StoryEditor
Producenci
01.06.2022 00:00

Nelson Peltz został członkiem zarządu Unilever

Unilever, gigant dóbr konsumpcyjnych, potwierdził wczoraj, że Nelson Peltz dołączy do zarządu firmy. Już sam fakt tej zmiany personalnej spowodował, że akcje Grupy wzrosły o 7 proc. Inwestorzy Unilever byli rozczarowani słabymi wynikami spółki, nieudanymi próbami zakupu GSK oraz skupieniem się na zrównoważonym rozwoju bardziej niż na wynikach finansowych. Teraz liczą, że Peltz wdroży zmiany, które pomogą firmie poprawić kondycję - podaje Reuters.

Peltz, który prowadzi firmę Trian z siedzibą w Nowym Jorku, znany jest z zainteresowania firmami zorientowanymi na konsumenta i proponowania zmian operacyjnych w spółkach portfelowych funduszu hedgingowego. Wcześniej zasiadał w zarządach Procter & Gamble, Mondelez i Heinz.

Unilever to jego najnowsza interwencja i prawdopodobnie będzie on naciskał na producenta mydła Dove, aby ten zmienił strategię po nieudanej ofercie zakupu firmy z ramienia opieki zdrowotnej GSK.

Analitycy i inwestorzy Unilever z zadowoleniem przyjęli nominację Peltza, mówiąc, że miliarder może zmienić styl prowadzenia biznesu i poprawić wyniki finansowe firmy - czytamy w serwisie Reuters.

Inwestorzy postawili na Peltza, którego fundusz hedgingowy Trian zgromadził 1,5 proc. udziałów w Unilever. Liczą na to, że wykorzysta swoją nową pozycję dyrektora niewykonawczego do wprowadzenia zmian. Mają nadzieje, że Peltz dokona tego, co w Procter & Gamble. W 2017 r. inwestor-aktywista wezwał do szeregu zmian w P&G, po czym dołączył do zarządu w marcu 2018 r. Od tego czasu cena akcji P&G wzrosła o prawie 90 proc. Peltz odszedł z zarządu tej firmy w zeszłym roku.

Unilever podjął już pewne kroki w celu obniżenia kosztów poprzez konsolidację swojej siedziby w Londynie i pozbycie się niektórych wolniej rozwijających się firm, takich jak marka herbaty Lipton. Firma, która zatrudnia około 148 000 osób na całym świecie, poinformowała również, że planuje zlikwidować około 1500 stanowisk kierowniczych w ramach restrukturyzacji, aby utworzyć pięć dywizji skoncentrowanych na produktach. Ta reorganizacja przypomina przekształcenie P&G trzy lata temu.

Przeczytaj również: Unilever zwalnia pracowników i tnie portfel produktów

Bruno Monteyne, analityk Bernstein powiedział, że najbardziej unikalnym elementem planu restrukturyzacji P&G było podzielenie P&G na niezależne jednostki operacyjne. Zrobienie tego w Unilever mogłoby przynieść jeszcze lepsze efekty.

Akcje Unilever spadły w tym roku znacznie poniżej minimów pandemicznych z 2020 r. i nadal spadają. Poszły w dół już o 30 proc. w porównaniu z rekordowym poziomem osiągniętym w 2019 r.

Według danych Refinitiv, Trian jest obecnie czwartym największym udziałowcem Unilever.

Przeczytaj również: Unilever przejmuje kolejną markę kosmetyczną nabywając Nutrafol

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 16:10