.09.2024 16:51

Perły Rynku 2024 rozdane! Przedstawiciele handlu wybrali najbardziej obiecujące nowości rynkowe

Laureaci badania Perły Rynku Kosmetycznego 2024 / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Przedstawiciele blisko 70 wiodących sieci handlowych, sklepów internetowych i platform e-commerce wytypowali najbardziej obiecujące nowości roku. 13 września w stołecznym hotelu Arche Krakowska odbyła się uroczysta gala wieńcząca tegoroczną edycję badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego.

Perły Rynku to badanie wskazujące nowości produktowe o największym rynkowym potencjale. Jest wyjątkowe, ponieważ oceny zgłoszonych do badania produktów dokonują rynkowi praktycy – menedżerowie odpowiedzialni za politykę asortymentową przedsiębiorstw handlowych. Zgodnie z tą zasadą, również w tym roku, dwa niezależne zespoły jurorskie oceniały produkty i linie produktowe zgłoszone do tegorocznej edycji badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego.

 

JURORZY BADANIA PERŁY RYNKU KOSMETYCZNEGO

  1. Martyna Bobowik, Dyrektor Handlowy, Super-Pharm Poland
  2. Katarzyna Bochner-Boguta, Redaktor Naczelna portalu wiadomoscikosmetyczne.pl
  3. Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader, Amazon.pl
  4. Ewa Domarecka, Negocjator Krajowy – drogeria, perfumeria, E. Leclerc
  5. Sylwia Dul-Kowalska, Menedżer, Drogeria Pigment
  6. Dagmara Gołek, Senior Category Owner – Beauty, Allegro
  7. Marzena Gradecka, Prezes Zarządu, Drogerie Jasmin, PGD Polska
  8. Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer, Notino
  9. Mariusz Krebs, Negotiation Manager, Drogerie Natura
  10. Edyta Kresińska, Doradca Zarządu ds. Marketingu, Drogerie Jawa
  11. Jakub Kudzia, Menadżer ds. Projektów Detalicznych, Ambra, Grupa Eurocash
  12. Aleksandra Kochanowska, Kierownik Kategorii Kosmetyków, Gemini Polska
  13. Rajmund Kula, Key Account Manager, Douglas Polska
  14. Piotr Maciejewski, Chief Marketing Officer, Cosmedica
  15. Joanna Malek, Junior Category Manager, Primavera Parfum
  16. Dariusz Masłowski, Prezes Zarządu, Blue Stop
  17. Joanna Mazur, Kierownik Sieci Partnerskiej Drogerii Koliber, Grupa Eurocash
  18. Marta Marschall, e-Commerce Director, puderikrem.pl
  19. Marcin Mielniczuk, e-Commerce Director, eZebra
  20. Ewa Nowicka, Dyrektor Handlowa, Drogeria Noel
  21. Jacek Palec, ex-CEO, Frisco
  22. Piotr Piech, Dyrektor Handlowy, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Hebe
  23. Elwira Potyrało, Head of Category Management, Frisco
  24. Jerzy Smoczyk, Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Sklepów Nova, Grupa Nova
  25. Małgorzata Soboń, Senior Category Manager Perfume & Cosmetics, Lagardère Travel Retail Polska
  26. Julita Sułecka, Kierownik ds. Zakupów Dermokosmetyków, Dr.Max Polska
  27. Krzysztof Szponder, Szef Departamentu Zakupu, Kaufland Polska
  28. Leszek Szwajcowski, Wiceprezes Zarządu, Drogerie Polskie
  29. Justyna Szymani, Dyrektor Działu Rozwoju Jakości, Jeronimo Martins Polska
  30. Mariusz Szymanowski, Prezes Zarządu, Grupa Nova
  31. Izabela Tomczak, Współwłaścicielka Sieci, Polska Sieć Drogerii Vica
  32. Paweł Woch, Dyrektor Zarządzający, Laboo
  33. Anna Horodyńska, Kierownik Kategorii Kosmetycznych, Dział Zakupów Ziko Dermo
  34. Małgorzata Zielińska, Dyrektor Działu Zarządzania Kategorią, Kontigo
  35. Bernadeta Ziemińska, Dyrektor Zarządzająca, Sekret Urody

