StoryEditor
Producenci
24.05.2019 00:00

Natura & Co i Avon tworzą globalną grupę kosmetyczną z systemem sprzedaży bezpośredniej

Przedstawiciele Natura &Co ogłosili nabycie spółki Avon Products Inc. Transakcja obejmuje całość udziałów. W efekcie powstaje czwarta co do wielkości grupa skoncentrowana na produktach kosmetycznych.

Połączenie obu organizacji ma na celu utworzenie wielokanałowej grupy produkcyjno-dystrybucyjnej, dysponującej licznymi markami kosmetycznymi, której przedstawiciele utrzymują codzienny bezpośredni kontakt z klientami. Grupa ma szansę zdobyć pozycję lidera zarówno dzięki współpracy z ponad 6,3 mln Ambasadorek Piękna oraz przedstawicielami Natura &Co, jak również dzięki globalnej obecności w 3200 sklepach i rozszerzonej dostępności zakupowej w Internecie. Oczekiwany łączny roczny przychód brutto ma wynieść ponad 10 mld USD. Stałe zatrudnienie będzie oscylować na poziomie 40 000 osób, a grupa będzie obecna w 100 krajach.

Połączenie dwóch marek oraz dostępu do sieci odbiorców pozwoli dotrzeć do ponad 200 mln konsumentów na całym świecie z produktami beauty. Uwzględnienie oferty Avon w portfolio sieci Natura &Co, które obejmuje marki takie jak The Body Shop i Aēsop, pozwoli Natura &Co ulepszyć obsługę konsumentów o różnych profilach, udoskonalić kanały dystrybucyjne, a także zapewni ekspansję na nowe obszary geograficzne.

Fundamentem działania obu spółek jest dotarcie do klientów bezpośrednio poprzez przedstawicieli, którzy prowadzą własną działalność gospodarczą, reprezentują markę i pełnią rolę doradców beauty. Avon jest firmą z ponad 130-letnim dziedzictwem – to globalna platforma sprzedaży kosmetyków. Mocna pozycja marek Avon w kluczowych kategoriach branży kosmetycznej i konkurencyjność na wielu rynkach zapewniają firmie możliwości dalszego rozwoju.

Według prognoz Natura &Co, połączenie obu organizacji zaowocuje synergią o szacowanej wartości na ok. 150-250 mln USD rocznie. Część środków zostanie reinwestowana w celu dalszego zwiększenia możliwości w zakresie sprzedaży internetowej i bezpośredniej, jak również wsparcia inicjatyw badawczo-rozwojowych powiązanych z poszczególnymi markami. Planowane jest również dalsze zwiększanie zasięgu geograficznego grupy.

Zawsze patrzyliśmy na Avon z szacunkiem i podziwem. W wyniku dzisiejszej transakcji wyłoni się główny gracz na rynku sprzedaży bezpośredniej. Ten rodzaj sprzedaży opierał się na zasadach funkcjonowania sieci społecznościowych, jeszcze zanim wyrażenie to zaistniało w naszym języku. Rozwój technologii i globalizacji tylko zwiększył możliwości nawiązania licznych kontaktów z klientami. Model sprzedaży bezpośredniej w indywidualnych rozmowach ewoluuje w kierunku sprzedaży społecznościowej, a siła technologii cyfrowych pozwala grupie wyjść poza dostarczanie produktów i porad. Udaje się też wzmocnić pozycję kobiet poprzez pomaganie im w osiągnięciu niezależności finansowej i spełnienia zawodowego. Wierzymy, że taka działalność wniesie wiele dobrego. Wspólnie z firmą Avon podwoimy nasze działania, aby do tej stale rozwijającej się sieci wnieść wartości społeczne, środowiskowe i ekonomiczne – podkreśla Luiz Seabra, współzałożyciel Natura&Co.

Po przejęciu spółek Aēsop w 2013 roku i The Body Shop cztery lata później, Natura&Co podejmuje kolejne ważne wyzwanie. Tworzymy grupę o charakterze globalnym, o wielokanałowej sprzedaży, skupioną na swoich celach. Razem z Avon wzmocnimy nasze rosnące możliwości sprzedaży online, sieć społecznościową zespołów i przedstawicieli handlowych. Wykorzystamy dostępność kultowych i wyróżniających się marek w sklepach na całym świecie. Codzienne będziemy kontaktować się z milionami konsumentów o różnych profilach i wpływać na ich decyzje zakupowe – akcentuje Roberto Marques, Executive Chairman Natura &Co.

Połączenie organizacji jest początkiem nowego rozdziału w 130-letniej historii naszej firmy. Transakcja ta potwierdza nasze wysiłki na rzecz strategii „Open Up Avon”. Wierzymy, że pozwoli nam to znacznie przyspieszyć jej realizację i dalej rozwijać się w kanale sprzedaży online. W ciągu ostatniego roku rozpoczęliśmy transformację mającą na celu wzmocnienie konkurencyjności Avon poprzez odnowienie naszego podejścia do klientek, uproszczenie działań oraz modernizację i cyfryzację marki. Wraz z siecią Natura będziemy mieli szerszy dostęp do innowacji portfela produktów, sprawniejszą sprzedaż przez Internet, lepszą platformę cyfrową oraz udoskonalone bazy danych i narzędzia dla naszych Ambasadorów i Ambasadorek Piękna. W efekcie uda się nam wzmocnić wzrost spółki i zwiększyć jej wartość z perspektywy udziałowców. Ponadto przy wsparciu ze strony sieci Natura będziemy nadal inwestować w najnowocześniejsze technologie w celu zwiększenia możliwości cyfrowych i produktywności zespołów sprzedażowych – podkreślił Jan Zijderveld, CEO Avon.

