StoryEditor
Producenci
31.10.2024 10:54

Nowe salony Rituals Cosmetics w Polsce w Białymstoku, Rybniku i Pile

Marka Rituals Cosmetics ma w ofercie kosmetyki pielęgnacyjne, świece i zapachy. / Rituals Cosmetics

W listopadzie Rituals Cosmetics otworzy aż trzy nowe salony na terenie Polski, wzbogacając swoją sieć o lokalizacje w Białymstoku, Rybniku i Pile. Z tej okazji marka przygotowała specjalne promocje i niespodzianki dla pierwszych klientów odwiedzających sklepy w dniu otwarcia.

Już 14 listopada Rituals Cosmetics otworzy dwa nowe sklepy: o godzinie 9:00 w Focus Park w Rybniku oraz o godzinie 10:00 w galerii Alfa w Białymstoku. Z kolei 27 listopada o 10:00 nastąpi otwarcie sklepu w Vivo! Piła. Dla pierwszych 50 klientów przygotowano wyjątkowe upominki od marki. Dodatkowo, przez 10 dni od dnia otwarcia, kultowa pianka pod prysznic w żelu będzie dostępna w cenie 35 zł, a dla uczestników programu My Rituals, przy zakupach za minimum 190 zł, przewidziano mini patyczki zapachowe z Classic Collection.

Promocje będą obowiązywać nie tylko w nowych salonach. Do 24 listopada we wszystkich sklepach Rituals Cosmetics produkty do oczyszczania twarzy będzie można nabyć w promocyjnej cenie 50 zł. Marka wprowadza również innowacyjny koncept Green Week, który zastąpi tradycyjny Black Friday – od 25 listopada do 1 grudnia klienci skorzystają z 20 proc. rabatu na wszystkie wkłady uzupełniające, a zakupy powyżej 275 zł nagrodzone będą świecą zapachową z Classic Collection.

Raymond Cloosterman, założyciel i CEO marki, ogłosił, że w 2024 roku Rituals Cosmetics zamierza otworzyć dodatkowe 250 sklepów na całym świecie, co oznacza tempo prawie pięciu nowych salonów tygodniowo. Firma zakłada, że w tym roku jej przychody osiągną poziom 2 miliardów euro. Jako luksusowa marka kosmetyczna, Rituals Cosmetics stawia na zrównoważony rozwój i dbałość o dobre samopoczucie, oferując szeroki wybór produktów do kąpieli, pielęgnacji ciała oraz aromatyzacji wnętrz, takich jak świece, dyfuzory i perfumowane patyczki zapachowe. Każdy z ponad 400 produktów czerpie inspirację ze starożytnych tradycji Wschodu, by codzienne czynności przemieniać w przyjemne rytuały. Założona w 2000 roku w Amsterdamie marka posiada dziś sieć ponad 1 000 sklepów, 3 000 punktów typu shop-in-shop oraz pięć obiektów SPA, docierając do klientów w ponad 36 krajach.

Czytaj także: Rituals Cosmetics przeznaczy miliony euro na ochronę środowiska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2024 15:40
Oriflame odnotowuje spadek sprzedaży w trzecim kwartale 2024 roku
Oriflame

Szwedzka firma Oriflame, specjalizująca się w sprzedaży bezpośredniej kosmetyków, opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego 2024. Wyniki wskazują na znaczny spadek sprzedaży i zysków, co firma tłumaczy trudną sytuacją makroekonomiczną oraz niekorzystnymi kursami walutowymi.

Według raportu, sprzedaż Oriflame w trzecim kwartale 2024 roku spadła o 19 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, osiągając wartość 130,8 milionów euro. Spadek ten odzwierciedla trudności, z którymi boryka się firma na arenie międzynarodowej. Zyski netto, po dostosowaniu, wyniosły 6,9 miliona euro, co również stanowi znaczny spadek względem wcześniejszych wyników, ale świadczy o pewnej stabilności mimo spadków sprzedaży.

W okresie od początku roku do 30 września 2024 roku, sprzedaż wyrażona w euro zmalała o 21 procent, osiągając wartość 435,5 milionów euro. W przeliczeniu na lokalne waluty, spadek sprzedaży wyniósł 17 procent, co pokazuje, że negatywne wpływy kursów walutowych dodatkowo pogłębiły trudności finansowe firmy. Dane te pokazują spójny trend spadkowy w Oriflame, co zmusza markę do analizy i podejmowania dalszych działań stabilizujących finanse.

Oriflame tłumaczy problemy z osiągnięciem lepszych wyników trudnymi warunkami gospodarczymi i politycznymi, które panują na wielu rynkach. Wiele państw boryka się z niepewnością makroekonomiczną oraz gwałtownymi zmianami na rynku walutowym, co negatywnie odbija się na sprzedaży międzynarodowych firm, takich jak Oriflame. Marka zapowiada monitorowanie sytuacji i dostosowywanie strategii w miarę możliwości, aby złagodzić wpływ tych czynników na przyszłe wyniki.

Czytaj także: Nowa linia pielęgnacyjna Wellosophy od Oriflame zadebiutowała w Warszawie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.11.2024 10:55
Marka Glossier debiutuje na bliskowschodnim rynku beauty
Glossierfot. Instagram @glossier

Produkty kultowej marki Glossier zostały po raz pierwszy wprowadzone do sprzedaży na Bliskim Wschodzie. Sprzedaż na wyłączność objęła Sephora Middle East.

