StoryEditor
Producenci
31.03.2014 00:00

Orbico przejmie 70 proc. udziałów w spółkach powiązanych z NAVO

Orbico, największa firma dystrybucyjna na Bałkanach i jedna z największych w Europie, stanie się większościowym udziałowcem Navo Polska Grupa Dystrybucyjna Sp. z o.o. Zgodnie z porozumieniem wiążącym właścicieli obu firm (osoby prywatne) Orbico obejmie 70 proc. udziałów w spółkach powiązanych z Navo. 27 marca br. firma złożyła wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK) o zgodę na przejęcie większościowego pakietu udziałów w grupie spółek Navo obejmujących: Navo PGD Sp. z o.o., Futuria Nostra Sp. z o.o., Laboo Sp. z o.o., Integra Nova Sp. z o.o.



Navo koncentrowało się do tej pory na rynku polskim, Orbico obejmuje zasięgiem 17 krajów Europy Środkowej i Zachodniej. Obie firmy zajmują się szeroką dystrybucją markowych produktów konsumpcyjnych: kosmetyków, chemii gospodarczej, sprzętu AGD, farmaceutyków. Na niektórych rynkach Orbico dystrybuuje ponadto marki branży spożywczej, zabawki, tekstylia i papierosy. Do tej pory w Polsce Orbico zajmowała się jedynie dystrybucją marki Wella Professional.
Przychody Orbico w 2013 r. sięgnęły 863 mln euro. Firma zatrudnia łącznie 3 tys. osób. Spółki grupy Navo zamknęły ubiegły rok przychodami w wys. 215 mln euro przy zatrudnieniu na poziomie 600 pracowników.
Transakcja przejęcia większościowego pakietu udziałów w Navo przez Orbico zwieńczy proces poszukiwania inwestora branżowego dla polskiej firmy. Firma zapowiada umacnianie pozycji na rynku dystrybucyjnym w Polsce i dalszy rozwój oraz ekspansję zagraniczną. – Orbico jest dla nas pod tym kątem partnerem optymalnym. Portfolia dystrybuowanych produktów się uzupełniają, przez co nasza oferta będzie szersza. Dzięki większej skali uzyskamy wyższą efektywność ekonomiczną i staniemy się jeszcze bardziej konkurencyjnym dostawcą. Przepływ know-how pozwoli obu firmom korzystać ze sprawdzonych, często unikatowych rozwiązań. Wreszcie – dzięki silniejszemu zapleczu finansowemu – będziemy mogli wspólnie realizować duże projekty rozwojowe w Polsce i poza jej granicami- powiedział Roman Gajczewski, wiceprezes zarządu Navo.
– Strategią Orbico jest uzyskanie pozycji wiodącego dystrybutora w Europie. Polski rynek jest z racji skali dla nas ważny i z pewnością przybliża nas do osiągnięcia celu – poinformował Branko Roglić, właściciel Orbico. – Inwestycja w Navo jest dla nas dobrą strategią rozwoju w Polsce, ale nie tylko tutaj. Rozległy i zróżnicowany zakres marek i pakiet produktów, które oferujemy, wymaga dużej elastyczności i otwartości na ciągłe zmiany. Zarówno Orbico jak i Navo są takimi elastycznymi organizacjami, które dodatkowo także z perspektywy operacji międzynarodowych świetnie się dopełniają.
Polscy właściciele spółek z grupy Navo utrzymają mniejszościowe pakiety udziałów. Z grona obecnych właścicieli firmy, Marek Sobieski i Józef Jadach przejdą do Rady Nadzorczej połączonego podmiotu, a Roman Gajczewski pozostanie na swoim dotychczasowym stanowisku wiceprezesa zarządu firmy.
Spółki nie ujawniły wartości transakcji.




ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.07.2024 16:44
Shiseido i MaxMara ogłaszają długoterminowe partnerstwo w zakresie produkcji zapachów
MaxMara to popularna marka modowa, znana głównie z luksusowych płaszczy.MaxMara
Japoński gigant kosmetyczny Shiseido będzie miał wyłączną, globalną licencję na opracowywanie, produkcję, marketing i dystrybucję perfum pod marką MaxMara.

Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.

MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.

Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:

MaxMara to marka, która reprezentuje włoski luksus i posiada bogatą historię. Jestem bardzo podekscytowany współpracą z MaxMara, która jest uwielbiana na całym świecie za swoją wysoką jakość, nieustępliwe wartości marki i wrażliwość na design. Przez rozmowy z przewodniczącym Luigi Maramottim zrozumiałem, że obie firmy dzielą wiele wartości związanych z kulturą korporacyjną, filozofiami zarządzania i rozwojem talentów. Jestem zaszczycony, że Shiseido mogło nawiązać taką współpracę. Mocno wierzę, że nasze partnerstwo przyczyni się do rozwoju naszego biznesu perfumeryjnego, nie tylko poprzez dalszy wzrost, ale także tworzenie synergii.

Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.

Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.07.2024 11:33
Neboa objęła patronat nad pokazem mody Paprocki & Brzozowski
Neboa x Paprocki Brzozowski
Marka Neboa po raz kolejny towarzyszyła duetowi Paprocki Brzozowski, obejmując patronat nad pokazem ich najnowszej kolekcji MENU, który odbył się 2 lipca w Elektrowni Powiśle.

Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.

Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.

Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.

Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2024 15:19