JURORZY BADANIA PERŁY RYNKU FMCG

  1. Beata Amerek, Category Manager, Maxi Zoo Sklepy specjalistyczne dla zwierząt
  2. Janusz Badaszewski, Kierownik Działu Zarządzania Rozwojem Sklepu, PKN Orlen
  3. Katarzyna Banach, Prezes Zarządu, Euro Polska Sieć Handlowa
  4. Marcin Bańka, Prezes Zarządu, PGZ Kupiec
  5. Jarosław Bieliński, Dyrektor Generalny, PHU Topaz
  6. Jarosław Brudnicki, Członek Zarządu, Dyrektor Zakupów, Polomarket
  7. Joanna Bytner, Dyrektor Zarządzająca, Chata Polska
  8. Wojciech Dziekanowski, Manager ds. Rozwoju Sieci, Mirabelka
  9. Marcin Jaczyński, Non-fuel Retail Business Partner – Poland, Shell
  10.  Ryszard Jaśkowski, Prezes Zarządu, Społem
  11.  Łukasz Kalisz, Global Category Lead (Snacks), Shell
  12.  Grzegorz Kołacz, Prezes Zarządu, Sieć Handlowa „Sużyw"
  13.  Tomasz Krysiak, Senior Digital Transformation Manager, Shell
  14.  Krzysztof Pakuła, Prezes Zarządu, Grupa Chorten
  15.  Jacek Palec, ex-CEO, Frisco
  16.  Marcin Poniatowski, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu, Polska Sieć Handlowa Lewiatan
  17.  Elwira Potyrało, Head of Category Management, Frisco
  18.  Piotr Rajewski, Dyrektor Handlowy, Żabka Polska
  19.  Michał Rej, Dyrektor Sieci Franczyzowych, Groszek/Euro-Sklep
  20.  Jan Sałata, Dyrektor Generalny, Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep
  21.  Patrycja Sienkiewicz-Nowak, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, E. Leclerc, Galec
  22.  Wiesław Skorupka, Prezes Zarządu, Sieć Sklepów Eden
  23.  Jacek Smoleń, Dyrektor Handlowy, Hitpol
  24.  Aneta Smulska, Kierownik Zespołu ds. Zarządzania Kategoriami, Lotos Paliwa
  25.  Jacek Stachoń, Development Manager, Scamark E.Leclerc, 
  26.  Magdalena Stosio-Róg, Zastępca Redaktora Naczelnego magazynu „Wiadomości Handlowe”, Redaktor portalu wiadomoscihandlowe.pl
  27.  Tomasz Syller, Członek Zarządu, SPAR
  28.  Krzysztof Szponder, Szef Departamentu Zakupu, Kaufland Polska
  29.  Magdalena Szulc, Junior Manager Group Category, Allegro
  30.  Justyna Szymani, Dyrektor Działu Rozwoju Jakości, Jeronimo Martins Polska
  31.  Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK Specjał
  32.  Tomasz Walkowiak, Członek Dyrekcji Handlowej Sieci Intermarché
  33.  Mirosław Wawryszczuk, Członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, STOKROTKA
  34.  Jan Wilk, Prezes Zarządu, Detal Polski
  35.  Sylwia Władyko, Dyrektor Generalna, Członek Zarządu, Grupa Chorten
  36.  Marian Zych, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu, PSH Livio SA

Co i jak było oceniane?

Jurorzy osobiście testowali produkty wraz z zespołami kupieckimi swoich firm. Każdy produkt i każda linia została oceniona na kilkunastu poziomach. Werdykt zależał od tego, jak dany produkt kandydujący do tytułu Perły Rynku wypadł pod względem jakości, składu, funkcjonalności i innowacyjności. Istotna była siła marki i działania marketingowe, które wspierają markę i produkt. Jurorzy weryfikowali także produkty pod kątem ekologiczności, odpowiadania na trendy oraz ceny, która nadal stoi na czele czynników decydujących o decyzjach zakupowych polskich konsumentów. Wszystko po to, by ocenić produkt pod kątem potencjału rynkowego.