Marka Glossier, często określana jako „marka ery Instagrama”, obrała nowy kierunek ekspansji. Pomijając wprowadzoną z czasem opcję wysyłki międzynarodowej, po tym jak marka z powodzeniem zaznaczyła swoją fizyczną obecność w Stanach Zjednoczonych (skąd też bierze swoje początki), Europie, a następnie w Australii (październik 2023), teraz przyszedł czas na Bliski Wschód. Jest to debiut nowojorskiej marki w regionie i obejmuje takie kraje jak: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabię Saudyjską, Oman, Bahrajn, Kuwejt i Katar.

Lokalni konsumenci mogą kupić kosmetyki Glossier zarówno stacjonarnie – w salonach Sephora, jak i online – na odpowiadającej regionowi stronie internetowej sieci sklepów.

Od bloga do kultowej marki

Historia Glossier zaczęła się od bloga Into The Gloss założonego w 2010 r. przez Emily Weiss. Blog w kilka lat przekształcił się w jeden z chętniej odwiedzanych portali opiniotwórczych o tematyce beauty. Glossier odróżniło od innych marek kosmetycznych, to, że do jej powstania, oprócz samej pomysłodawczyni Weiss, w dużej mierze przyczynili się czytelnicy i fani bloga Weiss. Strategię jaką obrała dla swojej marki Weiss to „born from content, fueled by community”(tłum. narodzona z treści, napędzana przez społeczność).

Marka Glossier zadebiutowała na rynku w październiku 2014 roku, a już w 2017 odnotowała wzrost sprzedaży o 600 proc. (!), a liczba jej klientów wzrosła trzykrotnie.

Glossier od lat jest synonimem naturalnego piękna, demokratyzacji i czerpania „fun’u” z codziennej pielęgnacji, marką inspirowaną prawdziwym życiem i wzmacniającą inkluzywność w sektorze beauty. Marka stworzyła niszę w świecie urody, oferując wysokiej jakości, cenowo przystępne, minimalistyczne zarówno od strony opakowania, jak i składu, przyjazne dla użytkowników i środowiska produkty, przedkładające zdrowie i kondycję cery nad makijaż (filozofia marki brzmi ‘Skin First. Makeup Second. Smile Always’). Do bestsellerowych produktów marki należą: perfumy Glossier You, żel do stylizacji brwi Boy Brow, balsam do ust Balm DotCom, róż do policzków Cloud Paint i żel do mycia twarzy Milky Jelly Cleanser.

Warto przypomnieć, że pomimo tego, że marka bierze swoje początki w sieci, a Instagram jest „domem” społeczności Glossier z liczbą obserwatorów profilu wynoszącą ponad 3 miliony, to właśnie handel detaliczny okazał się kluczowym aspektem w procesie ożywienia wizerunku i aktywności marki po fali kryzysów, jakie dotknęły markę w okresie pandemii, a później w 2022 r.

Kryzys i wyjście z niego

To właśnie w maju 2022, Emily Weiss zrezygnowała ze stanowiska prezeski firmy. Glossier prowadzi odtąd Kyle Leahy, o bogatym backgroundzie korporacyjnym, a marka definiuje się na nowo. Leahy odchodzi od wyłącznego modelu sprzedaży bezpośredniej i wprowadza produkty Glossier najpierw do amerykańskiej i kanadyjskiej Sephory. Rusza „machina detaliczna”.

Wygląda na to, że pomimo swoich wzlotów i upadków, poważny i szeroko komentowany kryzys, przez jaki jeszcze niespełna dwa lata temu przechodziła marka, został zażegnany.

Wartość firmy szacuje się na 2 mld dolarów, a Glossier nie poprzestaje na rozwijaniu oferty produktów, ale robi to wciąż w swoim tempie. I tak np. we wrześniu tego roku do kultowego zapachu You dołączyły dwa nowe zapachy: You Rêve i You Doux.

Debiut na Bliskim Wschodzie  

Poza zwiększaniem oferty produktowej, Glossier stawia również na ekspansję geograficzną. Tym razem marka rusza na podbój bliskowschodniej sceny beauty. O tym czy ten wyczekiwany debiut w regionie, póki co w kilku krajach regionu,  przerodzi się w dalszy sukces i możliwą dalszą ekspansję na kolejne państwa bliskowschodnie przyjdzie nam stwierdzić z czasem.

Póki co, produkty Glossier dobrze wpisują się w główne trendy i pożądane przez bliskowschodniego konsumenta cechy produktów kosmetycznych, jakimi są: authenticity, inclusivity, freedom, self-expression, clean and sustainable.

Obecność i duża aktywność marki w mediach społecznościowych jest również na plus.

Ci bardziej sceptyczni mogą natomiast wskazywać na brak bardziej indywidualnego podejścia do klienta bliskowschodniego, kontekstu kulturowego, mówiąc ogólniej - brak elementów lokalizmu, jak również na amerykański rodowód marki i kontekst polityczny.

Obecnie jednak debiutowi marki w regionie towarzyszy branżowa ekscytacja. Również pierwsze pozostawione pod produktami opinie lokalnych konsumentów wydają się raczej przychylne i wskazują na pozytywny odbiór marki.

Marta Krawczyk

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2024 02:25