Współpraca Pampers i UNICEF rozpoczęła się w 2006 roku. Jej celem była ochrona zarówno matek, jak i ich dzieci przed tężcem noworodkowym. Opierała się na obietnicy „1 paczka = 1 szczepionka” – za każde sprzedane opakowanie pieluszek Pampers z logo UNICEF, jedna szczepionka jest przekazana do organizacji. Ten prosty mechanizm zaangażował społeczeństwo do wspierania akcji, co miało bezpośredni wpływ na walkę z tężcem noworodkowym, generując największe fundusze zebrane przez partnera korporacyjnego.
– Dzięki połączeniu sił, marka Pampers i UNICEF były w stanie osiągnąć znaczącą i długotrwałą zmianę, która ma bezpośredni wpływ na życie niezliczonej liczby rodzin i dzieci na całym świecie. Chcemy skorzystać z okazji
i podziękować każdemu kto wspierał nasze działania. Razem zmieniliśmy życie matek, dzieci i przyszłych pokoleń – powiedziała Ranya Shamoon, starszy wiceprezes Baby Care Europe, Procter & Gamble.
15-letnia współpraca UNICEF i Pampers przyczyniła się do uratowania prawie miliona noworodków przed cichym zabójcą – tężcem noworodkowym.
– Zakupiliśmy ponad 300 milionów szczepionek, które ochroniły 100 milionów kobiet i ich dzieci. Dzięki pomocy marki Pampers i innych partnerów, liczba zgonów noworodków spowodowanych tężcem zmniejszała się rocznie o ponad 60 proc. – skomentowała Carla Haddad Mardini, dyrektor działu pozyskiwania funduszy i partnerstw prywatnych w UNICEF.
Dodała, że to wsparcie stało się jeszcze ważniejsze, podczas pandemii COVID, która zagroziła zakłóceniem świadczenia usług szczepień przeciwko tężcowi i cofnięciem ciężko osiągniętego sukcesu w postaci eliminacji tej choroby.
– Długoterminowe kooperacje, takie jak ta z marką Pampers, są doskonałym przykładem tego, jak UNICEF, współpracując z sektorem prywatnym, może dotrzeć do najbardziej bezbronnych i sprawić, aby każde dziecko nie tylko przeżyło, ale było bezpieczne – podsumowała przedstawicielka UNICEF.
Partnerstwo Pampers i UNICEF jest częścią stałego zaangażowania firmy P&G we wpływ na społeczność
i jest jednym z działań firmy, które mają na celu realizację 2021 Dobrych Działań P&G na 2021 r.