Marka Blend-a-med zmieniła kolor opakowań past do zębów. – Mają one teraz biały kolor, co ma symbolizować eksperckie i naukowe dziedzictwo marki – wyjaśniła Beata Golan, dyrektor ds. naukowych Instytutu Blend-a-med. Przedstawiła także nową formułę wykorzystaną w pastach. Jest nią stabilizowany związek cyny i fluoru, który odpowiada za czyszczenie i wybielanie, a równocześnie wzmacnia i chroni szkliwo przed uszkodzeniami powodowanymi przez kwasy pochodzące z jedzenia.
Premiera nowej pasty była okazją do podsumowania historii marki Blend-a-med, która rozpoczęła się w 1955 roku od stworzenia pierwszej pasty do zębów z fluorem. Zadaniem tej innowacji miała być walka z próchnicą, co udało się tak znakomicie, że w 1976 roku Amerykańskie Towarzystwo Chemiczne (American Chemical Society) uznało to rozwiązanie za jedno ze stu największych wynalazków minionego stulecia.
Kolejnym zadaniem, z jakim marka postanowiła się zmierzyć był zwalczanie kamienia nazębnego. W latach 70. opracowano Fluoristat – udoskonalony system uwalniania fluoru. Umożliwił on stworzenie w latach 80. kolejnego innowacyjnego produktu – pierwszej pasty usuwającej kamień nazębny. Za to osiągnięcie w 1995 roku rząd USA przyznał firmie P&G – właścicielowi marki, nagrodę National Medal of Technology.
W latach 90. marka uzupełniła swoje portfolio o produkty do zębów o działaniu wybielającym. A w nowym stuleciu naukowcy Blend-a-med opracowali pastę, która zwalcza choroby dziąseł i nadwrażliwość zębów.