StoryEditor
Producenci
28.05.2018 00:00

Nowe technologie L’Oréal na targach Viva Technology w Paryżu

Podczas targów VivaTech we Francji – poświęconych cyfrowym innowacjom – grupa L’Oréal zaprezentowała rozwiązania technologiczne, oferujące nowe doświadczenia konsumentom marek kosmetycznych.

Przestrzeń stoiska L’Oréal na VivaTech podzielona była na trzy strefy związane z pielęgnacją i dbaniem o urodę – począwszy od zacisza domowej łazienki, przez profesjonalny salon fryzjerski na butiku kosmetycznym skończywszy. W każdej ze stref wybrane marki z portfolio L’Oréal prezentują spersonalizowane produkty, innowacyjne urządzenia oraz usługi wykorzystujące rozwiązania z obszaru rozszerzonej rzeczywistości i sztucznej inteligencji.

Firma po raz pierwszy przedstawiła najnowszą aplikację bazującą na rozszerzonej rzeczywistości, która została opracowana we współpracy z firmą ModiFace. Aplikacja umożliwia uzyskanie spersonalizowanych porad dotyczących makijażu od wirtualnego doradcy, testowanie wybranych kosmetyków oraz koncepcji makijażu w wirtualnym środowisku, a także zakup konkretnych produktów.

Na targach zadebiutowała także „inteligentne lustro”, czyli innowacyjna technologia pozwalająca na dobranie makijażu do osobistego stylu, nad którą pracowały ModiFace wraz ze wspieranym przez L’Oréal startupem, MemoMi. Z kolei L’Oréal Professionel zaprezentował rozwiązanie przygotowane z myślą o klientach partnerskich salonów fryzjerskich, które umożliwia wirtualną zmianę koloru włosów dzięki wykorzystaniu technologii 3D oraz sztucznej inteligencji.

Odwiedzający stoisko L’Oréal mieli ponadto okazję poznać dwa innowacyjne rozwiązania ułatwiające dokonywanie zakupów online, które L’Oréal Paris rozwija na rynku chińskim. Pierwszym jest sterowany głosem wirtualny asystent, stworzony przy współpracy z marką kosmetyków dla mężczyzn L’Oréal Paris Men Expert. Na podstawie rozmowy z klientem, potrafi udzielić wskazówek dotyczących pielęgnacji skóry i zaproponować kosmetyki dopasowane do indywidualnych potrzeb. Drugim rozwiązaniem, opracowanym wspólnie z chińskim gigantem sprzedaży internetowej, firmą Alibaba, jest obsługiwane głosowo wirtualne lustro umożliwiające szybki wybór i zakup na platformie TMall produktów pozwalających wykreować wybrany przez użytkownika makijaż.

W Paryżu została również zaprezentowana – po raz pierwszy w Europie – nowatorska technologia Custom D.O.S.E, rozwijana przez należącą do L’Oréal markę SkinCeuticals, dzięki której możliwe jest dobranie pielęgnacji odpowiedniej do potrzeb skóry na podstawie diagnozy postawionej przez eksperta-dermatologa.

Innowacyjny pomysł na pielęgnację przedstawiła też marka La Roche-Posay, która we współpracy z francuskim startupem SkinJay opracowała specjalny moduł do baterii prysznicowej uwalniający z umieszczanych w nim kapsułek aktywne składniki pielęgnujące wrażliwą skórę podczas codziennego mycia.

Listę technologicznych nowinek od L’Oréal zamyka propozycja luksusowej marki do pielęgnacji włosów Kérastase, czyli aplikacja wykorzystująca technologię live-streaming w diagnozowaniu stanu skóry głowy i włosów, ułatwiająca korzystającym z niej fryzjerom dopasowanie produktów Kérastase do potrzeb klientów.

Oprócz innowacyjnych rozwiązań dedykowanych konsumentom, na stoisku L’Oréal znalazła się także strefa poświęcona nowym technologiom usprawniającym proces produkcji. Można w niej było zobaczyć, co potrafi robot współpracujący i wydrukować prototyp opakowania na drukarce 3D.

Viva Technology Paris to globalna platforma łącząca startupy, firmy technologiczne i międzynarodowy świat biznesu. Jest to jedno z największych na świecie wydarzeń poświęconych transformacji cyfrowej, rozwojowi startupów i innowacjom. W tym roku targi odbywały sie w dniach 24-26 maja.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.01.2025 16:35
Clarins, Unilever i inni kluczowi gracze w branży skreśleni z prestiżowej listy dostawców królewskiego dworu
The Royal Family/facebook

Wiadomość o usunięciu kilku znanych marek kosmetycznych z prestiżowej listy dostawców królewskiego dworu odbiła się szerokim echem. Król Karol III opublikował zaktualizowaną listę firm posiadających królewski certyfikat Royal Warrant, na której nie znalazły się tacy giganci branżowi jak Boots, Clarins, Unilever, Elizabeth Arden czy House of Fraser.

Royal Warrant to prestiżowe wyróżnienie przyznawane firmom, które przez co najmniej pięć lat dostarczają towary lub usługi na potrzeby brytyjskiego dworu królewskiego. Jest to forma oficjalnego uznania jakości, niezawodności i znaczenia danej marki dla rodziny królewskiej. Royal Warrant jest nadawany przez członków rodziny królewskiej, w tym obecnie przez króla Karola III i królową. Firmy posiadające to wyróżnienie mają prawo używać herbu królewskiego w swojej komunikacji marketingowej, co wzmacnia ich prestiż na rynku krajowym i międzynarodowym. Przywilej ten jednak nie jest przyznawany na stałe – jego utrzymanie wymaga spełniania określonych standardów oraz dostosowywania oferty do zmieniających się potrzeb monarchii.

Decyzja o usunięciu marek z królewskiej listy związana jest z wprowadzeniem przez króla Karola III i królową listy dostawców bardziej dostosowanej do ich obecnych potrzeb. Zgodnie z raportem opublikowanym przez Metro, nowy zestaw Royal Warrants of Appointment został przyznany łącznie 386 firmom, w tym takim markom jak Molton Brown, Bronnley 1884 oraz Heaven Skincare. Te wytyczne stanowią drugą aktualizację od momentu objęcia tronu przez króla Karola III.

Król Karol kupi korale królowej Kamili... gdzie indziej

Królewskie certyfikaty przyznawane są firmom, które dostarczają produkty lub usługi dworowi przez co najmniej pięć lat, jednak ich utrata może nastąpić w momencie, gdy produkt przestaje być dostępny na rynku lub nie spełnia już potrzeb rodziny królewskiej. Wraz z nową erą monarchii zmieniają się priorytety i zapotrzebowanie, co wpływa na decyzje dotyczące współpracy z konkretnymi markami. Jak wskazuje przykład ostatniej aktualizacji, królewski dwór kładzie nacisk na bardziej ekskluzywne i unikatowe propozycje.

Zmiana w królewskiej liście dostawców pokazuje, jak dynamicznie może zmieniać się podejście do prestiżowych certyfikatów w zależności od aktualnych wymagań monarchii. Dla firm, które utraciły swoje wyróżnienie, jest to sygnał o potrzebie dostosowania oferty do nowych standardów. Wprowadzone modyfikacje podkreślają, że królewski certyfikat pozostaje symbolem najwyższej jakości i prestiżu.

W kontekście znanej powszechnie dbałości króla Karola III o środowisko naturalne, można zadać pytanie, czy zmiany na liście dostawców królewskiego dworu nie były częściowo podyktowane kryteriami ekologicznymi. Król od lat angażuje się w promowanie zrównoważonego rozwoju, ochrony przyrody i ograniczania wpływu działalności człowieka na klimat, co mogło wpłynąć na decyzje o współpracy z firmami bardziej zgodnymi z tymi wartościami. Marki, które nie spełniają standardów ekologicznych, takich jak użycie surowców przyjaznych środowisku czy ograniczenie emisji dwutlenku węgla, mogły znaleźć się poza zaktualizowaną listą.

Jeśli te założenia są słuszne, decyzja króla stanowi jasny sygnał, że troska o planetę staje się jednym z kluczowych priorytetów nawet w tak prestiżowych i tradycyjnych instytucjach jak brytyjska monarchia.

Czytaj także: Dostawca Harrodsa pod lupą śledczych w związku z naruszeniem zakazów eksportu perfum do Rosji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
02.01.2025 13:28
Chanel wydało swoją pierwszą książkę, poświęconą urodzie i kosmetykom
Książka ”Chanel: The Allure of Makeup” powstała we współpracy z domem mody ChanelIG chanel.beauty

Dom mody Chanel wydał swoją pierwszą albumową publikację, dotyczącą urody: "Chanel: The Allure of Makeup". Książka ukazała się w stulecie pierwszej kolekcji produktów do makijażu tej kultowej marki.

Swoje pierwsze produkty kosmetyczne Gabrielle Chanel zaprezentowała światu w 1924 roku. To wtedy powstała firma „Société des Parfums CHANEL”, która miała zająć się produkcją oraz sprzedażą perfum i kosmetyków. Ernest Beaux (twórca perfum Chanel No. 5) został mianowany pierwszym kreatorem zapachów. W tym samym roku powstały pierwsze kolekcje pudrów i pomadek do ust.

W grudniu 2024 Chanel zaprosiło miłośników urody i swojego kultowego designu w podróż, prezentująca 100 lat innowacji, ewolucji i osiągnięć marki w dziedzinie urody.

Książka "Chanel: The Allure of Makeup" powstała we współpracy z domem mody Chanel, co pozwoliło na wykorzystanie cennych, bogatych archiwów marki, w tym nigdy wcześniej nie publikowanych zdjęć Gabrielle Chanel czy wizualizacji kampanii reklamowych. Wiele miejsca w książce poświęcone jest reklamom Chanel i historiom współpracy z uznanymi fotografami i reżyserami.

Czytaj też: Margot Robbie została nową ambasadorką Chanel No. 5

Książka prezentuje rozwój firmy i jej charakterystycznych elementów estetyki w siedmiu rozdziałach. Każdy z nich poświęcony jest jednemu z kolorów, które na przestrzeni lat definiowały estetykę Chanel: jest zatem czerń, biel, beż, czerwień, róż, złoto oraz błękit. 

Jak podkreślają recenzenci, “od ponadczasowej elegancji czarno-białego kompaktu po odwagę i urok szkarłatno-czerwonej szminki 31 Le Rouge, rozdziały te rzucają światło na produkty, które ugruntowały miejsce marki Chanel w historii piękna”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. styczeń 2025 04:21