StoryEditor
Producenci
15.12.2022 00:00

NielsenIQ: Rośnie zainteresownie zrównoważonym rozwojem wśród konsumentów

Zgodnie z najnowszym badaniem NielsenIQ 66 proc. polskich konsumentów uważa, że zrównoważony rozwój jest dla nich ważniejszy niż był 2 lata temu, w tym 60 proc. podaje, że jest to związane z negatywnym wpływem zmian klimatu na ich zdrowie i/lub bezpieczeństwo.

Większość konsumetów podejmuje różne działania, aby żyć w sposób bardziej zrównoważony: zabierają na zakupy własne torby (50 proc.), unikają marnotrawstwa (53 proc.) i oszczędzają energię elektryczną (58 proc.), natomiast część respondentów przed prowadzeniem zrównoważonego trybu życia powstrzymują: wysokie koszty (29 proc.), utrudniony dostęp do niego (23 proc.) i brak transparentności (25 proc.).    
   
Powyższe wyniki zostały opublikowane w “The Changing Climate of Sustainability” – nowym globalnym raporcie o wpływie zmian klimatycznych na przemysł pakowanych towarów konsumpcyjnych. 

Z badania wynika, że dwa nowe czynniki – rola regulacji rządowych w narzucaniu zrównoważonego rozwoju oraz gwałtownie rosnące koszty zmian klimatycznych w łańcuchach wartości – tworzą perspektywę szybkich zmian w ciągu najbliższych 5–10 lat, które zmuszą firmy, producentów, marki i detalistów do transformacji i zobowiązania się do wprowadzenia prawdziwie zrównoważonych modeli biznesowych.

W analizie podkreślono także następujące kwestie wyróżniające polskich konsumentów:  
  

  • 67 proc. uważa, że firmy powinny być zobowiązane do wykazania pełnej przejrzystości swojego łańcucha dostaw, aby kupujący mogli dokonywać świadomych wyborów,
  • Spośród nich połowa stwierdziła, że zrównoważony rozwój jest dla nich ważny, ponieważ słyszą o nim bez przerwy w telewizji, a 57 proc. zauważa wokół siebie więcej zanieczyszczenia i odpadów,
  • Dla 47 proc. konsumentów zrównoważony tryb życia jest ważny społecznie i starają się oni podejmować zrównoważone wybory, kiedy tylko jest to możliwe,
  • 74 proc. przestałoby kupować produkty od firmy, jeżeli okazałoby się, że stosuje ona greenwashing, co podkreśla znaczenie zaufania i przejrzystości nie tylko w komunikacji, ale w całym łańcuchu dostaw.   

– Konsumenci na całym świecie są bardziej zaangażowani w zrównoważony rozwój, ale mają trudności z podejmowaniem codziennych decyzji, które faktycznie będą go wspierać. Chcą pomocy w tym, aby móc żyć i konsumować w sposób zrównoważony, który będzie współgrał z ich codziennymi sprawami; uważają, że odpowiedzialność za to spoczywa na sprzedawcach i producentach – mówi Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca NielsenIQ w Polsce.  

Dodaje, że znajdujemy się obecnie w punkcie zwrotnym – firmy, które już teraz były autentycznie zaangażowane w proaktywne działania na rzecz klimatu, będą miały ogromną przewagę, kiedy cała branża będzie się starać sprostać wymaganiom i obowiązkowym wysiłkom na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Czytaj też: Ecowipes: Segment chusteczek nawilżanych musi przyspieszyć w kierunku zrównoważonego rozwoju 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 12:49