Dzięki takiej analizie firmy biorące udział w badaniu mogą dowiedzieć się, co jest wyraźnym atutem ich produktów, a co warto ewentualnie zmodyfikować, by lepiej odpowiedzieć na potrzeby rynku i retailerów. Ponieważ oceny dokonują jurorzy reprezentujący różne formaty sklepów i różne kanały sprzedaży informacja zwrotna pozwala również uczestnikom badania zorientować się, do którego z modeli dystrybucyjnych ich produkt jest najbardziej dopasowany.

Co istotne, jurorzy deklarowali wprost, czy chcieliby nawiązać relacje biznesowe z firmą, która odpowiada za dany produkt. To otwiera przestrzeń do rozmów pomiędzy dostawcą a handlem i może zaowocować wprowadzeniem produktu lub całej marki do dystrybucji danej firmy handlowej – w sprzedaży stacjonarnej lub internetowej.

Produkty nie były oceniane względem siebie. Ocena wynikała ze średniej punktów przyznanych każdemu produktowi przez jurorów, a każda nowość mogła wybić się w rankingu dzięki swoim unikalnym cechom.

Uroczysty finał

Statuetki Perły Rynku 2004 zostały rozdane podczas gali, która odbyła się 12 września 2024 r. w hotelu Arche Krakowska w Warszawie.

ZOBACZ RELACJĘ Z ROZDANIA NAGRÓD TUTAJ

W gali uczestniczyli dostawcy, których produkty od teraz będą mogą nosić miano Perły Rynku oraz sami jurorzy. W gronie tym znaleźli się prezesi i członkowie kadry menedżerskiej czołowych sieci handlowych zrzeszających sklepy spożywcze, drogerie, perfumerie i apteki, stacje paliw, oraz wiodących firm zajmujących się handlem produktami FMCG w internecie.

Uroczystość rozdania nagród poprowadzili Bartosz Tesławski, Dyrektor Generalny Wydawnictwa Gospodarczego oraz Bożena Graczyk, Kierownik Projektu Perły Rynku.

Partnerem Głównym wydarzenia był Amazon – globalna platforma e-commerce.

Organizatorem badania Perły Rynku jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”, a także wiodących biznesowych konferencji takich jak Retail Trends i Forum Branży Kosmetycznej.

Oto lista produktów i linii produktowych zakwalifikowanych do tegorocznej edycji badań Perły Rynku FMCG oraz Perły Rynku Kosmetycznego, wraz z ocenami jury.

 

