Oriflame opublikowało swoje tymczasowe oświadczenie zarządcze dotyczące pierwszej połowy 2023 roku, obejmujące okres zakończony 30 czerwca 2023 roku. Z raportu wynika, że łączna sprzedaż firmy w euro za drugi kwartał lub trzy miesiące zakończone 30 czerwca 2023 roku wyniosła 233,6 miliona dolarów, co stanowi spadek o 14 proc. Skorygowana EBITDA w tym czasie wyniosła 15,2 miliona dolarów, przy skorygowanej marży EBITDA na poziomie 6,6 proc. Natomiast skorygowany zysk operacyjny wyniósł 7,5 miliona dolarów, a skorygowana marża operacyjna wyniosła 6,7 proc.
Sprzedaż w euro za sześć miesięcy kończących się 30 czerwca 2023 r. spadła o 12 proc. do 501,1 milionów dolarów, przy spadku sprzedaży w walucie lokalnej o 9 proc. Skorygowana EBITDA wyniosła 36,8 mln dolarów przy skorygowanej marży EBITDA na poziomie 7,4 proc. Wydarzenia, które firma wskazała jako znaczące w trakcie i po tym sześciomiesięcznym kwartale, obejmowały powołanie Anny Malmhake na stanowisko dyrektorki generalnej i prezeski oraz strategiczne zbycie niektórych aktywów w Rosji.
Oriflame, w ramach ogłoszonego wcześniej strategicznego przeglądu swoich aktywów w Rosji, zdecydowało się w kwietniu na zbycie swojego zakładu produkcyjnego w tym kraju. Firma podpisała już wiążącą umowę z Arnest Management LLC (Arnest), która nabyła 100 proc. udziałów w Cetes Cosmetics Russia. Te transakcje przyniosły zysk netto w wysokości 10,4 milionów dolarów.
Czytaj także: Oriflame mianuje Annę Malmhake na stanowisko dyrektorki generalnej i prezeski