Natura & Co ustaliło nowy i ostateczny termin składania ofert na zakup sieci sklepów The Body Shop. Zainteresowane strony muszą dostarczyć swoje oferty do 23 października. Ta decyzja została podjęta po pierwszej rundzie, która zakończyła się 11 września i nie przyniosła żadnych formalnych ofert. Morgan Stanley, firma zajmująca się bankowością inwestycyjną i współpracująca z Natura & Co, wyznaczyła nowe ultimatum w celu przyspieszenia procesu sprzedaży.
Krążą pogłoski, że Aurelius Group, właściciel sieci Lloyds Pharmacy, stara się kupić The Body Shop. Zarzuca się, że właściciel brytyjskiego księgarni Waterstones, Elliott Advisors, również złożył orientacyjną ofertę dla brytyjskiej sieci kosmetyków. Natura & Co ujawniło w sierpniu, że szuka kupca na The Body Shop. Brazylijski konglomerat oświadczył wówczas, że bada strategiczne alternatywy dla The Body Shop, które mogą obejmować „potencjalną sprzedaż firmy”. Jest to następstwem długiego okresu spadku sprzedaży The Body Shop po tym, jak Natura & Co ujawniła, że przychody netto The Body Shop za drugi kwartał 2023 r. spadły o 12 proc. przy stałej walucie. W pierwszym kwartale przychody netto spółki również spadły — aż o 9,4 proc.
Firma-matka z São Paulo również wcześniej szukała oszczędności w The Body Shop, redukując personel. W lutym konglomerat zwolnił 25 proc. zespołu kierowniczego The Body Shop i 12 proc. całego personelu w związku ze słabymi wynikami finansowymi za czwarty kwartał 2022 roku.
Czytaj także: L‘Oréal sprzedaje ekologiczną markę kosmetyczną Sanoflore