StoryEditor
Producenci
20.06.2022 00:00

Natura &Co przechodzi reorganizację. Jej celem jest uproszczenie struktury

Nadszedł czas na ewolucję. Natura &Co ogłosiła reorganizację Grupy, której celem jest zwiększenie odpowiedzialności poszczególnych jednostek biznesowych i jej marek, do których należą: Natura, Avon, The Body Shop i Aesop.

Mówi się, że reorganizacja została spowodowana planowaną emeryturą Roberto Marquesa, obecnego dyrektora generalny i prezesa Grupy. Pozostanie on jednak w radzie dyrektorów, aby wspomóc transformację. Inne role grupowe, w tym urzędnika ds. zrównoważonego rozwoju i dyrektora ds. transformacji, przestaną istnieć lub zostaną ponownie uwzględnione w nowej strukturze.

Za wprowadzenie nowej struktury korporacyjnej odpowiada Fabio Barbosa.

Odchodzący prezes podkreślił, że po satysfakcjonujących i intensywnych sześciu latach jestem niezmiennie wdzięczny całej sieci współpracowników, konsultantów, przedstawicieli i partnerów za możliwość pomocy w przekształceniu Natura &Co w globalną i rozpoznawalną grupę.

Reset naszej grupy i struktury zarządzania to właściwy kierunek i jestem zaangażowany w pomaganie Fabio i zarządowi w nadchodzących miesiącach – zadeklarował Roberto Marques.

Natura &Co to grupa kosmetyczna, do której należą Avon, Natura, The Body Shop i Aesop. Natura &Co odnotowała przychody netto w wysokości 40,1 miliarda R$ w 2021 roku. Cztery firmy tworzące grupę zobowiązują się do wywierania pozytywnego wpływu na gospodarkę, społeczeństwo i środowisko. Od 130 lat Avon reprezentuje kobiety: dostarcza innowacyjne, wysokiej jakości produkty kosmetyczne, które są sprzedawane głównie kobietom za pośrednictwem kobiet. Założona w 1969 roku firma Natura jest brazylijską międzynarodową firmą w segmencie kosmetyków i środków higieny osobistej, liderem sprzedaży bezpośredniej. Założona w 1976 roku w Brighton w Anglii przez Anitę Roddick, The Body Shop to globalna marka kosmetyczna, która stara się pozytywnie zmieniać świat. Australijska marka kosmetyczna Aesop została założona w 1987 roku w celu stworzenia gamy doskonałych produktów do pielęgnacji skóry, włosów i ciała.

Przeczytaj również: Natura & Co podała nowe informacje na temat swoich zobowiązań. Przedstawiła osiągnięcia

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 01:32