StoryEditor
Producenci
11.08.2023 14:20

Olaplex dołuje z wynikami sprzedaży. Firma obniża prognozy na rok fiskalny 2023

Olaplex boryka się ogromnymi problemami po zarzutach konsumentów wobec działania niektórych produktów marki. Firma uważa je za bezpodstawne i będzie bronić się w sądzie / Shutterstock
Głębokie dwucyfrowe spadki sprzedaży zadecydowały, że zarząd firmy Olaplex obniża prognozy na rok fiskalny 2023. Jednocześnie zapowiada zwiększenie i optymalizację inwestycji marketingowych, które mają ustabilizować popyt na produkty firmy w drugiej połowie 2023 r.

Olaplex Holdings ogłosił wyniki finansowe za drugi kwartał zakończony 30 czerwca 2023 r.

JuE Wong, prezes i dyrektor generalna firmy Olaplex, powiedziała:

Nasze wyniki za drugi kwartał były poniżej naszych oczekiwań, ponieważ nasze kanały sprzedaży detalicznej, profesjonalnej i specjalistycznej odnotowały niższy popyt. Zaktualizowaliśmy nasze założenia na pozostałą część roku i obniżyliśmy nasze prognozy na rok fiskalny 2023. Koncentrujemy się na ustabilizowaniu trendów popytowych w drugiej połowie 2023 r., jednocześnie zwiększając i optymalizując miks naszych inwestycji marketingowych wspierających ten cel.

Sprzedaż firmy netto w drugim kwartale 2023 wyniosła 109,2 mln dol., co oznacza spadek o 48,2 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2022.

Sprzedaż w kanale profesjonalnym wyniosła 40,9 miliona dol., co oznacza spadek o 61,2 proc.

Sprzedaż bezpośrednia do konsumenta wyniosła 38,5 mln dol., co oznacza spadek o 6,4 proc.

W handlu detalicznym sprzedaż osiągnęła 29,8 mln dol., co oznacza spadek o 53,7 proc.

Sprzedaż netto spadła o 58,7 proc. w Stanach Zjednoczonych i o 34 proc. na arenie międzynarodowej.

Jak czytamy w komunikacie, w pierwszej połowie roku fiskalnego 2023 spółka pracowała nad normalizacją poziomu zapasów u swoich klientów, ponieważ sprzedaż netto spadła o 44 proc. rok do roku przez pierwsze sześć miesięcy 2023 r., podczas gdy sprzedaż produktów Olaplex przez detalistów i dystrybutorów do konsumentów końcowych i stylistów spadła o około 26 proc.

Zysk netto Olaplex wyniósł 6,2 mln dol., a skorygowany dochód netto 21,2 mln dol. za trzy miesiące zakończone 30 czerwca 2023 r., w porównaniu do odpowiednio 87,7 mln dol. i 98,8 mln dol. w tym samym okresie 2022 r.

W związku z tym firma obniżyła swoją prognozę na rok finansowy 2023 do przedziału od 445 do 465 mln dol., co oznacza spadek o prawie 24,4 proc.

Decyzja ta została podjęta w związku z „słabszymi niż oczekiwano” wynikami drugiego kwartału, a także z założeniem utrzymywania się niskiego popytu przez pozostałą część roku.

Olaplex boryka się z problemami po oskarżeniach konsumentek, że niektóre z produktów marki powodują podrażnienia na skórze i wypadanie włosów. Czytaj: Olaplex pozwany o odszkodowanie w wysokości 75 milionów dolarów Firma nie zgadza się z zarzutami i uważa je za bezpodstawne, będzie bronić się w sądzie. Firma udostępniła wyniki badan niezależnych laboratoriów, które według niej pokazują, że produkty są bezpieczne.

JuE Wong, dyrektor generalna firmy w oświadczeniu opublikowanym w mediach społecznościowych powiedziała: – Produkty Olaplex nie powodują wypadania i łamania włosów. Są bezpieczne i skuteczne, co potwierdzają miliony naszych klientów. Aby to zademonstrować, publicznie opublikowaliśmy wyniki badań niezależnych laboratoriów zewnętrznych, wykraczających poza standardy branżowe. Mamy pełne zaufanie i wierzymy w bezpieczeństwo i skuteczność naszych produktów.

Jesteśmy gotowi energicznie bronić naszej firmy, naszej marki i naszych produktów przed tymi bezpodstawnymi oskarżeniami. Chcemy zapewnić naszą społeczność profesjonalnych stylistów, klientów i fanów, że mogą nadal z pewnością korzystać z naszych produktów.

Olaplex nie wycofał żadnego ze swoich produktów w następstwie pozwu. Firma nie przyznaje się do winy, ale poinformowała, że zwróci pieniądze niezadowolonym klientom.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.02.2025 10:52
Estée Lauder reorganizuje zespół managerski, do likwidacji 7 tys. stanowisk
Firma Estée Lauder Companies zadecydowała o zmianach w strukturze organizacyjnejM.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Firma Estée Lauder Companies zadecydowała o zmianach w strukturze organizacyjnej, dotyczących stanowisk managerskich i zmianach w globalnej strukturze organizacyjnej. Celem jest redukcja kosztów i przygotowanie na skutki spodziewanej wojny handlowej prezydenta Trumpa.

Estée Lauder, firma mająca siedzibę w USA, planuje zwiększyć liczbę zwolnień z 3 tys. do 5,8-7 tys., ponieważ w ten sposób przygotowuje się na podwyżki ceł i możliwość wojny handlowej, co jest wynikiem zapowiedzi nowego prezydenta USA Donalda Trumpa. Firma potwierdziła, że liczba ta uwzględnia część personelu, która zostanie przekwalifikowana i przeniesiona na inne stanowiska. Proces redukowania miejsc pracy zostanie zakończony w czerwcu przyszłego roku.

