StoryEditor
Producenci
14.05.2021 00:00

P&G rozpoczyna współpracę z fundacją księcia Harry’ego i księżnej Meghan

Procter & Gamble nawiązał wieloletnią międzynarodową współpracę z Fundacją Archewell, założoną przez księcia Harry’ego i księżną Meghan, organizacją non-profit powołaną w celu budowania wspólnoty w społeczeństwie.

P&G i Fundacja Archwell zamierzają promować idee równości płci, bezpieczeństwa w sieci i cyfrowej integracji oraz korzystnego wpływu sportu osób niepełnosprawnych na ich zdolności adaptacyjne i budowanie pewności siebie.

Współpracę rozpoczął koncert na rzecz zjednoczonego świata Global Citizen. Celem tego wydarzenia było zwiększenie zaufania do szczepień, a  zebrane podczas koncertu środki w wysokości ok. 300 milionów dolarów amerykańskich będą przeznaczone na zapewnienie większego dostępu do szczepionek przeciwko COVID-19 na całym świecie.

Równość płci

Fundacja Archewell dzięki z P&G zamierza zwiększyć skalę działań na rzecz równości płci i wzmocnienia pozycji kobiet i dziewczynek, po to by zapewnić im sprawiedliwą i bardziej zrównoważoną przyszłości.  We współpracy z organizacją non-profit Promundo, partnerzy zwracają uwagę na potrzebę zaangażowania chłopców i mężczyzn w promowanie równości płci we wszystkich dziedzinach życia społecznego. W ramach tych działań, zachęcać będą m.in. do równego podziału ról w opiece nad dziećmi, tak by każdy z rodziców miał jednakowe szanse na rozwój.   

Bezpieczna przestrzeń w Internecie

P&G i fundacja Archewell podejmują szereg działań, które mają na celu stworzenie bezpieczniejszego środowiska online, sprzyjającego kreatywności i zaangażowaniu. 

Korzystny wpływ sportu

Dzięki wieloletniemu zaangażowaniu księcia Sussex w ukazywaniu roli sportu w rekonwalescencji chorych i rannych żołnierzy oraz weteranów oraz dzięki partnerstwu P&G z Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi, obie organizacje zamierzają wykorzystać sport adaptacyjny do zwrócenia uwagi na problemy osób z niepełnosprawnością oraz podnieść poziom ich integracji.

2021 dobrych działań

Aby promować równość i integrację oraz w trosce o planetę Procter & Gamble na początku bieżącego roku ogłosił kampanię „Lead with Love” (#DziałajmyRazem), w ramach której zobowiązał się do 2021 Dobrych Działań w 2021 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 16:23