StoryEditor
Producenci
28.05.2018 00:00

Nowe technologie L’Oréal na targach Viva Technology w Paryżu

Podczas targów VivaTech we Francji – poświęconych cyfrowym innowacjom – grupa L’Oréal zaprezentowała rozwiązania technologiczne, oferujące nowe doświadczenia konsumentom marek kosmetycznych.

Przestrzeń stoiska L’Oréal na VivaTech podzielona była na trzy strefy związane z pielęgnacją i dbaniem o urodę – począwszy od zacisza domowej łazienki, przez profesjonalny salon fryzjerski na butiku kosmetycznym skończywszy. W każdej ze stref wybrane marki z portfolio L’Oréal prezentują spersonalizowane produkty, innowacyjne urządzenia oraz usługi wykorzystujące rozwiązania z obszaru rozszerzonej rzeczywistości i sztucznej inteligencji.

Firma po raz pierwszy przedstawiła najnowszą aplikację bazującą na rozszerzonej rzeczywistości, która została opracowana we współpracy z firmą ModiFace. Aplikacja umożliwia uzyskanie spersonalizowanych porad dotyczących makijażu od wirtualnego doradcy, testowanie wybranych kosmetyków oraz koncepcji makijażu w wirtualnym środowisku, a także zakup konkretnych produktów.

Na targach zadebiutowała także „inteligentne lustro”, czyli innowacyjna technologia pozwalająca na dobranie makijażu do osobistego stylu, nad którą pracowały ModiFace wraz ze wspieranym przez L’Oréal startupem, MemoMi. Z kolei L’Oréal Professionel zaprezentował rozwiązanie przygotowane z myślą o klientach partnerskich salonów fryzjerskich, które umożliwia wirtualną zmianę koloru włosów dzięki wykorzystaniu technologii 3D oraz sztucznej inteligencji.

Odwiedzający stoisko L’Oréal mieli ponadto okazję poznać dwa innowacyjne rozwiązania ułatwiające dokonywanie zakupów online, które L’Oréal Paris rozwija na rynku chińskim. Pierwszym jest sterowany głosem wirtualny asystent, stworzony przy współpracy z marką kosmetyków dla mężczyzn L’Oréal Paris Men Expert. Na podstawie rozmowy z klientem, potrafi udzielić wskazówek dotyczących pielęgnacji skóry i zaproponować kosmetyki dopasowane do indywidualnych potrzeb. Drugim rozwiązaniem, opracowanym wspólnie z chińskim gigantem sprzedaży internetowej, firmą Alibaba, jest obsługiwane głosowo wirtualne lustro umożliwiające szybki wybór i zakup na platformie TMall produktów pozwalających wykreować wybrany przez użytkownika makijaż.

W Paryżu została również zaprezentowana – po raz pierwszy w Europie – nowatorska technologia Custom D.O.S.E, rozwijana przez należącą do L’Oréal markę SkinCeuticals, dzięki której możliwe jest dobranie pielęgnacji odpowiedniej do potrzeb skóry na podstawie diagnozy postawionej przez eksperta-dermatologa.

Innowacyjny pomysł na pielęgnację przedstawiła też marka La Roche-Posay, która we współpracy z francuskim startupem SkinJay opracowała specjalny moduł do baterii prysznicowej uwalniający z umieszczanych w nim kapsułek aktywne składniki pielęgnujące wrażliwą skórę podczas codziennego mycia.

Listę technologicznych nowinek od L’Oréal zamyka propozycja luksusowej marki do pielęgnacji włosów Kérastase, czyli aplikacja wykorzystująca technologię live-streaming w diagnozowaniu stanu skóry głowy i włosów, ułatwiająca korzystającym z niej fryzjerom dopasowanie produktów Kérastase do potrzeb klientów.

Oprócz innowacyjnych rozwiązań dedykowanych konsumentom, na stoisku L’Oréal znalazła się także strefa poświęcona nowym technologiom usprawniającym proces produkcji. Można w niej było zobaczyć, co potrafi robot współpracujący i wydrukować prototyp opakowania na drukarce 3D.

