StoryEditor
Producenci
15.07.2024 14:43

"Nie widziałem reklamy Dove od 20 lat!": Unilever pod ostrzałem zarzutów o cenzurę.

Mydło Dove to jeden z bestsellerów Unilevera. / Unilever
Michael Rulli wykorzystał posiedzenie Izby Reprezentantów jako platformę do wygłoszenia przemówienia, które zdawało się krytykować strategię reklamową Unilevera. Rulli twierdzi, że nie słyszał reklamy mydła Dove od 20 lat. Unilever wydał tymczasem w zeszłym roku 8,5 miliarda dolarów na markę i marketing. Zgodnie z raportem opublikowanym przez Raw Story, celem posiedzenia było zebranie dowodów, że Global Alliance for Responsible Media cenzuruje konserwatystów. Nie jest jednak jasne, w jaki sposób teoretyczna odmowa reklamowania się w konserwatywnych mediach miałaby być formą cenzury ich publiczności.

W środę podczas posiedzenia Izby Reprezentantów z udziałem liderów branży reklamowej doszło do niezwykłej sytuacji, kiedy to reprezentant Michael Rulli z Ohio zażądał wyjaśnień, dlaczego CEO Unilevera nie emituje więcej reklam mydła Dove. Posiedzenie miało na celu zebranie dowodów wspierających teorię spiskową Republikanów, jakoby Global Alliance for Responsible Media (GARM), oddział Światowego Forum Ekonomicznego, cenzurował konserwatystów.

Rulli, w przemówieniu opisanym przez Heartland Signal, starał się wykazać, że brak reklam przeczy trosce Unilevera o reputację marki w kontekście decyzji o starannej selekcji tego, z czym marka jest kojarzona.

Moja rodzina prowadzi sklep spożywczy od 1917 roku, mamy około 45 000 SKU produktów, bardzo dobrze wiem, że kiedy dorastałem, moja mama preferowała mydło Dove [...] Nie sądzę, żeby mydło Dove pojawiło się w moim domu od ponad 15 lat, używamy teraz Irish Spring. I próbowałem sobie przypomnieć, kiedy ostatnio widziałem reklamę mydła Dove? Mam konserwatywną rodzinę i przeglądam wiele różnych mediów, czy to online, czy w TV, czy w radiu, czy wszystko, co można sobie wyobrazić. Nie słyszałem reklamy mydła Dove od co najmniej 10 do 15 lub 20 lat.

Rulli podkreślał, że gdyby odpowiadał przed akcjonariuszami, musiałby tłumaczyć się z tego, czy wykonuje najlepszą możliwą pracę dla “ochrony marki”. Zauważył, że Unilever, zamiast emitować reklamy dla „normalnych rodzin”, skupia się na „ekstremalnych sytuacjach”(cytaty za Rullim), gdzie marka może być kojarzona z negatywnymi przypadkami. “My nigdy nie widzimy reklamy mydła Dove!” – wykrzyknął.

Ironią losu jest, że Unilever kilka lat temu znalazł się w centrum kontrowersji z powodu cyfrowej reklamy, która zdawała się pokazywać, że jeden z ich produktów zmienia skórę czarnoskórej kobiety na białą. W ostatnich latach Unilever skupił się na budżetach reklamowych na partnerstwa z influencerami, w tym na ostatnią obietnicę firmy, że nie będzie używać AI do retuszowania modeli.

Czytaj także: Dove wchodzi w nową kategorię produktową: dezodoranty do całego ciała

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Twarz
03.03.2025 19:43
Modelka Sylwia Butor – twarzą najnowszego serum Garnier z witaminą C
Pierwsza moja myśl po tym jak dowiedziałam się o współpracy z Garnier to flashback do sytuacji sprzed kilkunastu już lat, kiedy to twarzą Garnier była Anna Przybylska – mówi Sylwia Butor, nowa twarz markiGarnier Skincare

Do serii Garnier Vitamin C, która oferuje kompleksową pielęgnację z witaminą C, właśnie dołączyła nowa, ulepszona odsłona jednego z kosmetyków – Garnier Vitamin C+, serum na przebarwienia. Ambasadorką została Sylwia Butor – modelka i influencerka.

Jako twarz nowego Garnier Vitamin C+ serum na przebarwienia Sylwia będzie miała okazję prezentować, jakie efekty pozwoliła jej uzyskać udoskonalona formuła.

Sylwia Butor przekonała już do siebie setki tysięcy osób, które obserwują ją w mediach społecznościowych. Modelka na swoich kanałach sporo uwagi poświęca tematyce beauty. Za jej urodowymi wskazówkami stoi ogromne doświadczenie: Sylwia bazuje bowiem nie tylko na własnych testach, ale również współpracy z cenionymi wizażystami i wizażystkami w życiu zawodowym. Dzięki wiedzy i praktyce jest w stanie polecać obserwującym najlepsze rozwiązania, które udało jej się odkryć, a piękna cera, lśniące włosy czy dopracowany makijaż tylko potwierdzają, że jest osobą, której w tym temacie warto zaufać, jak mało komu.

