Atrakcyjna oferta konkurencji, podwyżka cen w dotychczasowym sklepie oraz brak zadowalających promocji – to podwody, dla których Polacy rezygnują ze sklepów, gdzie kupowali najczęściej. Tak wynika z badania „Sieci handlowe oczami Polaków” przeprowadzonego przez firmy ARC Rynek i Opinia oraz Procontent Communication (N = 909, wiek: 15-55 lat, próba reprezentatywna dla populacji ogólnopolskiej ze względu na płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania i region GUS).
Ponad połowa badanych kobiet (54 proc.) zdecydowała się na zmianę sklepu, w którym zazwyczaj robi zakupy, ze względu na atrakcyjną ofertę konkurencji. Dla mężczyzn ten aspekt miał mniejsze znaczenie: jedynie 45 proc. ankietowanych skusiła oferta innego sklepu.
Drugim w kolejności powodem zmiany dotychczasowego miejsca zakupów była podwyżka cen produktów – wskazało go 32 proc. badanych. Brak atrakcyjnej oferty promocyjnej był motywacją dla 29 proc. badanych. Promocje mają większe znaczenie dla kobiet (33 proc.) niż dla mężczyzn (24 proc).
Blisko 20 proc. respondentów zmienia sklep ze względu na nieprofesjonalną obsługę. Dla 11 proc. zniechęcający jest nieatrakcyjny wygląd sklepu. Dla 6 proc. pytanych największym problemem jest brak możliwości płacenia kartą. Tylko jeden na pięciu badanych rezygnuje z kupowania w danym sklepie ze względu na jego złe zaopatrzenie.
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski