StoryEditor
Producenci
17.09.2024 09:58

Nowa linia pielęgnacyjna Wellosophy od Oriflame zadebiutowała w Warszawie

Nowa linia kosmetyków Wellosophy marki Oriflame miała swoją premierę 11 września w warszawskim studio UKIYO. Wydarzenie zgromadziło licznych gości, w tym znane influencerki, a także przedstawicieli mediów. Produkty Wellosophy, oparte na adaptogenach i innowacyjnych technologiach, obiecują holistyczną pielęgnację skóry, która jednocześnie redukuje stres.

11 września w warszawskim studio UKIYO przy ul. Mokotowskiej 48 odbyła się oficjalna prezentacja nowej linii do pielęgnacji twarzy Wellosophy, marki Oriflame. Wydarzenie przyciągnęło uwagę zarówno przedstawicieli prasy, jak i licznych gości, w tym influencerki Martynę Kondratowicz, Monikę Lewczuk, Izabellę Budryn oraz Nadię Długosz. Nowa linia produktów to odpowiedź Oriflame na rosnące potrzeby konsumentów poszukujących holistycznego podejścia do pielęgnacji skóry, połączonego z zaawansowaną technologią.

Linia Wellosophy składa się z siedmiu produktów: serum, żelu oczyszczającego, kremu, mgiełki, balsamu pod oczy, maseczki oraz eliksiru na noc. Każdy z nich został wzbogacony o adaptogeny – składniki roślinne, które wspomagają regenerację skóry i chronią ją przed skutkami stresu. Nowością w ofercie Oriflame jest również zastosowanie technologii zapachów poprawiających nastrój, która ma wspierać wprowadzenie relaksu i harmonii w codziennych rytuałach pielęgnacyjnych. Wellosophy ma na celu nie tylko poprawę kondycji skóry, ale także redukcję stresu, co czyni ją unikalną propozycją na rynku kosmetycznym.

Podczas wydarzenia uczestnicy mieli okazję wziąć udział w warsztatach jogi twarzy, prowadzonych przez ekspertkę Noemi Groblewską, oraz w sesji jogi morning flow, która wprowadziła gości w filozofię marki Wellosophy. Wydarzenie zakończyło się możliwością bezpośredniego testowania produktów, co spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem. Przez cały miesiąc od dnia prezentacji, studio UKIYO będzie oferować odwiedzającym możliwość samodzielnego testowania nowej linii Wellosophy, umożliwiając jeszcze szersze grono konsumentów doświadczenie jej unikalnych właściwości.       

Czytaj także: Oriflame przygotowuje się do restrukturyzacji zadłużenia: cztery spółki wyłączone spod kontroli obligatariuszy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.09.2024 11:47
Trzęsienie ziemi w Miraculum. Prezes Sławomir Ziemski odwołany
Sławomir Ziemski był prezesem Miraculum od 2023 r. Został odwołany 24 października 2024 r. Jest także prywatnym inwestorem, który posiada 5 proc. akcji spółkifot. Miraculum

Rada nadzorcza Miraculum odwołała nagle, 24 września 2024 r., Sławomira Ziemskiego z funkcji prezesa zarządu spółki oraz Jarosława Zygmunta z funkcji członka zarządu. Do zarządu na trzy miesiące został powołany Marek Kamola, prywatny inwestor posiadający ok. 40 proc. akcji spółki oraz Radosław Celiński, w latach 2026-204 członek zarządu PKP PLK SA.

24 września 2024 r. rada nadzorcza firmy kosmetycznej Miraculum odwołała Sławomira Ziemskiego z funkcji prezesa zarządu spółki oraz Jarosława Zygmunta z funkcji członka zarządu.

Równocześnie rada nadzorcza powołała Radosława Celińskiego na stanowisko członka zarządu oraz delegowała Marka Kamolę do pełnienia funkcji członka zarządu na okres trzech miesięcy.

Marek Kamola, prywatny inwestor, współzałożyciel firmy Benefit System, jest związany z Miraculum od 2016 r. i jest największym akcjonariuszem spółki. Posiada ok. 40 proc. akcji. Wszedł do zarządu spółki w grudniu 2016 r. i pod koniec tego samego roku zrezygnował z tego stanowiska, jednak, nieprzerwanie od tego czasu jest zaangażowany firnansowo w spółkę i pełni w niej zarządcze funkcje.  

Czytaj więcej: Miraculum: zmiany w zarządzie i obietnica poprawy sytuacji w spółce

Radosław Celiński jest finansistą, który zasiadał w zarządach polskich spółek, w tym giełdowych, oraz w międzynarodowych korporacjach. W latach 2016-2024 był członkiem zarządu, dyrektorem ds. finansowych i ekonomicznych w PKP Polskie Linie Kolejowe SA, w latach 2014-2015 był dyrektorem zadania ds. finansowania projektu jądrowego PGE SA. Przez rok (2013-2014) był wiceprezesem zarządu ds. finansowych w Centrozłom Wrocław SA (Grupa KGHM). Jedyny związek z branżą kosmetyczną (akcesoria kosmetyczne) miał w latach 1993-1994, kiedy był zastępcą głównego księgowego w firmie Inter-Vion. 

