StoryEditor
Producenci
14.11.2023 22:14

Natura &Co sprzedaje The Body Shop grupie Aurelius

Natura &Co, była właścicielką marki The Body Shop od 2017 r. / Shutterstock
Natura &Co ogłosiła, że osiągnęła porozumienie w sprawie sprzedaży The Body Shop międzynarodowej grupie private equity Aurelius. Zamknięcie transakcji ma nastąpić 31 grudnia br. Ile kosztowało The Body Shop?

Natura &Co sprzedaje The Body Shop międzynarodowej grupie private equity Aurelius za 207 mln GBP (w tym zysk 90 mln GBP). Całość płatna w ciągu maksymalnie 5 lat. Zamknięcie transakcji ma nastąpić do 31 grudnia i będzie uzależnione od zwyczajowych zgód organów regulacyjnych.

Natura &Co, która jest właścicielem marki od 2017 r. skupi się teraz na swoich strategicznych celach, w szczególności chce przyspieszyć integrację marek Natura i Avon w Ameryce Łacińskiej i zwiększyć zasięg Avon International oraz inwestować w innowacje, które pozytywnie wpływają na ludzi i planetę. Zamias sprzedania The Body Shop firma ogłosiła w sierpniu br. 

Ian Bickley, dyrektor generalny The Body Shop, powiedział: Dzisiaj świętujemy prawdziwie historyczny moment dla The Body Shop, łącząc siły z Aureliusem, aby rozpocząć nowy rozdział, pozwalający nam kontynuować budowanie znaczenia tej globalnej marki dla przyszłych pokoleń. Obecny w ponad 80 krajach The Body Shop to nie tylko marka kosmetyczna, ale także ikoniczny biznes społeczny, który podbił serca niemal w każdym zakątku świata. Jesteśmy głęboko wdzięczni firmie Natura & Co za ich niezachwiane wsparcie, a ja nie mogę się doczekać współpracy ramię w ramię z Aureliusem podczas adaptacji i rozwoju w nowych globalnych środowiskach handlu detalicznego, zawsze mając na uwadze zrównoważony i rentowny wzrost.

Natura &Co to globalna grupa zrzeszająca marki Natura, Avon i The Body Shop. Dociera do 200 mln klientów na świecie. Zatrudnia 30 tys. pracowników. Dysponuje siecią 2 tys. sklepów. 

Aurelius to międzynarodowa grupa inwestycyjna. Jej kluczowymi platformami inwestycyjnymi są fundusz Aurelius European Opportunities IV oraz notowana na giełdzie Aurelius Equity Opportunities SE & Co. KGaA.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 12:33