Nivea przeprowadziła ogólnoświatowe badanie, które miało na celu poznanie ludzkich doświadczeń w kontekście dotyku, zdiagnozowanie tęsknoty za nim, korzyści z niego płynących oraz istniejących przeszkód.
Badanie zostało przeprowadzone łącznie w 11 krajach na 23 913 osobach. Efektem jest pierwszy w swoim rodzaju światowy raport na temat aktualnego stanu zjawiska dotyku międzyludzkiego. Wyniki badań wyraźnie wykazują, że ludzie doceniają znaczenie dotyku oraz tęsknią za nim, jednak potrzeby z nim związane nie są zaspokajane. Z badań wynika, że:
• Dziewięć na dziesięć osób na całym świecie uważa, że dotyk jest podstawą szczęśliwego
i pełnego życia. A jego brak sprawia, że ludzie czują się samotnie.
• Trzy najczęstsze skojarzenia z dotykiem wskazane przez ankietowanych to: miłość, zainteresowanie i troska.
• Większość ludzi doświadcza mniej dotyku niż by tego pragnęli.
Badania przeprowadzone w trakcie pandemii COVID-19 wykazały:
• W przypadku dwóch trzecich respondentów wzrosły bariery uniemożliwiające doświadczanie dotyku.
• COVID-19 uwydatnił znaczenie dotyku ludzkiego dla społeczeństw, a jednocześnie ograniczył możliwość doświadczania dotyku, którego tak bardzo potrzebujemy.
• Trzech na czterech ankietowanych przyznało, że podczas izolacji zrozumiało, jak ważny dla zdrowia jest dotyk fizyczny.
Nivea zdecydowała się na kampanię „Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk - bądźmy bliżej siebie”, która ma na celu zwiększenie świadomości jak ważny jest dotyk międzyludzki.
W ramach swoich działań wesprze lokalne projekty, które propagują poprawienie jakości życia osób zagrożonych samotnością. W tym dzieci przedwcześnie urodzonych, osób niedowidzących czy starszych dotkniętych demencją. Do roku 2025 marka Nivea zobowiązuje się przeznaczyć 20 mln euro na projekty promujące dotyk, docierając przy tym do 150 000 osób.