Kto zarządza Miraculum?

Notowana na giełdzie spółka Miraculum znajduje się w rękach osób fizycznych. Sławomir Ziemski oraz członkowie rady nadzorczej Marek Kamola, Piotr Skowron i Jan Załubski to główni akcjonariusze spółki zaangażowani w proces jej restrukturyzacji i dofinansowujący ją także własnym kapitałem. Największym akcjonariuszem jest Marek Kamola posiadający ok. 40 proc. akcji. Sławomir Ziemski posiada  ok. 5 proc. akcji, inni główni akcjonariusze pomiędzy 8-9 proc. 

W marcu 2024 r.  wspomniani akcjonariusze i wierzyciele Miraculum zakupili 6 mln akcji po 1,8 zł każda, co było o 30 proc. wyższą ceną niż rynkowa, w ramach konwersji długu na akcje. Marek Kamola przejął akcje wartości 9 milionów złotych. Po emisji akcji i częściowej spłacie pożyczek, dług Miraculum wobec Kamoli obniżył się do 8,5 miliona złotych. Kamola zobowiązał się również do udzielenia nowej pożyczki na niespłaconą resztę długu, z terminem spłaty do końca 2027 roku i oprocentowaniem WIBOR 1M + 1 punkt procentowy, płatnym miesięcznie. Przy terminowej spłacie odsetek, Kamola obiecał miesięczne obniżanie oprocentowania pożyczki o jedną trzecią.

Czytaj więcej: Emisja akcji przez Miraculum: firma zdobyła 10,8 miliona złotych

Sławomir Ziemski, odwołany prezes Miraculum, przez lata związany z branżą finansową i zajmujący się restrukturyzacją spółek (m.in. Bytom), został powołany na stanowisko prezesa zarządu spółki w czerwcu 2023 r. Wcześniej był jej członkiem zarządu i jednym z inwestorów.

W tym samym czasie do zarządu spółki został powołany Jarosław Zygmunt, który objął stanowisko członka zarządu do spraw operacyjnych. Wcześniej był związany między innymi z firmami Oriflame, Coca-Cola HBC Polska, Distribev oraz UPC Polska.

Czytaj więcej: Zmiany w zarządzie Miraculum. Sławomir Ziemski prezesem

Sławomir Ziemski był zaangażowany w Miraculum od ok. 2017 r. W 2017 r. spółką zarządzał Tomasz Sarapata,  były prezes firmy odzieżowej Bytom, który przejął stery w firmie na przełomie 2016 i 2017 r.  Marek Kamola miał wówczas około 70 proc. udziałów w  Miraculum i zasiadał w radzie nadzorczej spółki a następnie był jej członkiem zarządu.  Był także kluczowym wizjonerem w zakresie odbudowy Miraculum. Wraz z Markiem Tuola wszedł do Miraculum w 2016 r., kiedy na stanowisku prezesa zasiadała Monika Nowakowska. Wszyscy troje zrezygnowali ze swoich funkcji w 2017 r., ale Marek Kamola pozostał największym udziałowcem spółki zasiadając w jej radzie nadzorczej i okresowo będąc członkiem zarządu.

Czytaj więcej: Rezygnacje w zarządzie Miraculum

Przełomowym momentem dla spółki była nowa strategia, którą jej inwestorzy przedstawili 13 grudnia 2017 r.  Została ona opracowana wraz ze spółką Code Design, obejmowała lata 2018-2014. Ogłoszono wówczas m.in., że na wdrożenie nowości spółka planuje przeznaczyć 10 mln zł w ciągu dwóch lat, a kluczową marką eksportową stanie się perfumeryjna marka Chopin.  

Czytaj więcej: Miraculum: rebranding marek i ok. 10 mln zł na wdrożenia w ciągu 2 lat   

W tamtym okresie Miraculum nadal walczyło jednak o przetrwanie, a jej akcjonariusze potrzebowali kilkudziesięciu milionów zł, aby spłacić zobowiązana wobec dostawców i pożyczkodawców. Na ten cel szły w pierwszej kolejności środki z emisji akcji oraz prywatne pieniądze jej inwestorów. 

Miraculum - kondycja spółki

Z ostatnich danych opublikowanych przez Miraculum wynika, że w pierwszy półroczu 2024 r. spółka wygenerowała 25,6 mln zł przychodów. Stanowi to wzrost o 5 proc. w stosunku do okresu styczeń-czerwiec 2023, kiedy wyniosły one 24,4 mln zł.

