StoryEditor
Producenci
20.04.2021 00:00

P&G chwali się dobrymi wynikami finansowymi. Tylko jeden segment ze spadkiem

Firma Procter & Gamble odnotowała sprzedaż netto w trzecim kwartale roku fiskalnego 2021 w wysokości 18,1 mld dolarów, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Koncern P&G utrzymał swoje prognozy dotyczące całkowitego wzrostu w roku fiskalnym 2021 i organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie od 5 do 6 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem obrotowym. Oczekuje się, że kurs wymiany walut będzie mniej więcej neutralny dla wzrostu sprzedaży w roku podatkowym.

Oto jak radziły sobie poszczególne segmenty Procter&Gamble:

Sprzedaż organiczna w segmencie kosmetyków (Beauty) wzrosła o 7 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Sprzedaż organiczna produktów do pielęgnacji skóry i higieny osobistej (Skin and Personal Care) zanotowała wzrost o wysoką liczbę jednocyfrową, głównie dzięki pozytywnemu wpływowi wzrostu marki super premium SK-II, innowacjom premium w Ameryce Północnej oraz wyższym cenom.

Sprzedaż organiczna kosmetyków do pielęgnacji włosów (Hair Care) zwiększyła się o wysoką jednocyfrową liczbę, na czele z Chinami, ze względu na innowacje, wzrost dystrybucji i krótki okres bazowy z powodu przestojów związanych z pandemią. Wzrost cen związany z dewaluacją również przyczynił się do wzrostu sprzedaży produktów do pielęgnacji włosów.

Organiczna sprzedaż segmentu produktów do golenia wzrosła o 4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż organiczna sprzętu AGD wzrosła o ponad 20 proc. ze względu na zwiększony popyt na produkty do golenia i stylizacji w domu, innowacje i wyższe ceny. Sprzedaż produktów organicznych do golenia (Shave Care) pozostała niezmieniona, ponieważ wzrost cen związany z dewaluacją oraz wzrost liczby kobiecych maszynek do golenia zostały zrównoważone spadkiem konsumpcji męskich maszynek do golenia z powodu zmniejszonej częstotliwości golenia.

Sprzedaż organiczna segmentu tkanin i środków czystości (Fabric and Home Care) zwiększyła się w tym kwartale o 7 proc.
 
Sprzedaż organiczna segmentu produktów dla niemowląt, kobiet i rodziny (Baby, Feminine i Family Care) spadła o 1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Sprzedaż organiczna segmentu produktów zdrowotnych (Health Care) wzrosła w tym kwartale o 3 procent. Sprzedaż produktów organicznych do pielęgnacji jamy ustnej (Oral Care) z kolei urosła o wysoką liczbę jednocyfrową, napędzana innowacjami i pozytywnym wpływem wzrostu produktów premium.
 
Raport finansowy skomentował David Taylor, prezes, prezes i dyrektor generalny koncernu P&G. 

- Osiągnęliśmy kolejny kwartał solidnych wyników operacyjnych, finansowych i finansowych w trudnym środowisku operacyjnym” - powiedział.  - Wciąż koncentrujemy się na realizacji naszej strategii produktywności, konstruktywnych zakłóceń oraz poprawie organizacji i kultury P&G. Strategia ta umożliwiła nam zbudowanie silnej dynamiki biznesowej przed pandemią Covid i przyspieszenie naszych postępów w czasie kryzysu i pozostaje właściwą strategią zapewniającą zrównoważony wzrost i tworzenie wartości w perspektywie długoterminowej - dodał.
 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 11:10