StoryEditor
Producenci
17.05.2021 00:00

Nielsen: Koloryzacja włosów – trwałe farby i droższe produkty w górę

Kosmetyki do koloryzacji włosów są tą kategorią, która najszybciej ruszyła w górę po tym, jak na początku ubiegłego roku sprzedaż wielu kosmetyków zamarła, a priorytetem stały się preparaty antybakteryjne czy papier toaletowy. Okazało się, że bez farbowania włosów kobiety nie mogą się obyć. Dla wiadomoscikosmetyczne.pl kategorię koloryzacji włosów omawia Filip Stankiewicz, Client Consultant w NielsenIQ.

Kosmetyki do koloryzacji włosów w 2020 r. miały 4,1 proc. wartościowych udziałów w całym rynku kosmetycznym. Była to kategoria, która rozwijała się bardzo dynamicznie – mówimy tutaj o 10,5 proc. wzroście wartości sprzedaży pomiędzy latami 2018 i 2019. Po wybuchu pandemii, w przeciwieństwie do czołowych kategorii kosmetycznych, utrzymała tę pozytywną tendencję.

Zmiany w sprzedaży kosmetyków do koloryzacji włosów w 2020 r. w porównaniu do 2019 r.

  • wartościowo +7,4 proc.
  • wolumenowo +2,8 proc. (w jednostkach objętości)
  • ilościowo +3,9 proc. (w liczbie sprzedanych opakowań konsumenckich).

7,4 proc. wzrost sprzedaży wartościowej przekłada się na dodatkowe 37 mln zł. Różnice w dynamice wolumenowej i wartościowej wynikają ze wzrostu cen produktów w tej kategorii. Średnia cena za litr produktu wzrosła w 2020 r. o 4,5 proc. Możemy dopatrywać się tutaj skutków pandemii, ponieważ w latach 2018 i 2019 średnia cena nie uległa zmianie.

Fakt, że salony fryzjerskie objął lockdown i więcej kobiet zaczęło farbować włosy samodzielnie w domu miał wpływ również na to, jakie rodzaje produktów do koloryzacji włosów się sprzedawały. Segmentujemy je pod względem trwałości efektu: trwała koloryzacja (70,9 proc. wartościowo), półtrwała – szampony koloryzujące (23,3 proc. wartościowo) oraz krótkotrwała – zmywalne szamponetki czy pianki (5,8 proc. wartościowo).

Wzrostem kategorii w 2020 r. (drivery) kierowały produkty do trwałej (+8,1 proc.) i półtrwałej (+9,9 proc.) koloryzacji, co ma związek z tym, że zabiegi koloryzacji włosów przeniosły się do domów. Z kolei segment łatwozmywalnych farb do włosów zanotował 8,4 proc. sprzedaży w porównaniu do 2019 r. Również to nie jest zaskoczeniem biorąc pod uwagę, że produkty tego typu są często wykorzystywane tuż przed imprezami masowymi, np. festiwalami, a te po prostu się nie odbyły.

Kosmetyki do koloryzacji włosów to znów domena drogerii. W 2020 r. zarobiły one na sprzedaży tego asortymentu o 30,1 mln zł więcej niż w 2019 r. Również w dyskontach sprzedaż była większa o 9,1 mln zł. Natomiast w hipermarketach spadła o 3,1 mln zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 07:18