Czytaj więcej: Miraculum utrzymuje wzrost sprzedaży

Miraculum inwestuje we wszystkie kanały sprzedaży kładąc coraz większy nacisk na współpracę z sieciami handlowymi i dyskontami. Bardzo ważna w strategii spółki jest sprzedaż eksportowa. Jej najnowszy zdobyty rynek eksportowy to Kazachstan. Spółka działa też w kanale online, a ostatnim sukcesem było wprowadzenie marki Notino do Miraculum. Oddech spółce dało pozyskanie zewnętrznego kredytowania. Bank PKO BP w lutym udzielił firmie kredytu obrotowego w wysokości 3 mln zł (okres kredytowania od 6 lutego 2024 r. do 5 lutego 2025 r.).

Firma skupia w portfolio dwanaście marek: Miraculum, Prastara (odkupiona i przywrócona do portfolio w 2022 r.), Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio. Swoje kosmetyki firma produkuje w Krakowie, w dawnych zakładach Miraculum, które jednak nie należą do spółki od 2009 r.  

W tym roku Miraculum obchodzi 100-lecie istnienia. Firma Została założona w 1924 r. przez krakowskiego lekarza Leona Lustra. Na początku medyk produkował tylko mydła i pasty do zębów. W ciągu 5 lat rozwinął przedsiębiorstwo do rozmiarów fabryki i w 1931 r. Miraculum zdobyło nagrodę za pudry na wystawie światowej w Paryżu. Kosmetyki Miraculum reklamowały takie gwiazdy jak Hanka Ordonówna – uwielbiana piosenkarka i aktorka okresu międzywojennego czy Zofia Batycka – Miss Polonia z 1930 r.

Po II wojnie światowej Miraculum upaństwowiono, w 1971 r. firma rozpoczęła produkcję kultowych perfum Pani Walewska, a 6 lat później kosmetyków dla mężczyzn Brutal.

W 1996 r. firma została sprywatyzowana i zadebiutowała na GPW. W 2003 r. Miraculum przejęła Grupa Kolastyna i wówczas zaczął się jej burzliwy i trudy okres. W 2009 r. Grupa miała 79 mln długów, sprzedane zostały budynki fabryki Miraculum w Krakowie, a Kolastyna złożyła wniosek o upadłość układową.  

Czytaj więcej: Miraculum świętuje 100-lecie. Zarząd zapewnia o dobrej przyszłości spółki

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.09.2024 10:00
Laurent Marteau rezygnuje ze stanowiska CEO L’Occitane Group
Laurent Marteau był związany z L‘Occitane od 2022 r.

Laurent Marteau, CEO L’Occitane Group, złożył rezygnację, aby skupić się na prywatnych przedsięwzięciach i innych projektach biznesowych. Jego decyzja zbiegła się z kluczowym momentem dla firmy, która przechodzi istotne zmiany organizacyjne oraz przygotowuje się do wycofania z giełdy w Hongkongu.

Laurent Marteau dołączył do L’Occitane Group jako dyrektor zarządzający w 2022 roku, a na stanowisko CEO awansował w styczniu 2023 roku. Mimo stosunkowo krótkiego czasu na tym stanowisku, jego rezygnacja jest istotnym wydarzeniem dla firmy, która w tym czasie przechodzi przez ważny okres restrukturyzacji. Zarząd spółki podjął szybkie działania, tworząc tymczasowe Biuro Dyrektora Generalnego, które będzie nadzorować codzienne operacje. W skład tego zespołu wchodzą prezes Reinold Geiger, dyrektor finansowy Samuel Antunes oraz główny radca prawny Ingo Dauer.

W kontekście zmian organizacyjnych, L’Occitane Group finalizuje proces wycofania swoich akcji z giełdy w Hongkongu, co ma nastąpić do 16 października 2024 roku. Zmiany te są częścią szerszej strategii firmy, która dąży do wzmocnienia swojej pozycji na rynku i przygotowuje się na przyszły wzrost i ekspansję. Tymczasowe kierownictwo ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia stabilności operacyjnej w trakcie tego procesu oraz kontynuacji działań w strategicznym kierunku rozwoju firmy.

L‘Occitane to międzynarodowa grupa zajmująca się produkcją i sprzedażą kosmetyków oraz produktów do pielęgnacji ciała, inspirowanych naturalnymi składnikami i tradycjami Prowansji we Francji. Firma specjalizuje się w tworzeniu kosmetyków bazujących na roślinnych formułach, a jej oferta obejmuje kremy do twarzy, balsamy do ciała, olejki i perfumy. L‘Occitane działa globalnie, posiadając sklepy w wielu krajach na całym świecie i koncentruje się na zrównoważonym rozwoju oraz odpowiedzialnym pozyskiwaniu surowców.

Czytaj także: L’Occitane International wycofuje się z giełdy w Hongkongu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. wrzesień 2024 13:25