Pierwszy kwartał 2016 r. przyniósł wysoką, blisko 9-proc. dynamikę wzrostu przychodów firmy Pelion – jednej z największych grup kapitałowych działających na rynku ochrony zdrowia w Polsce i na Litwie, zarządzającej m.in. Polską Grupą Farmaceutyczną, aptekami i drogeriami DOZ oraz drogeriami Natura. Wzrost przychodów Pelionu to efekt konsekwentnie realizowanej przez spółki wchodzące w skład grupy strategii zwiększania sprzedaży. Zwiększeniu przychodów towarzyszył wzrost EBITDA o 1,8 proc. przy jednoczesnym nieznacznym spadku wskaźnika rentowności EBITDA o 0,1 pkt proc. r/r. Wpływ na to miała m.in. realizowana przez firmę polityka obniżania marż w celu zagwarantowania pacjentom jak najlepszych cen.
Polska Grupa Farmaceutyczna koncentrowała się na zapewnieniu terminowości i kompletności realizowanych dostaw oraz bezpieczeństwa obrotu lekami. Jednocześnie spółka doskonaliła serwis m.in. poprzez wdrożenie nowoczesnego programu do zarządzania stanem magazynowym aptek oraz systemu monitoringu temperatury w transporcie. PGF kontynuowała także rozwój programu „Zdrowy wybór”, oferując nowoczesne narzędzia w zakresie zarządzania apteką. Głównym celem PGF jest dalszy rozwój oferty oraz umacnianie pozycji rynkowej przy zachowaniu najszerszego na rynku asortymentu.
DOZ Apteki kontynuowały działania w celu zapewnienia pacjentom najlepszej na rynku oferty. Dziś są najchętniej wybieranymi aptekami przez Polaków. Celem spółki jest utrzymanie pozycji lidera na rynku aptecznym, a także wysokiego poziomu zaufania pacjentów poprzez dalsze podnoszenie standardów i jakości świadczonych usług oraz rozwój marek własnych.
Drogerie Natura doskonaliły serwis i wzbogacały asortyment o polskie marki własne i na wyłączność. Celem spółki jest zapewnienie klientom wysokiej jakości usług i atrakcyjnej oferty konkurencyjnej cenowo. Jednocześnie drogerie pracują nad poprawą osiąganych wyników, uatrakcyjnieniem oferty, zwiększaniem liczby klientów oraz umacnianiem pozycji rynkowej.
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski