StoryEditor
Producenci
01.06.2022 00:00

Nelson Peltz został członkiem zarządu Unilever

Unilever, gigant dóbr konsumpcyjnych, potwierdził wczoraj, że Nelson Peltz dołączy do zarządu firmy. Już sam fakt tej zmiany personalnej spowodował, że akcje Grupy wzrosły o 7 proc. Inwestorzy Unilever byli rozczarowani słabymi wynikami spółki, nieudanymi próbami zakupu GSK oraz skupieniem się na zrównoważonym rozwoju bardziej niż na wynikach finansowych. Teraz liczą, że Peltz wdroży zmiany, które pomogą firmie poprawić kondycję - podaje Reuters.

Peltz, który prowadzi firmę Trian z siedzibą w Nowym Jorku, znany jest z zainteresowania firmami zorientowanymi na konsumenta i proponowania zmian operacyjnych w spółkach portfelowych funduszu hedgingowego. Wcześniej zasiadał w zarządach Procter & Gamble, Mondelez i Heinz.

Unilever to jego najnowsza interwencja i prawdopodobnie będzie on naciskał na producenta mydła Dove, aby ten zmienił strategię po nieudanej ofercie zakupu firmy z ramienia opieki zdrowotnej GSK.

Analitycy i inwestorzy Unilever z zadowoleniem przyjęli nominację Peltza, mówiąc, że miliarder może zmienić styl prowadzenia biznesu i poprawić wyniki finansowe firmy - czytamy w serwisie Reuters.

Inwestorzy postawili na Peltza, którego fundusz hedgingowy Trian zgromadził 1,5 proc. udziałów w Unilever. Liczą na to, że wykorzysta swoją nową pozycję dyrektora niewykonawczego do wprowadzenia zmian. Mają nadzieje, że Peltz dokona tego, co w Procter & Gamble. W 2017 r. inwestor-aktywista wezwał do szeregu zmian w P&G, po czym dołączył do zarządu w marcu 2018 r. Od tego czasu cena akcji P&G wzrosła o prawie 90 proc. Peltz odszedł z zarządu tej firmy w zeszłym roku.

Unilever podjął już pewne kroki w celu obniżenia kosztów poprzez konsolidację swojej siedziby w Londynie i pozbycie się niektórych wolniej rozwijających się firm, takich jak marka herbaty Lipton. Firma, która zatrudnia około 148 000 osób na całym świecie, poinformowała również, że planuje zlikwidować około 1500 stanowisk kierowniczych w ramach restrukturyzacji, aby utworzyć pięć dywizji skoncentrowanych na produktach. Ta reorganizacja przypomina przekształcenie P&G trzy lata temu.

Przeczytaj również: Unilever zwalnia pracowników i tnie portfel produktów

Bruno Monteyne, analityk Bernstein powiedział, że najbardziej unikalnym elementem planu restrukturyzacji P&G było podzielenie P&G na niezależne jednostki operacyjne. Zrobienie tego w Unilever mogłoby przynieść jeszcze lepsze efekty.

Akcje Unilever spadły w tym roku znacznie poniżej minimów pandemicznych z 2020 r. i nadal spadają. Poszły w dół już o 30 proc. w porównaniu z rekordowym poziomem osiągniętym w 2019 r.

Według danych Refinitiv, Trian jest obecnie czwartym największym udziałowcem Unilever.

Przeczytaj również: Unilever przejmuje kolejną markę kosmetyczną nabywając Nutrafol

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.11.2024 15:00
Interaktywne zakupy w 3D owocem współpracy Benefit Cosmetics z Obsess
Benemart - wirtualny sklep Benefit stworzony w klimacie gierfot. benefitcosmetics.com

Benefit Cosmetics nawiązało współpracę z firmą Obsess, aby stworzyć swoją pierwszą wirtualną platformę zakupową w 3D – Benemart. To interaktywna przestrzeń cyfrowa, wykorzystująca wirtualną rzeczywistość, skierowana do młodszego pokolenia, w szczególności do generacji Z.

Wirtualna platforma zakupowa Benemart, stworzona przez Benefit Cosmetics i Obsess, umożliwia testowanie produktów za pomocą technologii wirtualnego makijażu, korzystanie z opcji zakupów grupowych w czasie rozmów w czasie rzeczywistym z przyjaciółkami, personalizowanie swoich avataryów dzięki makijażowi i strojom inspirowanym produktami Benefit, a także korzystanie z gier pozwalających na wygranie zniżek. Dostępne są też quizy rekomendujące idealne produkty oraz loterie z nagrodami. Wszystko to sprawia, że zakupy stają się bardziej interaktywne i przypominają doświadczenie znane z gier wideo.

– Wiemy, że większość młodych klientów i klientek postrzega gry jako nową formę społeczności. Dlatego tak ważne jest, aby marki, takie jak Benefit, inwestowały w inicjatywy handlowe, które zmieniają tradycyjną stronę internetową w pełnoprawną grę wideo – powiedziała Neha Singh, dyrektorka generalna firmy Obsess.

Czytaj też: Urban Decay organizuje wirtualną premierę makijaży w Roblox

Benemart działa na terenie Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Wirtualny sklep oferuje m.in. wyjątkową kolekcję świątecznych zestawów upominkowych, w tym produkty inspirowane codziennymi artykułami spożywczymi takimi jak czekolady, przekąski czy konserwy. W asortymencie znalazły się również bestsellerowe produkty marki, takie jak kosmetyki do brwi, tusze do rzęs czy bazy pod makijaż.

–  Zabawa i dobra atmosfera są wpisane w nasze DNA, dlatego wprowadzenie elementów rozrywkowych, aby ożywić naszą kolekcję świąteczną, było naturalnym wyborem – stwierdził Toto Haba, starszy wiceprezes ds. globalnego marketingu wielokanałowego w Benefit Cosmetics.

Wystrój Benemartu oddaje ducha marki Benefit – jest pełen humoru i wyobraźni, zaprojektowany tak, by dać użytkownikom radość z zakupów w domowym zaciszu. Marka postanowiła jednak wyjść też naprzeciw osobom, które preferują tradycyjne zakupy – w Wielkiej Brytanii Benefit otworzył fizyczne pop-upy.

Czytaj też: L’Oréal Professionnel oferuje trzecią kolekcję wirtualnych fryzur

Benefit to marka założona w 1976 r., znana z tworzenia innowacyjnych produktów kosmetycznych, które mają nie tylko ułatwić życie, ale też poprawiać humor. Działa w ponad 60 krajach, zatrudnia ponad 5 tysięcy ekspertów kosmetycznych i prowadzi 2,5 tys. punktów usługowych. Sprzedaje nowy produkt średnio co 1,8 sekundy.

Obsess to platforma tworząca wirtualne doświadczenia zakupowe w 3D, współpracująca z markami takimi jak Ralph Lauren, L’Oréal czy NBCUniversal. Firma specjalizuje się w tworzeniu immersyjnych przestrzeni, które łączą zakupy z grami i narracją.

Anna Tess Gołębiowska

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.11.2024 14:17
Avon walczy z cyberprzemocą – edukacja młodych w ramach akcji #TokTuMi
Projekt #TokTuMi ma za zadanie przeciwdziałać przemocy w internecie wobec dzieci i młodzieży.#TokTuMi

W ramach kampanii społecznej „Mów Do Mnie - #TokTuMi” Avon sfinansował aż 300 lekcji o cyberprzemocy w polskich szkołach. Inicjatywa ta ma objąć około 2000 uczniów oraz ich rodziców i nauczycieli, zwracając uwagę na jedno z największych zagrożeń współczesnej młodzieży – przemoc w sieci.

image
Avon
Cyberprzemoc dotyka coraz więcej młodych ludzi. Statystyki są alarmujące – niemal 40 proc. nastolatków doświadcza wyzwisk w Internecie, a co czwarty z nich spotyka się z ośmieszaniem lub poniżaniem online. Jednocześnie aż 60 proc. rodziców nie zdaje sobie sprawy z istnienia tego problemu w życiu swoich dzieci. Avon, w ramach kampanii „Mów Do Mnie - #TokTuMi”, stawia sobie za cel edukację młodzieży i dorosłych. Inicjatywa objęła już 50 szkół ponadpodstawowych w Polsce, gdzie wprowadzone zostały innowacyjne moduły lekcji o cyberprzemocy.

Projekt składa się z kilku etapów. Najpierw prowadzone są szkolenia dla nauczycieli, które przygotowują ich do rozpoznawania zagrożeń i skutecznej reakcji. Następnie odbywają się warsztaty dla uczniów, w których to sami rówieśnicy edukują młodzież. Takie podejście sprawia, że zajęcia są bardziej angażujące i łatwiej trafiają do młodych ludzi. Łącznie w inicjatywie weźmie udział około 300 klas. Co więcej, każdy rodzic otrzyma praktyczne wskazówki, jak rozmawiać z dziećmi o zagrożeniach w sieci i kiedy szukać pomocy specjalisty.

Avon nie tylko sfinansował początkowe lekcje, ale również angażuje klientów i Konsultantki w dalsze wsparcie akcji. 100 proc. zysku ze sprzedaży produktów z symbolem nieskończoności zostanie przeznaczone na kolejne zajęcia edukacyjne. Działania te stanowią element szerszej kampanii Avon Kontra Przemoc, która od 2008 roku promuje bezpieczeństwo i przeciwdziała wszelkim formom przemocy. Dzięki tej współpracy młodzi ludzie zyskują nie tylko wiedzę, ale także narzędzia do skutecznego radzenia sobie z przemocą w sieci.

Czytaj także: Fundacja Serce Miasta szuka marek kosmetycznych-sponsorów na obchody Dnia Kobiet 2025 w kryzysie bezdomności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2024 19:06