StoryEditor
Producenci
20.09.2023 13:00

OnlyBio skorzystało z efektu IKEA; kosmetyki stworzone z pomocą internautów już w drogeriach Rossmann

Nowe kosmetyki zostały zgrupowane w serie Kapibara OMOniara, All inclusive, HAIRmoniada i ME(LODY). / OnlyBio
W lipcu bieżącego roku marka OnlyBio zorganizowała konkurs, w którym internautki i internauci z TikToka mieli możliwość wyrażenia swoich preferencji dotyczących zapachu, składu, koloru opakowania i nazwy nowej serii kosmetyków OnlyBio. Teraz cała seria produktów Hair in Balance jest dostępna w sklepach Rossmann na terenie całej Polski oraz w sklepie internetowym marki.

W lipcu marka OnlyBio przeprowadziła konkurs, w którym użytkownicy TikToka mieli okazję wyrazić swoje preferencje dotyczące zapachu, składu, koloru opakowania i nazwy nowej serii kosmetyków OnlyBio. Zwycięzcy konkursu zostali uhonorowani umieszczeniem na opakowaniach produktów swoich nicków. Teraz te różnorodne kosmetyki do świadomej pielęgnacji ciaa włosów, stworzone przez społeczność online i dostosowane do różnych potrzeb konsumenckich, są dostępne na specjalnych stanowiskach w sklepach Rossmann na terenie całej Polski.

W serii znalazły się kosmetyki "włosomaniackie", a więc dedykowane osobom dbającym świadomie o włosy, oraz do pielęgnacji ciała; na standach klienci i klientki znajdą żele pod prysznic, szampony, odżywki, wcierki, olejki i inne produkty. Pozwolenie fanom i fankom marki na aktywny udział w procesie tworzenia produktów to przykład wykorzystania tzw. efektu IKEA. Efekt IKEA to zjawisko, w którym klienci lub użytkownicy biorący czynny udział w procesie tworzenia lub personalizacji produktu stają się bardziej związani emocjonalnie z tym produktem, a co za tym idzie również z marką.

Czytaj także: Współpraca E.Wedel i OnlyBio, czyli kosmetyki pachnące jak wedlowskie słodycze

– Po raz pierwszy w Polsce społeczność internetowa będzie miała wpływ na tworzenie całej linii produktów kosmetycznych. Nasi obserwatorzy często piszą do nas z propozycjami zapachów czy konkretnych produktów. To nas skłoniło do oddania naszej limitowanej linii w ich ręce. Podjęliśmy się tego wyzwania razem z naszym partnerem – drogeriami RossmannJoanna Wierzbicka, dyrektorka marketingu OnlyBio.life.

Nazwa tego zjawiska pochodzi od popularnej szwedzkiej firmy meblarskiej IKEA, która znana jest z zestawów mebli do samodzielnego montażu przez klienta. Udział w tworzeniu produktu, nawet na etapie personalizacji czy montażu, buduje więź między klientem a produktem oraz zwiększa poczucie własności i zaangażowania, a badania wskazują, że konsument wręcz zawyża wartość towaru, do zbudowania którego przyłożył rękę, ponieważ odruchowo wlicza w nią czas poświęcony przez siebie. To podejście jest coraz częściej wykorzystywane przez firmy, aby wzmocnić lojalność klientów i stworzyć produkty bardziej dostosowane do ich potrzeb.

Opakowania, nazwy i aromaty tych produktów zostały wybrane przez społeczność online. Cała seria kosmetyków Hair in Balance jest teraz dostępna w sklepach Rossmann na terenie całej Polski oraz w sklepie internetowym marki pod adresem www.onlybio.life, ale tylko w okresie od 16 września do 2 października.

Czytaj także: OnlyBio.life wspiera lokalną drużynę siatkarek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 07:57