Fuzja stworzy grupę z wiodącą pozycją w sprzedaży bezpośredniej za sprawą ponad 6,3 mln konsultantów i przedstawicieli Avon i Natura & Co, globalny zasięg dzięki 3200 sklepom, a także rozszerzoną obecność cyfrową we wszystkich firmach.
Oczekuje się, że połączona grupa osiągnie roczne przychody brutto w wysokości ponad 10 mld dolarów, będzie mieć ponad 40 000 współpracowników i będzie obecna w 100 krajach. Dzięki tej transakcji Natura & Co staje się czwartą co do wielkości grupą kosmetyczną na świecie.
Portfolio Natura & Co obejmuje marki Natura, The Body Shop i Aesop. Dodanie Avonu powinno zwiększyć zdolność grupy do lepszego obsługiwania różnych profili konsumentów i kanałów dystrybucji oraz poszerzania zasięgu geograficznego.
W ramach tej transakcji powstała nowa brazylijska spółka holdingowa Natura Holding S.A. Udziałowcy sieci Natura & Co będą posiadali około 76 proc. połączonej spółki, a udziałowcy Avon będą posiadali około 24 proc.