StoryEditor
Producenci
18.09.2023 10:32

Network Magazyn: MLMy kosmetyczne działające na polskim rynku przeżywają historyczne wzloty i upadki

Na polskim rynku od ponad 30 lat działają marki funkcjonujące w modelu MLM. / Shutterstock
Jak wynika z danych zebranych przez Network Magazyn, publikację skupiającą się na działaniach biznesów funkcjonujących w modelu MLM, tego typu firmy działające na polskim rynku przechodzą właśnie przez okres dużych przetasowań, w tym tacy kosmetyczni gracze jak Mary Kay, Avon, Oriflame, Prouvé czy Herbalife.

Na polskim rynku działa wiele firm kosmetycznych, które przyjęły model MLM, czyli Marketingu Wielopoziomowego. MLM to strategia biznesowa, w której firma sprzedaje swoje produkty nie tylko za pośrednictwem tradycyjnych kanałów dystrybucji, ale także przez niezależnych dystrybutorów lub konsultantów, którzy zarabiają na sprzedaży produktów oraz na rekrutowaniu innych osób do firmy. To tworzy hierarchię wielopoziomową, w której osoby wyżej w hierarchii czerpią korzyści finansowe z działań tych, których zwerbowali, oraz z ich sprzedaży.

Według raportu, firmy kosmetyczne i suplementów diety, które odnotowały największy wzrost w sprzedaży netto w roku 2022 w porównaniu do roku 2021, to Mary Kay (z wynikiem 27 proc. wzrostu), DuoLife (19 proc. wzrostu), Nature’s Sunshine Products (19 proc. wzrostu), WellU (13 proc. wzrostu), PM-International (12 proc. wzrostu) oraz Dr Nona (11 proc. wzrostu).

W roku 2022 największe obniżki w sprzedaży odnotowały natomiast Souvre (42 proc. spadku), Innubio (42 proc. spadku), Prouvé (32 proc. spadku), Nu Skin (28 proc. spadku) oraz Raypath (23 proc. spadku).

Jeśli chodzi o rentowność biznesu, to w czołówce znalazły się Livioon Polska (13,51 proc. rentowności netto w 2023 r.), Raypath (11,27 proc.), Dr Nona (6,55 proc.) i Prouvé (6,14 proc.). Na końcu stawki natomiast — Wellu (1,10 proc.), Betterstyle International (1,28 proc.) i Akuna Polska (1,50 proc.).

Według raportu opublikowanego przez Network Magazyn, firmy Oriflame, California Fitness, Fohow, Earth Power International, Organic Life, Starlife Polska, Perfect Coll i Farmasi (wszystkie te przedsiębiorstwa zajmują się sprzedażą kosmetyków lub/i suplementów diety) nie złożyły sprawozdań finansowych do Krajowego Rejestru Sądowego. Raport został przygotowany przez specjalistyczną firmę InfoCredit na zlecenie magazynu.

Czytaj także: Limit przychodów dla działalności nieewidencjonowanej wzrośnie; konsultantki zacierają ręce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 05:16