StoryEditor
Producenci
04.04.2022 00:00

Nesperta oferuje pracę stylistkom z Ukrainy. Organizuje też darmowe szkolenia

Nesperta podsumowała swoje dotychczasowe działania podjęte po wybuchu wojny w Ukrainie. Zarówno te skierowane do pracowników pochodzących z Ukrainy i ich rodzin, jak również do szerszej grupy potrzebujących. Wśród nich jest cykl darmowych szkoleń z manicure hybrydowego w Akademii Semilac.

– Przeszło miesiąc temu cały świat stanął w miejscu. Również ten kosmetyczny. Porzuciliśmy swoje codzienne obowiązki i zajęliśmy się tym, co faktycznie potrzebne i ważne – poinformowała firma Nesperta w komunikacie.

Wyjaśniła, że w pierwszej kolejności jej działania skupione były na jej pracownikach pochodzących z Ukrainy i ich rodzinach.

– Na skutek rosyjskiej agresji ucierpieli bezpośrednio nasi pracownicy i partnerzy biznesowi, z którymi na co dzień pracujemy ramię w ramię oraz ich rodziny. Dlatego od samego początku byliśmy z nimi w kontakcie, organizując transporty z terenu Ukrainy, pomagając w znalezieniu lokum, czy rozwiązując inne, bieżące problemy, wynikające z ich przybycia do naszego kraju – czytamy w komunikacie.

Z myślą o pracownikach-Ukraińcach firma uruchomiła specjalny pakiet pomocowy, w skład którego wchodzi m.in. bezzwrotna pożyczka, dodatkowe dni urlopu, pomoc psychologiczna i pakiet medyczny dla przybyłych do Polski członków rodziny (małżonek/partner, dzieci etc.).

Czytaj też: Branża kosmetyczna włącza się w pomoc dla obywateli Ukrainy 

Dodatkowo zespół Nesperty, w ramach działań wolontariackich zaangażował się zarówno w lokalne działania podejmowane na terenie Poznania i Warszawy, jak i samodzielne zorganizował zbiórkę darów, które trafiły do najbardziej potrzebujących. To jednak nie wszystko.

– Zdając sobie sprawę, że obecna sytuacja poza natychmiastowym i szybkim działaniem, wymaga także podejścia długofalowego, zdecydowaliśmy się stworzyć dodatkowe etaty w ramach naszej struktury. Aktualnie wśród społeczności ukraińskiej aktywnie poszukujemy instruktora stylizacji paznokci na pełen etat, jak i czterech osób na pełnopłatne, roczne staże (na stanowiska stylistów paznokci i pracownika biura obsługi klienta) – informuje Nesperta.

Szczegółowe informacje są zawarte zarówno na kanałach w mediach społecznościowych (LinkedIn, Instagram, Facebook) oraz w specjalnie utworzonym serwisie portalu pracuj.pl ​​Natomiast w ramach współpracy z platformą Her Impact, firma na bieżąco pozyskuje kontakty do kobiet z Ukrainy, które chcą podjąć zatrudnienie. Z wybranymi przeprowadzane są rozmowy i zaprasza na szkolenia.

– Z myślą o kobietach, które musiały opuścić swój kraj i często poszukują także nowych dróg rozwoju, organizujemy w naszej Akademii Semilac cykl darmowych szkoleń z manicure hybrydowego, na zakończenie którego uczestniczki otrzymają kompletnie wyposażony kufer z niezbędnymi produktami, sprzętem i akcesoriami – tak, aby po kursie móc zacząć samodzielne wykonywanie usług stylizacji paznokci – czytamy w komunikacie.

Nesperta wyjaśnia także, że zerwała współprace z dostawcami i dystrybutorami zlokalizowanymi na terenie Rosji i Białorusi.

– Celem zabezpieczenia naszej płynności w dostawach surowców i półproduktów, zawarliśmy nowe umowy z partnerami z innych krajów, dla których kwestia wolności i niepodległości pozostaje kluczowa. Co ważne, nie prowadzimy bezpośredniej sprzedaży na terenie państwa agresora. Zerwaliśmy również relacje handlowe z podmiotami, które były na tym rynku obecne – podsumowała Nesperta.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 08:29