Sylwia Butor to inspirująca kobieta, która nieprzypadkowo jest nazywana polską it-girl. Jej autentyczność przyciągnęła setki tysięcy osób w mediach społecznościowych, a urodowe wybory chwalą nie tylko obserwatorki, ale również redaktorki z cenionych magazynów. Wniosła zupełnie nową jakość, która doskonale współgra z tym, co stoi za naszym nowym Garnier Vitamin C+ serum na przebarwienia. Chcemy, żeby z naszą pomocą można było pielęgnować zarówno cerę, jak i naturalność, dokładnie tak, jak robi to Sylwia Butor – wyjaśnia Karolina Szczepanowska, Advocacy Brand Manager Garnier Skincare HUB Poland & Baltics.

Współpraca marki Garnier z Sylwią Butor właśnie w kontekście nowego serum z witaminą C nie jest przypadkowa. Skóra modelki to na co dzień jej wizytówka, a działanie serum skupia się na dwóch ważnych obszarach i przynosi szybki efekt. Potwierdzona klinicznie skuteczność wskazuje na konkretne przedziały czasowe, podczas których można zaobserwować zmiany (pierwsze efekty są widoczne już po kilku dniach). Do tego witamina C jako antyoksydant działa przeciwstarzeniowo w myśl zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć. 

Czytaj też: Witamina C potrzebna jest skórze szczególnie zimą

Efekty, które uzyskała Sylwia, można zobaczyć w kampanii z jej udziałem.

Seria Garnier Vitamin C jest istotna dla marki, a pochodzące z niej serum to światowy bestseller. Jego nowa wersja z przełomową formułą, zawierającą opatentowany składnik, Melasyl, który jest rezultatem 18 lat badań i stanowi dowód na to, że marka nie stoi w miejscu i nieustannie dba, żeby dostarczać swoim klientom najlepsze produkty – komentuje Zuzanna Radys, Brand Manager Garnier Skincare HUB Poland & Baltics. Jak dodaje, wybór Sylwii Butor na ambasadorkę tego kosmetyku nie jest przypadkowy: modelka także stale się rozwija i inspiruje do tego innych. Jest autentyczna i pewna siebie, a piękna cera, o którą teraz dba także z pomocą serum Garnier Vitamin C+, tylko to potęguje 

Pierwsza moja myśl po tym jak dowiedziałam się o współpracy z Garnier to flashback do sytuacji sprzed kilkunastu już lat, kiedy to twarzą Garnier była Anna Przybylska. Pamiętam jak dziś tę współpracę, podczas której Ania zmieniła kolor włosów na blond. Byłam pod wrażeniem tej metamorfozy i obserwowałam to bacznie jako fanka jej urody. Miałam wtedy około 18 lat, kończyłam szkołę. KOMPLETNIE nic (nawet moje marzenia) nie zapowiadały tego, że kiedyś to ja dostanę taka propozycję – podsumowała współpracę z Garnier Sylwia Butor.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
03.03.2025 18:25
Kierowca F1 Carlos Sainz Jr. – ambasadorem nowej linii kosmetyków do włosów Elseve
Kierowca F1 Carlos Sainz Jr. będzie nowym globalnym ambasadorem produktów do pielęgnacji włosów Elseve Growth BoosterL‘Oréal Paris, Elseve

L’Oréal Paris poinformował, że kierowca wyścigowy Formuły 1 Carlos Sainz Jr. będzie nowym globalnym ambasadorem produktów do pielęgnacji włosów Elseve Growth Booster. W Polsce w pierwszej kampanii zobaczymy go już na wiosnę.

Carlos Sainz Jr., urodzony w Madrycie w 1994 roku, to syn dwukrotnego rajdowego mistrza świata oraz zwycięzcy Rajdu Dakar – Carlosa Sainza.

Sainz Jr. jest kierowcą wyścigowym F1 w zespole Atlassian Williams Racing. Mając na swoim koncie ponad 200 wyścigów Grand Prix i szereg zwycięstw, jest jednym z najbardziej utalentowanych kierowców. Jako czwarty kierowca w historii, który reprezentował trzy najbardziej utytułowane zespoły w Formule 1, przyciąga uwagę i doskonale ucieleśnia wartości L’Oréal Paris oraz wizję samorealizacji.

Jego intensywny styl życia wymaga także nieustannych podróży po świecie, zmagań z jet lagiem, obecnością w mediach oraz wydarzeniami towarzyskimi, połączonymi z koniecznością bycia w najlepszej formie fizycznej i psychicznej pod ogromnym stresem. Tak intensywny tryb życia może obciążać jego ciało i włosy. Świadomy tego, że pielęgnacja włosów jest niezbędna dla każdego, bez względu na wiek czy płeć, Carlos Sainz wyrusza w swoją własną podróż z L‘Oréal Paris, stając się nowym ambasadorem gamy Elseve Growth Booster – uzasadnia wybór swojego ambasadora marka.

Zaawansowane badania sprawiają, że produkty Elseve konsekwentnie zajmują wiodącą pozycję na rynku pielęgnacji włosów, oferując wyjątkowe innowacje. Elseve Growth Booster to nowość odpowiednia do wszystkich rodzajów włosów – zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Do nowej linii Elseve wchodzą takie produkty jak: serum-wcierka do skóry głowy przeciw wypadaniu włosów, szampon oraz odżywka.

Carlos Sainz Jr. pojawić się ma po raz pierwszy w kampanii Elseve Growth Booster, która będzie realizowana w Polsce wiosną.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. marzec 2025 15:18