Reorganizacja zespołu kierowniczego jest związana z wdrażaniem nowego planu strategii firmy przez Estée Lauder. Firma skonsolidowała swoje organizacje w czterech regionach świata w celu „zwiększenia synergii i wydajności, a także wzmocnienia swojej zwinności w celu lepszego dostosowania do trendów konsumenckich i lokalnych innowacji”.

W wyniku zmian Nadine Graf pokieruje nowo rozszerzonym regionem, obejmującym EMEA, zespół UK&Irlandia oraz nowo utworzony klaster rynków wschodzących, obejmujący Indie, Bliski Wschód, Azję Południowo-Wschodnią i Afrykę.

Sandra Main będzie nadzorować klaster marek pielęgnacyjnych (w tym La Mer, Clinique, Origins, Dr.Jart+, Darphin i Lab Series), natomiast Justin Boxford będzie nadal kierować Estée Lauder i AERIN Beauty. Firma potwierdziła, że ​​Shane Wolf będzie nadal zarządzał klastrem marek do pielęgnacji włosów, w tym Aveda i Bumble and bumble, a Guillaume Jesel będzie nadal kierował markami Couture, takimi jak Tom Ford i Balmain Beauty. Z kolei Jo Dancey będzie kierować działem marek perfum lifestylowych Estée Lauder: Jo Malone London, Kilian Paris i Editions de Parfums Frédéric Malle.

Klaster marek makijażu, składający się z MAC Cosmetics, Bobbi Brown, Too Faced, Smashbox i GLAMGLOW, będzie nadzorowany przez osobę, wyznaczoną w późniejszym terminie. 

Zmiany organizacyjne i personalne mają związek z wprowadzeniem przez Estée Lauder nowego planu strategicznego, mającego na celu przywrócenie zrównoważonego wzrostu i zwiększenie zysku po spadku sprzedaży. Sprzedaż netto firmy spadła o 6 proc. (do 4 mld dolarów) w drugim kwartale, kończącym się 31 grudnia 2024 r. Dla porównania: w roku poprzednim sprzedaż wyniosła 4,2 mld dolarów.

– Dzięki połączeniu wewnętrznego awansu najlepszych talentów i rekrutacji zewnętrznej będziemy podejmować decyzje szybciej i zwinniej – skomentował Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny Estée Lauder Companies. Jego zdaniem ta nowa struktura organizacyjna poprawi komunikację i funkcjonowanie firmy na każdym szczeblu organizacji, poprawi też decyzyjność i szybkość działania.

Czytaj też: Rodzinny konflikt w Estée Lauder Companies. Komentatorzy porównują go do serialu "Sukcesja"

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.02.2025 14:38
L’Oréal sprzedaje udziały w Sanofi za 3 miliardy euro
Sanofi

Francuski gigant kosmetyczny L’Oréal zdecydował się sprzedać część swoich udziałów w firmie farmaceutycznej Sanofi, uzyskując z transakcji 3 miliardy euro. To krok mający na celu optymalizację bilansu po ostatnich przejęciach oraz dywersyfikację źródeł finansowania. Sprzedaż odbywa się w ramach programu skupu akcji Sanofi, a decyzja L’Oréal wywołała reakcję rynku, powodując spadki wartości obu firm na giełdzie.

Francuski gigant kosmetyczny L’Oréal SA zdecydował się sprzedać część swoich udziałów w firmie farmaceutycznej Sanofi, uzyskując z transakcji 3 miliardy euro (3,1 miliarda dolarów). Koncern sprzeda 29,6 miliona akcji po cenie 101,50 euro za sztukę, co stanowi 2,8-procentowy rabat w stosunku do piątkowego kursu zamknięcia Sanofi. W wyniku transakcji udział L’Oréal w kapitale zakładowym Sanofi zmniejszy się z około 9,4 procent do 7,2 procent, a prawo głosu spadnie do 13,1 procent.

Reakcja rynku i powody sprzedaży

Ogłoszenie sprzedaży udziałów spowodowało spadek cen akcji Sanofi o 0,63 procent, do poziomu 103,74 euro, podczas gdy L’Oréal zanotował większy spadek – o 2,62 procent. Koncern uzasadnia decyzję optymalizacją bilansu po ostatnich akwizycjach, takich jak zakup producenta mydeł Aēsop za 2,6 miliarda dolarów w 2023 roku. Transakcja wpisuje się w program skupu akcji Sanofi, który został ogłoszony w ubiegłym tygodniu. W ostatnim roku akcje Sanofi wzrosły o niemal 20 procent, podczas gdy wartość rynkowa L’Oréal spadła o podobną wartość, głównie z powodu spadku popytu w Chinach.

Strategia inwestycyjna i długoterminowe plany

L’Oréal posiada udziały w Sanofi od 1999 roku, kiedy to sprzedał firmie farmaceutycznej jedno ze swoich przedsiębiorstw w zamian za akcje. W latach 2021–2023 koncern kosmetyczny otrzymał 1,27 miliarda euro dywidend z Sanofi. Inwestorzy od dłuższego czasu spekulowali na temat możliwości sprzedaży akcji przez L’Oréal w celu finansowania ekspansji. Równocześnie rynek obserwuje strategię Nestlé, które trzy lata temu zmniejszyło swoje udziały w L’Oréal do około 20 procent. Kontrolę nad firmą kosmetyczną utrzymuje rodzina Bettencourt Meyers, posiadająca 35-procentowy pakiet akcji o wartości około 78 miliardów dolarów według Bloomberg Billionaires Index.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. luty 2025 12:45