Autor: Marcin Molski - Prof. UAM dr hab., pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Chemii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu; wykładowca w wyższych szkołach kosmetycznych (Poznań, Olsztyn). „Nowoczesna kosmetologia” jest konsekwencją zainteresowań autora chemią kosmetyczną w szczególności, a kosmetologią w ogólności. Od 12 lat prowadzi wykłady związane z tą tematyką dla studentów szkół kosmetycznych. Prowadzi również badania teoretyczne właściwości substancji bioaktywnych o znaczeniu kosmetycznym.
Odbiorcy: Książka (wydana w 2 tomach) jest czymś więcej niż podręcznik akademicki; przeznaczona jest dla aktywnych zawodowo kosmetyczek, studentów I i II stopnia kierunków kosmetycznych, kosmetologicznych, promocji zdrowia, medycyny integralnej uczelni wyższych oraz kosmetycznych szkół policealnych. Świadomi konsumenci – klienci drogerii i salonów kosmetycznych też znajdą w książce nieocenione źródło profesjonalnej wiedzy, ułatwiające podejmowanie dobrych decyzji.
O książce: Książki z zakresu kosmetyki i kosmetologii, znajdujące się na rynku, nie zajmują się problemem optymalizacji wyboru kosmetyku i zabiegu. Nowe podejście pokazuje, jakie kryteria powinien nowoczesny kosmetyk spełniać oraz jak uzyskać pożądany efekt finalny utrzymujący się w czasie.
W książce opisano pięć elementów, które charakteryzują nowoczesne podejście do kosmetyki i kosmetologii oraz kolejnych pięć, definiujących potencjalnie skuteczny kosmetyk. Mianowicie, nowoczesna kosmetologia preferuje ujęcie holistyczne bazujące na: kosmetykach, suplementach, diecie, ruchu i detoksykacji. Dopiero ich całościowe uwzględnienie sprawi, że zabieg kosmetyczny, wspomagany właściwą dietą i suplementami przyniesie pożądane efekty utrzymujące się w czasie, a składniki aktywne preparatu wykażą optymalną skuteczność. Dlatego nowoczesna kosmetologia zakłada totalne przeorganizowanie naszego stylu życia w taki sposób, by nie traktować zabiegu kosmetycznego lub diety, jako środków służących osiągnięciu doraźnych efektów, które następnie zostaną zmarnotrawione nieracjonalnym trybem życia.
W przypadku kosmetyków, można wskazać pięć elementów charakteryzujących ich komponenty, które są konieczne - ale nie dostateczne - dla potencjalnej skuteczności i efektywności preparatu. Są to: nietoksyczność, synergizm, holizm, biostymulacja oraz skuteczny nośnik. Ostatni komponent powinien zagwarantować efektywny transport substancji aktywnych w głąb skóry (np. nanosomy, liposomy) lub suplementację drogą pokarmową (np. cyklodekstryny) bez dekonstrukcji suplementu w skutek działania silnie kwasowego środowiska żołądka.
Książka przeznaczona jest dla każdego, kto zainteresowany jest poznaniem kryteriów, jakie powinien spełniać nowoczesny i skuteczny kosmetyk. Prezentowane będą przykładowe składniki aktywne aktualnie znajdujących się na rynku, które posiadają właściwą „metrykę” publikacyjną, tzn. wykazują udowodnioną w rzetelnych i niezależnych od koncernów kosmetycznych badaniach, aktywność kosmetyczną i bazują na nośnikach, które zapewnią właściwy transport transdermalny, a w przypadku suplementów – doustny.
Nowoczesne i całościowe podejście do zabiegu kosmetycznego. Chemiczna i kosmetyczna charakterystyka różnych egzotycznych komponentów kosmetyków pochodzenia naturalnego. Książki z zakresu kosmetyki i kosmetologii, znajdujące się na rynku, nie zajmują się problemem optymalizacji wyboru kosmetyku i zabiegu. Nowe podejście pokazuje, jakie kryteria powinien nowoczesny kosmetyk spełniać oraz jak uzyskać pożądany efekt finalny utrzymujący się w czasie.
Cena katalogowa: I tom 49,90 zł II tom 49,90 zł
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN SA
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski