StoryEditor
Producenci
24.11.2022 00:00

Neo Make Up stawia na pielęgnację w swoich kolekcjach makijażowych

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, marka Neo Make Up swoje makijażowe nowości opiera na pielęgnacyjnych formułach. Pokazała to premiera linii Intense Serum, którą dziennikarze mieli okazję przetestować podczas warsztatów makijażowych prowadzonych przez wizażystkę gwiazd Martę Gąskę.

Neo Make Up to polska marka makijażowa należąca do firmy Cosmo Group, w której portfolio znajduje się jedna z najbardziej znanych marek lakierów hybrydowych Neo Nail. Neo Make Up specjalizuje się w kosmetykach z segmentu premium. Została wprowadzona na rynek w 2018 r. i od tamtej pory rozwinęła swoje portfolio oraz zmieniła formuły produktów na vegan friendly, uzyskując certyfikaty Viva! i PETA.

Czytaj także: Neo Make Up – nowa polska marka w segmencie premium

Zgodnie z trendami, które utrzymują się od kilku lat w przemyśle kosmetycznym, a w ostatnio zdecydowanie przybrały na znaczeniu, marka Neo Make Up łączy makijaż z pielęgnacją. W jej produktach przeważają składniki pochodzenia naturalnego (powyżej 90 proc. zawartości), a wszystkie nowości zawierają substancje o potwierdzonym działaniu pielęgnacyjnym.

Czytaj także: Ilona Spychalska, Cosmo Group: Makijaż łączy się z pielęgnacją. To jeden z głównych trendów

W tę formułę wpisuje się najnowsza kolekcja Neo Make Up – linia Intense Serum. To pięć kosmetyków, z których każdy zawiera zestaw pielęgnacyjnych substancji – wegański krem tonujący (niacynamid, kwas hialuronowy, ekstrakt z wąkroty azjatyckiej), podkład o silnym pielęgnacyjnym działaniu (niacynamid, krzemionka, gliceryna, witamina E, SPF 30); pielęgnujący korektor (niacynamid, witamina E, SPF 30, olej z nasion konopi, wyciąg z liści aloesu), puder sypki bez talku (niacynamid, mika mineralna, SPF 10) oraz mascara wspomagająca wzrost rzęs (olejki: rycynowy, jojoba, z awokado, witamina E, aktywator wzrostu widelash).

Jak zapewnia marka, poprawa kondycji skóry następuje po 28 dniach stosowania kosmetyków, co zostało potwierdzone testami In Vivo.

Wczoraj, 23 listopada 2022 r., w atelier Mysia 3, odbył się premierowy pokaz kosmetyków dla dziennikarzy połączony z warsztatami, które poprowadziła makijażystka, wizażystka gwiazd Marta Gąska. Każda z uczestniczek warsztatów mogła wykonać makijaż kosmetykami z najnowszej kolekcji, a Marta Gąska zaprezentowała szybki, lekki, naturalny make-up przy użyciu produktów, który nadaje się na codzienne wyjścia. Jak powiedziała - podstawą każdego makijażu jest wypielęgnowana skóra. Dopiero na zadbanej, odpowiednio nawilżonej cerze, make-up prezentuje się doskonale. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.11.2024 11:13
Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki
Coty

Spółka Coty ogłosiła, że jej roczne prognozy zysków znajdą się na dolnym krańcu przedziału, na co wpływ mają malejący popyt na kosmetyki w kluczowych rynkach, takich jak Stany Zjednoczone i Australia. Segment perfum pozostaje jednak jasnym punktem w wynikach firmy.

Spółka Coty, znana z produkcji kosmetyków i perfum, zmaga się z osłabieniem popytu na produkty kosmetyczne na największych rynkach, takich jak Stany Zjednoczone i Australia. Konsumenci z niższych i średnich grup dochodowych coraz częściej skupiają się na podstawowych wydatkach, rezygnując z zakupu kosmetyków, które postrzegane są jako “przystępne luksusy”. W rezultacie Coty ogłosiła, że jej prognoza skorygowanego zysku na akcję na ten rok wyniesie dolną granicę wcześniej zakładanego przedziału 54-57 centów.

Dodatkowo, globalne ograniczenia w zarządzaniu zapasami oraz słabe wyniki sprzedaży w amerykańskich drogeriach i aptekach wpłynęły na spadek poziomu zamówień. “Wzrost sprzedaży produktów masowych wynosi obecnie jedynie niskie jednocyfrowe wartości, a kategoria kosmetyków masowych notuje stagnację” – podkreśliła firma, dodając, że zmiany w kanałach dystrybucji w Stanach Zjednoczonych i Azji nadal negatywnie wpływają na poziom zamówień na drugi kwartał. W efekcie Coty spodziewa się, że wzrost sprzedaży porównywalnej w pierwszej połowie 2025 roku wyniesie 3-4 proc., co jest spadkiem w porównaniu z wcześniejszą prognozą 6-8 proc.

Pomimo trudności na rynku kosmetycznym, segment prestiżowych perfum Coty odnotował wzrost sprzedaży porównywalnej o 9 proc. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu na rynek nowych produktów, takich jak Burberry Goddess i Marc Jacobs Daisy Wild. Rywale Coty, tacy jak Estée Lauder i L’Oréal, również zauważyli wzrost sprzedaży perfum, jednak podkreślają trend spowolnienia popytu na całym rynku kosmetycznym. W pierwszym kwartale skorygowany zysk netto Coty wzrósł do 128,1 mln dolarów (15 centów na akcję) w porównaniu z 74,1 mln dolarów (9 centów na akcję) rok wcześniej. Przychody netto w tym okresie wzrosły o prawie 2 proc. do 1,67 mld dolarów, co było minimalnie poniżej prognozowanych 1,68 mld dolarów.

Czytaj także: Coty powołało naukową radę doradczą złożoną z ekspertów z całego świata

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
07.11.2024 09:58
Bielenda i Rossmann wśród najsilniejszych medialnie brandów
Rossmann i Bielenda - najsilniejsze medialnie marki z sektora kosmetycznego według zestawienia ”Top Marka 2024” Instytutu Monitorowania Mediów i magazynu Pressfot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bielenda oraz Rossmann to marki z sektora kosmetycznego, które znalazły się wśród liderów rankingu "Top Marka 2024" wyłaniającego najsilniejsze medialnie brandy.

Instytut Monitorowania Mediów oraz magazyn Press po raz 17 wybrały pięćset najsilniejszych medialnie marek. Wśród liderów branżowych w rankigu "Top Marka 2024" znalazły się Bielenda oraz Rossmann.

Aby opracować raport, przeanalizowano 31,5 miliona informacji medialnych: 1,4 milion tekstów prasowych, 11,8 miliona publikacji internetowych oraz 18,2 miliona postów z Facebooka, Instagrama, YouTube‘a i X/Twittera. Pozwoliło to wyłonić 500 najsilniejszych medialnie marek, a także liderów w 50 najbardziej medialnych branżach. Publikacje brane pod uwagę w badaniu ukazały się pomiędzy 1 lipca 2023 i 30 czerwca 2024. 

Czytaj też: Hebe, Cocolita, Rossmann na podium w rankingu Drogeria Roku 2024 

W badaniu „Top Marka 2024” wzięto pod uwagę trzy wskaźniki: 

  • impakt, czyli dotarcie wzmianki o marce na podstawie danych o konsumpcji medium; 
  • indeks sentymentu, czyli współczynnik oparty na wydźwięku, który odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce: im wyższy, tym lepszy; 
  • siłę marki, czyli ostateczną wartość decydująca o miejscu w rankingu; jest indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu. 

– Marki znajdują się w momencie próby, ponieważ bardzo często klienci i konsumenci mówią: „sprawdzam” – jak marka się komunikuje, na ile jest wiarygodna, na ile – teraz to jest także uregulowane – nie uprawia greenwashingu czy socialwashingu, na ile jest szczera, transparentna. Marki rzeczywiście muszą dzisiaj być bardzo autentyczne i spójne. Mam na myśli zarówno spójność zewnętrzną, jak i wewnętrzną, ponieważ bardzo często pracownicy także mówią „sprawdzam” – na ile marka jest autentyczna, na ile jest prawdziwa, na ile to, co komunikuje na zewnątrz, jest spójne z tym, jak zarząd się zachowuje, jakie akcje prowadzi wewnętrznie względem pracowników. Głos pracowników jest istotny, przekłada się na wizerunek – stwierdziła Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej, rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden, w czasie zorganizowanej z okazji publikacji raportu debacie „Marki w dobie zmian”. 

Czytaj też: Super-Pharm wśród najbardziej innowacyjnych retailerów w Polsce

W kategorii „Kosmetyki” liderem okazała się Bielenda. Dla branży beauty istotne są też dwie kolejne kategorie. W kategorii „Sieci – apteki i drogerie” zwycięzcą okazał się Rossmann, a w kategorii „Markety spożywcze” – Biedronka. 

Bielenda to polska firma i marka kosmetyków naturalnych założona w 1990 roku przez Barbarę Bielendę. Oferuje kilkaset produktów, m.in. przeznaczonych do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. Są one kierowane przede wszystkim do kobiet, choć w portfolio ma też produkty dla mężczyzn i dla dzieci. Produkty Bielenda dostępne są w 60 krajach. Firma dysponuje laboratoriami badawczo-rozwojowymi, a także nowoczesnymi fabrykami, m.in. w Krakowie i w Radzyminie. Obecnie firma Bielenda holdingiem skupiającym kilkanaście marek.

Rossmann to jedna z największych sieci drogerii w Europie, założona w 1972 roku w Niemczech przez Dirka Rossmanna, od 1993 roku działa na polskim rynku. Polska jest drugim największym po Niemczech rynkiem Rossmanna - sieć prowadzi u nas ponad 1800 drogerii. Obroty Rossmann Polska  w 2023 r. wyniosły 15,9 mld zł.

Biedronka to największa sieć dyskontów w Polsce, będąca własnością portugalskiego koncernu Jerónimo Martins. Założona w 1995 roku, pod koniec marca 2024 miała 3596 sklepów. 

Czytaj też: Forbes & Statista: Znamy najlepszych pracodawców powiązanych z rynkiem kosmetycznym

Najsilniejszym medialnie brandem spośród wszystkich przeanalizowanych okazał się, podobnie jak w zeszłym roku, Onet (portale internetowe), drugie miejsce zajęło WP (portale internetowe), a ostatnie miejsce na podium przypadło PKO Bankowi Polskiemu (banki). 

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. listopad 2024 11:27