– Wprowadzony marcowy lockdown oraz ograniczenia dla handlu stacjonarnego pokazały jak bardzo istotny jest rozwój kanału sprzedaży internetowej, a ogólnodostępne statystyki jasno wskazują na to, że coraz więcej konsumentów przekonuje się do e-commerce. W październiku, jak i na początku listopada zderzyliśmy się z dużym wzrostem sprzedaży internetowej produktów Onlybio.life, wobec czego stale wdrażamy działania optymalizujące poszczególne procesy, prognozując dalszy rozwój tego segmentu – powiedział cytowany w komunikacie Marcin Pawlikowski, wiceprezes firmy Boruta-Zachem, do której należy spółka Onlybio.life.
Zdradził również, że w ramach działań modernizacyjnych, spółka wdrożyła projekt badawczo-rozwojowy pt. "Innowacyjna usługa badania zachowań konsumenckich w internecie w oparciu o własne algorytmy oraz analizy behawioralne". Jego wynikiem było opracowanie systemu do zbierania statystyk, działań i reakcji konsumentów z rożnych platform na przedstawione treści, a następnie udostępnieniu narzędzi do analiz wyników w celu optymalizacji treści oraz użytych kanałów.
– Implementacja algorytmów badających zachowania konsumenckie daje nam możliwość, by lepiej zrozumieć, na co potencjalni kupujący zwracają uwagę przy wyborze produktu. Natomiast analiza dużych zbiorów danych pozwala lepiej pozycjonować nasze produkty oraz usprawnić efektywność całego procesu sprzedaży. Są to niezbędne działania umożliwiające zachowanie ciągłości pracy, szczególnie w przypadku dynamicznie zwiększającej się skali sprzedaży – wyjaśnił Marcin Pawlikowski.
Jak podsumowano w komunikacie, grupa Boruta-Zachem zamierza zostać do 2023 r. największym producentem eko kosmetyków i eko środków czystości w Polsce.