Wyniki badania Perły Rynku Kosmetycznego 2024

  • Tusz do rzęs L’Oréal Paris PANORAMA, L‘Oréal Polska – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 ZŁOTO
  • Linia suchych szamponów Batiste, 6 wariantów, Ocean Trade – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 ZŁOTO
  • Linia produktów pielęgnacyjnych Eau Thermale Avène Cicalfate+, Pierre Fabre Group – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 ZŁOTO
  • Koncentrat na utrwalone zaczerwienienia Eau Thermale Avène Antirougeurs Rosamed, Pierre Fabre Group – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków pielęgnacyjnych So Rose! So Gold!, Silcare – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia produktów pielęgnacyjnych Sensual Spa Body Mind Balance, Silcare – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Kosmetyki do twarzy dla mężczyzn Men Rock Skin Care Routine: Face Cream, After Shave Sorbet, Volt Baltija – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do regeneracji włosów Noah, Volt Baltija – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Kosmetyki do golenia dla mężczyzn Proraso linia Refreshing, Volt Baltija – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia suplementów diety Leenvit czyste kwasy Omega 3+6+9, 5 wariantów, Leenvit Group – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Skin Food, Weleda – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kremów do twarzy dla kobiet 3w1 The Doctor Health & Care, Elfa Pharm – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Il Salone Milano Plex Rebuilder, Pol-Cosm – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Olejek do twarzy z kompleksem Berry Pre-Retinol Lumene [Lumo] Nordic Bloom, Brodr. Jorgensen – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Nawilżający krem do twarzy z SPF50 Lumene [Lähde] Nordic Hydra, 50 ml, Brodr. Jorgensen – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków pielęgnacyjnych Terapia nawilżająca Bloom Essence, Organique – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Serum kropelki brązująco-rozświetlające Jorgobé Self-Tan Antioxidant Drops, Focus on Beauty – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do włosów kręconych Sendo Curl Passion, Duetto Jeziorscy – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Kadzidła naturalne patyczkowe Myrrh Stupa Incense 44 szt. z podstawką Stupa Incense, Kadzidła naturalne sznurkowe Krishna Stupa Incense 50 szt., Duetto Jeziorscy – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Naturalny olejek do włosów i skóry głowy Elixir Hair Heaven, Hair Heaven Wioleta Kapuścińska – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do cery tłustej i trądzikowej Bare Addiction Skin Care, ANS Concept – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia naturalnych kosmetyków do pielęgnacji ciała na bazie miodu Honey Therapy seria Golden Spa, Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Woda perfumowana damska El Ganso Fun & Chic, Polkospa Anna Rakocińska – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji ciała i włosów GlySkinCare, Equalan Pharma Polska – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia żeli pod prysznic Apart Young Care, 4 warianty, Dr. Miele Cosmed Group – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia szampon z odżywką wzmacniający oraz odżywka wzmacniająca do włosów osłabionych ze skłonnością do wypadania Herbapol, Herbapol-Lublin – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Serum Shot Eveline Cosmetics Kuracja Odżywcza 6x ceramidy, Eveline Cosmetics – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia do włosów wypadających z biotyną Pharma Care by Vis Plantis, Vis Plantis – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Olejek do brody North53 Sandalwood & Vanilla 30 ml, Northwind Damian Moras – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Prosalon Professional Soft and Silky, Chantal – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do pielęgnacji ciała dla całej rodziny Humitopic, Coalab – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Koloryzujący tint do ust i policzków Juicy Tint Lip & Cheek Stain, Golden Rose – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków dla mężczyzn Body Care True men skin care: antyperspirant z refillem i żel do higieny intymnej, FerrumLabs – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia wód perfumowanych Mountain Collection Sorvella Perfume, 3 warianty, – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Ekspresowe naklejki hybrydowe na paznokcie Ohora, Milton – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów Urban Care Hialuronic Acid and Collagen i Intensive Keratine, Milton – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do twarzy Floslek go for glow... VITAMIN C, Floslek – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do twarzy Floslek bye to dry with... NIACINAMIDE, Floslek – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia wegańskich kosmetyków do twarzy Sensibiome Prebiotic skin care, Floslek – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia emulsji do opalania do skóry wrażliwej z witaminą E: SPF30 i SPF50 Eva Sun Sensitive, Pollena-Ewa – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia owocowych żeli pod prysznic Eva Natura Beauty Fruity 400 ml, 4 warianty, Pollena-Ewa – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Balsam po goleniu Kanion Blue, 150 ml, Pollena-Ewa – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia produktów Be the Envy NV Bronzing Body Mist: Shade MAUI i BORA BORA, BE THE ENVY LLC – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do twarzy Be the Envy NV: Primer, Bronzer, Shimmer, BB Perfecting Mist Foundation, Be the Envy LLC – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 BRĄZ
  • Linia kosmetyków do twarzy Aloesove Pink, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków VIANEK seria prebiotyczna do włosów, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków VIANEK seria prebiotyczna do ciała, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kosmetyków do twarzy Aloesove Blue, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Odżywczy olejek do krótkiej brody Roomcays, Coloris – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia balsamów do ust Laura Conti Eco Soft Botanical, 3 warianty, Coloris - Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Linia kokosowych balsamów do ust Lippy Day Ecosoft, 3 warianty, Coloris - Perła Rynku Kosmetycznego BRĄZ
  • Mascara do rzęs Lashes2love By Inveo, Coloris – Perła Rynku Kosmetycznego BRĄZ
  • Tusz do stylizacji brwi Brows2love by Inveo, Coloris – Perła Rynku Kosmetycznego BRĄZ
  • Linia past do zębów z certyfikatem EcoCert Himalaya Botanique, 75 ml, 6 wariantów, Himalaya Wellness Poland – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Ziołowa pasta do zębów Himalaya Gum Expert Anti-Plaque, Himalaya Wellness Poland - Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO

Nagrody specjalne – Wybór redakcji Wiadomości Kosmetycznych

  • Linia naturalnych kosmetyków do pielęgnacji ciała na bazie miodu Honey Therapy seria Golden Spa, Gospodarstwo Pasieczne Tomasz Łysoń – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 WYBÓR REDAKCJI
  • Szampon z odżywką wzmacniający oraz odżywka wzmacniająca do włosów osłabionych ze skłonnością do wypadania Herbapol, Herbapol-Lublin – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 WYBÓR REDAKCJI
  • Linia past do zębów z EcoCert Himalaya Botanique, 75 ml, 6 wariantów, Himalaya Wellness Poland – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 WYBÓR REDAKCJI

 

Wyniki badania Perły Rynku FMCG 2024

  • Linia bakalii Kresto BIO, 8 wariantów, VOG Polska – Perła Rynku FMCG 2024 ZŁOTO
  • Uniwersalny płyn do czyszczenia tablic, Silcare – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia popcornów do mikrofalówki HELIO: 3x90 g maślany i solony, Helio – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Zawieszki toaletowe Bref Spa Moments Harmony 2x50 g, Henkel Polska – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Pralinki Jeżyki Coolki Milk 140,4 g, Colian – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia żarówek Energizer LED, Selvista – Perła Rynku FMCG SREBRO
  • Linia naturalnych przypraw Pripravka GRILL & BBQ, 4 warianty, Pripravka – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia ketchupów z obniżoną zawartością cukru, 4 warianty, Pripravka – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Twaróg śmietankowy Strzałkowo pakowany w MAP, SMU Strzałkowo – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia napojów roślinnych Inka Barista, 3 warianty, Grana – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia pełnowartościowych posiłków Bakoma Maxi Meal, 3 warianty, Bakoma – Perła Rynku FMCG SREBRO
  • Linia wafli Knoppers, 3 warianty, Storck – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Dania gotowe Drosed: Soczysty filet z piersi kurczaka pieczony, Soczysta noga z kurczaka pieczona, Drosed Holding – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Drosed Parówki DRObre z kurczaka, Drosed Holding – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Chrupiąca przekąska Mamut Tosters, Mamut Polska – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia Duuuże Grzanki Mamut 110 g: cebulowe, z pieprzem, Mamut Polska – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia cukierków czyszczących język Herbapol, 5 wariantów, Herbapol-Lublin – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia chipsów z soczewicy Moonsy High Protein: BBQ, Cheddar, Eurowafel – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia produktów Duda High Protein: parówki z filetem z kurczaka i kurczak gotowany, Cedrob Foods – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia kabanosów Kabanero: w przyprawie paprykowej, w przyprawie pieprzowo-czosnkowej, Sokołów – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Parówki Sokoliki z serem cheddar, Sokołów – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Pełnoporcjowa karma sucha Natural dla dorosłych psów ras mini, 830 g, wołowina z jagnięciną, Pupil Foods – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia kremowych pasztecików dla psów i kotów Wanpy, 8 wariantów, Milton – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia mieszanek miodowo-owocowych do przygotowywania napojów YÖogoda, 5 wariantów, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Korpusy do tartaletek Lekorna (wytrawne) 6 szt. 70 g, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia batoników owocowych Fruit Mood, 3 warianty, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia dań do szybkiego przygotowania Go.To.Vo., 4 warianty, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Ciastka z ciasta francuskiego Plastry Miodu 400 g, Sofio – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Suplement diety Olimp Labs Collagen Shot 6000 Active & Brilliance, ampułka szklana 25 ml, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Napój energetyzujący Olimp Labs Kofaktin Forte + żeń szeń Shot, ampułka szklana 25 ml, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia napojów funkcjonalnych Olimp Labs Drinks for Life, 6 wariantów, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Wysokobiałkowy baton dla wegan i wegetarian Olimp Sport Nutrition I‘m Veggie Protein Bar 50 g, czekoladowo-orzechowy, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Baton wysokobiałkowy Olimp Sport Nutrition Protein Bar + Me Zerro Olimp Sport Nutrition, 50 g, raspberry, Olimp Laboratories – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia środków czystości Zielko, 11 wariantów, Sylveco – Perła Rynku Kosmetycznego 2024 SREBRO
  • Wino musujące JP. Chenet Sparkling Rose Dry, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Brandy JP. Chenet VSOP Grande Noblesse 2 Years old 36% 0,5 l, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia win stołowych Matylda Müller 0,75l: Riesling white semi dry 12% i Gewurztraminer white semi dry 14%, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 SREBRO
  • Linia win stołowych półsłodkich Mostra 12,5% 0,5 l: białe i czerwone, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 BRĄZ
  • Linia win Porta Rei Alcohol Free SPARKLING 0,75 l: białe i różowe, Platinum Wines – Perła Rynku FMCG 2024 SRERBO

