StoryEditor
Producenci
07.03.2018 00:00

Nivea Sun z drugą pozycją w kategorii produktów ochrony przeciwsłonecznej

Za sprawą ubiegłorocznej innowacji, czyli wprowadzeniu do produktów do opalania technologii zapobiegającej powstawaniu plam po praniu, marka Nivea Sun uzyskała drugą pozycję w kategorii produktów ochrony przeciwsłonecznej. Dlatego w tym sezonie poszerzy portfolio kosmetyków zawierających tę technologię.

– Sprzedaż produktów pod marką Nivea Sun wzrosła o 25 proc., a nasze udziały rynkowe zwiększyły się 1,7 pkt proc. co dało marce pozycję nr 2 na rynku – zdradziła Agnieszka Kobylińska, brand menadżerka kategorii. Taki wynik marka osiągnęła dzięki innowacji zawartej w linii Nivea Sun Protect & Moisture. Polega ona na wykorzystaniu w produktach technologii zabezpieczającej ubrania przed powstawaniem plam w wyniku kontaktu odzieży z filtrami UV.

W tym roku miłośnikom słońca Nivea proponuje kolejną linię zawierającą tę technologię. Nivea Sun Protect & Bronze dostępna będzie z formułą składników, które chronią przed słońcem, pozwalają na usunięcie śladów filtrów z odzieży, a dodatkowo wspomagają aktywację naturalnej opalenizny. Stanowi zatem nie tylko znakomitą propozycją dla tych, którzy unikali stosowania ochrony przeciwsłonecznej w obawie przed plamami na ulubionych ubraniach, ale także dla tych, którzy nie stosowali kremów czy balsamów z filtrami w obawie przed trudnościami w uzyskaniu upragnionej opalenizny. – Kiedy skóra wystawiona jest na działanie promieni UV uruchamia mechanizm ochronny – wytwarza melaninę, która nadaje skórze opalony kolor. Stosując filtry UV sprawiamy, że ta reakcja nie jest tak intensywna. W rezultacie wiele osób nie jest zadowolonych, gdyż wraca z wakacji bez pięknego koloru na skórze – wyjaśnia dr Magdalena Łuczkowska, dermatolog i ekspert marki Nivea. Teraz ma się to zmienić. Oprócz skutecznej ochrony UVA i UVB, Nivea Sun Protect & Bronze zawiera aktywny składnik – pro-melanin z ekstraktem z lukrecji – który aktywuje naturalny mechanizm skóry i sprawia, że staje się ona opalona. – Dzięki temu możemy chronić swoją skórę, a równocześnie cieszyć się piękną, równomierną opalenizną bez konieczności używania produktów samoopalających – mówi dr Łuczkowska.

W tym roku marka Nivea zamierza jeszcze mocniej niż przed rokiem promować produkty ochrony przeciwsłonecznej. Już w połowie maja wystartuje kampania telewizyjna, która potrwa do końca czerwca. – To czas, kiedy Polacy planują wakacje i standardowo zaopatrują się w kosmetyki z filtrami – mówi Agnieszka Kobylińska. Wsparciem będą też akcje digitalowe oraz materiały skierowane do punktów sprzedaży. W lipcu i sierpniu edukacja przeciwsłoneczna przeniesie się na plaże. Będzie częścią akcji Podwórko Nivea na plaży. – Edukacja jest potrzebna, ponieważ wciąż zaledwie 53 proc. Polaków używa produktów ochrony przeciwsłonecznej. Tylko połowa z nich ma świadomość, że ich aplikację należy powtórzyć po 2-3 godzinach ekspozycji na słońcu. Jest to szczególnie niepokojące jeśli uświadomimy sobie, że Polacy mają z reguły dość jasną karnację, a w swoich wakacyjnych podróżach coraz chętniej wypuszczają się do krajów, w których natura wyposażyła ich mieszkańców w o wiele ciemniejsza skórę, zupełnie inaczej znoszącą silne słońce. Świadomość  tego, że solidna ochrona przed UV jest niezbędna jest w naszym kraju wciąż niewystarczająca – twierdzi brand menadżerka kategorii Nivea Sun.

Sprzedaż linii Nivea Sun Protect & Bronze dla sklepów ruszyła w marcu, tak aby produkty mogły stanąć na półkach jeszcze przed długim weekendem majowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 07:08