Viva Technology Paris to globalna platforma łącząca startupy, firmy technologiczne i międzynarodowy świat biznesu. Jest to jedno z największych na świecie wydarzeń poświęconych transformacji cyfrowej, rozwojowi startupów i innowacjom. W tym roku targi odbywały sie w dniach 24-26 maja.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.03.2025 15:53
L’Oréal otwiera największe centrum badawczo-innowacyjne poza Francją
L‘Oréal

L’Oréal Groupe oficjalnie otworzyło swoje nowe Centrum Badawczo-Innowacyjne (R&I) w Clark, w stanie New Jersey. To największa tego typu placówka firmy poza Francją, obejmująca powierzchnię niemal 23 000 mkw i stanowiąca inwestycję o wartości 160 milionów dolarów. Budowa obiektu rozpoczęła się w 2022 roku, a pełnoskalowa działalność ruszyła w lutym 2025 roku. Centrum podkreśla długoterminowe zaangażowanie L’Oréal w amerykański rynek, gospodarkę i rozwój miejscowej kadry naukowej.

Nowe centrum R&I odegra kluczową rolę w rozwoju marek należących do L’Oréal, takich jak Maybelline, CeraVe, Redken i Kiehl’s. Wśród najważniejszych elementów kompleksu znajduje się modułowe laboratorium o powierzchni 2 400 mkw, centrum współtworzenia produktów, które może codziennie przyjmować do 400 uczestników testów konsumenckich, oraz mini fabryka umożliwiająca dopracowanie finalnych receptur przed pełnoskalową produkcją.

Placówka zatrudni ponad 600 naukowców, inżynierów i badaczy, wspierając rozwój innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań w dziedzinie kosmetyki. Będzie także współpracować z czołowymi uczelniami, firmami biotechnologicznymi i startupami, koncentrując się na zrównoważonym rozwoju, inkluzywności oraz dostosowywaniu produktów do różnych typów skóry i włosów. Centrum w New Jersey dołącza tym samym do globalnej sieci R&I L’Oréal, obejmującej ośrodki we Francji, Brazylii, RPA, Indiach, Chinach i Japonii.

Zdaniem Barbary Lavernos, wiceprezeski i dyrektorki ds. badań, innowacji i technologii w L’Oréal, Stany Zjednoczone odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości branży kosmetycznej. Jak podkreślił również David Greenberg, CEO L’Oréal USA, inwestycja ta pozwoli firmie na wdrażanie przełomowych innowacji, jednocześnie przyczyniając się do rozwoju amerykańskiej gospodarki i tworzenia nowych miejsc pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.03.2025 15:04
Johnson & Johnson podejmuje kolejną próbę zakończenia sporów dotyczących talku
Getty Images

Spółka zależna Johnson & Johnson, Red River Talc, złożyła wniosek do sądu upadłościowego w Teksasie w celu uzyskania zgody na ustanowienie funduszu powierniczego przeznaczonego na rozliczenie około 93 000 spraw związanych z talkiem. Propozycja ta stanowi część strategii prawnej znanej jako „Texas Two Step”, która pozwala firmie na rozstrzyganie roszczeń poprzez procedury upadłościowe.

Według raportu opublikowanego przez The Wall Street Journal, 83 procent wnioskodawców zagłosowało za przyjęciem porozumienia. Plan zakłada utworzenie funduszu w wysokości 9 miliardów dolarów amerykańskich, co oznacza, że każdy z poszkodowanych otrzyma średnio 120 000 dolarów. Jest to próba systemowego rozwiązania problemu roszczeń dotyczących rzekomego powiązania produktów zawierających talk z problemami zdrowotnymi.

Johnson & Johnson od dłuższego czasu dąży do zamknięcia wszystkich postępowań sądowych związanych z talkiem poprzez zastosowanie procedury upadłościowej. Część ekspertów prawnych oraz przeciwników tej strategii podnosi argument, że dochodowe przedsiębiorstwo nie powinno mieć możliwości wykorzystywania prawa upadłościowego do unikania odpowiedzialności finansowej. Krytycy twierdzą, że „Texas Two Step” pozwala dużym firmom na minimalizowanie strat finansowych kosztem poszkodowanych.

Decyzja sądu w tej sprawie będzie miała istotne znaczenie dla przyszłości tego rodzaju procesów upadłościowych w Stanach Zjednoczonych. Jeśli wniosek Red River Talc zostanie zatwierdzony, może to stworzyć precedens dla innych korporacji, które stoją w obliczu masowych pozwów. Jednocześnie poszkodowani będą musieli zdecydować, czy zaproponowana kwota rekompensaty jest dla nich satysfakcjonującym rozwiązaniem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. marzec 2025 11:12