StoryEditor
Producenci
27.10.2020 00:00

Pandemia obnażyła stosunek firm do pracowników

Według raportu Euromonitora jedna na osiem firm nie zapewniała pracownikom płatnych zwolnień chorobowych, a zaledwie 3,2% oferowało swoim pracownikom opiekę nad dziećmi w obliczu globalnej recesji gospodarczej. To ilustruje potrzebę odejścia przedsiębiorstw od tradycyjnego podejścia nastawionego na zysk, stawiając ludzi w centrum.

Wyniki raportu firmy Euromonitor International zajmującej się badaniami rynku światowego, "Rethinking Sustainability: No Purpose, No Gain", pokazują, że zaangażowanie biznesu w realizację celu zrównoważonego rozwoju „Godna praca i wzrost gospodarczy” (SDG8) wzrosło o 6,7% po wybuchu epidemii, najwięcej ze wszystkich celów zrównoważonego rozwoju.

W rezultacie 39% firm planuje zainwestować w zdrowie i dobrobyt pracowników, aby zapobiegać podobnym zagrożeniom dla zdrowia publicznego, podczas gdy 71% zamierza rozszerzyć pracę zdalną, elastyczne godziny pracy i promować równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

Cel społeczny został również wysunięty na pierwszy plan dzięki „Zmniejszeniu nierówności” (SDG10), który wzrósł w tym roku o 1,4%, co stanowi czwarty najwyższy spośród wszystkich celów zrównoważonego rozwoju.

„Rozwiązanie problemu nierówności rasowych staje się coraz ważniejsze, zwłaszcza po ostatnich protestach Black Lives Matter, a firmy pracują nad zwiększeniem różnorodności siły roboczej” - komentuje Maria Coronado Robles, starszy konsultant ds. zrównoważonego rozwoju w Euromonitor International.

Skoncentrowanie się na integracji całego społeczeństwa, obok kwestii środowiskowych, takich jak zmiana klimatu, będzie miało kluczowe znaczenie dla przyjęcia transformacji ukierunkowanej na cel.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 02:19