 

Nagrody specjalne – Wybór redakcji Wiadomości Handlowych

  • Twaróg śmietankowy Strzałkowo pakowany w MAP, SMU Strzałkowo – Perła Rynku FMCG 2024 WYBÓR REDAKCJI
  • Linia chipsów z soczewicy Moonsy High Protein: BBQ, Cheddar, Eurowafel – Perła Rynku FMCG 2024 WYBÓR REDAKCJI
  • Pralinki Jeżyki Coolki Milk, 140,4 g, Colian – Perła Rynku FMCG 2024 WYBÓR REDAKCJI

 

Wszystkim laureatom badania serdecznie gratulujemy. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.11.2024 12:40
Ukraińska spółka kosmetyczna ProCare może stać się mocnym konkurentem dla polskich firm
ProCare, ukraińska firma kosmetyczna ma w portfolio ponad 500 produktów i osiąga roczne obroty rzędu blisko 17 mln złfot. YouTube ProCare

Ukraińska spółka ProCare o milionowych obrotach, mająca w portfolio kilka marek oraz produkująca kosmetyki w systemie private label, otwiera europejskie przedstawicielstwo i zwiększa eksport kosmetyków na rynki UE. Może stać się istotnym konkurentem dla polskich firm walczących o zagraniczne rynki konkurencyjną ceną i zleceniami kontraktowymi.

ProCare, producent i dystrybutor takich marek, jak  Joko Blend, Barbers, Shelly, Tink, Touch Protect, to jeden z liderów ukraińskiego rynku kosmetycznego. Firma specjalizuje się w kosmetykach pielęgnacyjnych dla kobiet i mężczyzn oraz produktach do manicure. W jej portfolio znajdziemy m.in. maseczki, kremy i serum, produkty barberskie. Każda marka to dopracowany brand z własną komunikacją i stroną internetową, do której przechodzi się ze strony korporacyjnej procare.com.ua. Firma deklaruje, że jej kosmetyki „są certyfikowane, oparte na naturalnych składnikach i zaawansowanych technologiach”.

ProCare produkuje także chemię gospodarczą i zajmuje się także produkcją kontraktową. Na zlecenie wytwarza ponad 1000 produktów dla ponad 130 klientów.

Ukraińska spółka dysponuje 3 tys. powierzchni produkcyjnej i magazynowej. Ma własne centrum badawczo-rozwojowe posiadające certyfikat GMP. Zatrudnia 140 osób. Firmę założyli 8 lat temu Oleksandr i Maryna Kahan we współpracy z inżynierem chemikiem Oleną Khal. Zaczynali od produkcji peelingów kawowych. Obecnie ich firma osiąga roczne obroty w wysokości 168 mln UAH (ponad 16,6 mln zł).

ProCare informuje, że jej produkty można już kupić na rynkach Ukrainy, Gruzji, Izraela, Litwy, a także Polski. Teraz zamierza otworzyć swoją siedzibę poza Ukrainą i rozszerzyć eksport na rynki europejskie.

ProCare notuje 2-3 krotne wzrosty obrotów rocznie. Ekspansja zagraniczna ma przybliżyć ją do celu 1 mld UAH obrotu (ponad 99 mln zł). Może być istotnym konkurentem dla polskich firm, zarówno jeśli umocni się na polskim rynku, jak i w rywalizacji o kontrahentów zagranicznych. Polskie firmy zdobywają kontrakty eksportowe w dużej mierze dzięki konkurencyjnym cenom i produkcji kontraktowej.

Czytaj więcej: Stella Smejda, PAIH: Zagraniczni kontrahenci szukają kosmetyków konkurencyjnych cenowo i firm produkujących w modelu private label

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.11.2024 09:47
Cristiano Ronaldo inwestuje w markę spersonalizowanych suplementów Bioniq
Cristiano Ronaldo inwestuje w spółkę Bioniq podnosząc jej całkowitą wycenę do 82 mln dolarówfot. bioniq.com

Cristiano Ronaldo, jeden z najbardziej rozpoznawalnych piłkarzy na świecie, zainwestował w firmę Bioniq specjalizującą się w spersonalizowanej suplementacji diety. Choć szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione, wiadomo, że dzięki tej inwestycji całkowita wycena firmy wzrosła do 82 milionów dolarów.

Bioniq to firma zajmująca się tworzeniem spersonalizowanych diet, które powstają dzięki analizie informacji od klientów za pomocą algorytmu opartego na sztucznej inteligencji. Teraz spersonalizowana suplementacja zyskała nowego ambasadora.

Istniejąca od 2019 roku firma analizuje biomarkery krwi oraz inne dane dostarczane przez użytkowników. Na podstawie wzrostu, wagi, wieku, stylu życia i celów zdrowotnych danej osoby precyzyjnie określa niedobory mikroelementów, umożliwiając dostarczenie odpowiedniego wsparcia żywieniowego. 

– Wspieranie Bioniq to dla mnie coś więcej niż tylko okazja inwestycyjna – chodzi o dostosowanie się do wspólnej wizji zdrowia, wydajności i długowieczności. Używam ich produktów od ponad trzech lat. Dzięki ich spersonalizowanemu podejściu do zdrowia wierzę, że Bioniq ma potencjał, aby zmienić sposób, w jaki dbamy o nasze ciała, i pomóc ludziom osiągnąć i utrzymać szczytową wydajność na dłużej – wyznał Cristiano Ronaldo. 

Czytaj też: Cristiano Ronaldo zainwestuje w luksusowy e-commerce Chrono24

Dzięki inwestycji możliwe będzie przyspieszenie globalnej ekspansji Bioniq, ze szczególnym naciskiem na rynki w USA, Europie i na Bliskim Wschodzie. Obecnie produkty firmy są dostępne w ponad 70 krajach, a baza użytkowników wzrosła w 2024 roku ponad pięciokrotnie, ale ponad 60 proc. sprzedaży odbywa się na rynku amerykańskim. Firma wierzy, że zaangażowanie Cristiano Ronaldo pozwoli na dotarcie do milionów osób, przyczyniając się do szerzenia innowacji w branży wellness. 

– Cristiano Ronaldo jest idealnym partnerem i udziałowcem. Jako ucieleśnienie wydajności i długowieczności, Cristiano w pełni zgadza się z wartościami i misją Bioniq – podkreślił Vadim Fedotov, współzałożyciel i dyrektor generalny Bioniq. 

Spersonalizowane suplementy Bioniq produkowane są w Szwajcarii, firma deklaruje, że każda formuła tworzona jest indywidualnie i zawiera unikalną mieszankę do 120 przeciwutleniaczy, witamin, minerałów, fitoskładników, aminokwasów i błonnika prebiotycznego. Produkt dostępny jest w postaci granulek prebiotycznych opartych na gumie guar, mających naśladować naturalny proces trawienia w organizmie. 

Czytaj też: Nowe uchwały Zespołu ds. Suplementów Diety w sprawie ziołowych preparatów — sprawdź nowe regulacje

Statista przewiduje, że wartość globalnego rynku suplementów probiotycznych wzrośnie z 1,5 miliarda dolarów amerykańskich w 2019 roku do 3,3 miliarda dolarów amerykańskich w 2027 roku, co stanowiłoby ponad dwukrotny wzrost wartości rynkowych. 

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. listopad 2024 04:02