Naszym celem było wzmocnienie zespołów sprzedażowych, zdynamizowanie ekspansji międzynarodowej, poprawa struktury kosztów, zwiększenie elastyczności finansowej, a ostatecznie pozycjonowanie naszej spółki pod kątem osiągnięcia długoterminowego wzrostu i sukcesu – wyjaśnia Chan Galbato, Non-Executive Chairman Avon.

W ramach transakcji powstaje nowa brazylijska spółka holdingowa Natura Holding S.A. W oparciu o stały współczynnik wymiany 0,3 akcji Natura Holding za każdą akcję Avon akcjonariusze Natura &Co staną się posiadaczami około 76 proc. akcji połączonych spółek, natomiast akcjonariusze Avon będą posiadali około 24 proc. akcji zwykłych.

Na podstawie cen zamknięcia z dnia 21 maja 2019 roku wartość przedsiębiorstwa Avon w momencie transakcji wyceniana jest na 3,7 mld USD, a wartość przedsiębiorstwa dla połączonej grupy wyniosłaby około 11 mld USD.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.07.2024 09:46
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcej
Gallery
Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości – to hasło Forum Branży Kosmetycznej 2024. Biznesowa konferencja połączona z przestrzenią wystawienniczą i prezentacjami innowacji w zakresie produktów i technologii odbędzie się już 24 października w Warszawie. Dołącz do nas, by być na bieżąco z trendami beauty i robić biznes.

Rynek kosmetyczny jest wyjątkowo odporny na kryzysy, niezwykle innowacyjny i szybko odpowiada na konsumenckie trendy. Zarazem, jak każda branża, mierzy się z szeregiem wyzwań, w związku ze wzrostem kosztów działalności i ograniczaniem wydatków przez konsumentów, a także szybko zmieniającym się prawem w obrębie kosmetycznych regulacji.

Jeszcze większym wyzwaniem wydaje się być nadążenie za zmieniającym się światem – technologiami rozwijającymi się w niespotykanym dotąd tempie i młodymi konsumentami, których nie da się zamknąć w żadnych znajomych z dotychczasowych doświadczeń ramach.

Czytaj także: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polskie firmy kosmetyczne są ponadprzeciętnie rentowne i odporne na kryzysy

O tym jak może wyglądać przyszłość rynku kosmetycznego będziemy dyskutować podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024, które odbędzie się już 24 października w Warszawie, w hotelu Arche Krakowska. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zaprosiła znakomitych ekspertów.

Forum Branży Kosmetycznej 2024 otworzy Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research, Mintel Group, który wprowadzi nas w trendy kształtujące rynek kosmetyczny. Mintel bada je od lat i zbiera w swoim raporcie Beauty and Personal Beauty Trends. Uczestnicy naszej konferencji będą jednym z pierwszych, którzy dowiedzą się, na co powinna przygotować się branża kosmetyczna w kolejnych latach. Czy da się z wielu mikro zjawisk wskazać te, które będą dominowały i faktyczne można je nazwać dominującymi trendami? Przekonamy się już w październiku.

Czytaj także: Samantha Dover, Mintel: AI to nadal niewyeksplorowana studnia potencjału dla branży beauty

Z pewnością przyszłość branży beauty będzie wiązała się z bardzo szybkim rozwojem nowych technologii. Narzędzia sztucznej inteligencji są wykorzystywane od lat, w produkcji, logistyce, w zbieraniu i analizie danych, w marketingu. Ale nigdy AI nie wkraczała w nasze życie w takim tempie i w takim zakresie jak obecnie. Giganci technologiczni dążą do tego, by dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości już nie tylko tworzyć treści, komunikować się, czy zbierać podstawowe dane. Chodzi o to, by nauczyć się czytać emocje, intencje konsumentów, analizować nieuświadomione reakcje. Korzystanie w tym celu np. z urządzeń z wbudowanymi sensorami może dać potężną przewagę konkurencyjną. Jednak tak jak wszystko, co wiąże się z głębokim wchodzeniem w osobistą przestrzeń konsumentów, wiąże się z ryzykiem. AI wróg, czy przyjaciel? O tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever oraz Adam Nitecki, General Manager E-commerce, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Czytaj także: Do czego Unilever, właściciel marki Dove, wykorzystuje sztuczną inteligencję?

Liderzy L’Oréal: W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy

image
Oficjalna grafika Forum Branży Kosmetycznej 2024
wiadomoscikosmetyczne.pl

Pokolenie Alfa – dzieci urodzone po 2010 r., wychowane w środowisku technologii i cyfrowych treści. Czy dzięki temu bardziej otwarte na świat, czy może bardziej samotne? O określonych postawach czy stale poszukujące? Hedoniści czy minimaliści? Stawiający siebie w centrum, czy wrażliwi na innych? Dziś to nastolatkowie, jeszcze korzystający z zasobów rodziców, za chwilę sami staną się głównymi konsumentami. To oni są w centrum zainteresowania marek, które uczą się z nimi komunikować mając na uwadze, że szybko się nudzą, nie wybaczają fałszu i błyskawicznie są w stanie zweryfikować każdą informację. Jak mierzą się z tym firmy z obszaru beauty – o tym porozmawiamy m.in. z Katarzyną Mauduit, Marketing Director Poland & CEE, Douglas oraz z Anną Rucińską, Head of Burda Beauty Center & Communities (wizaz.pl)

Badawcza firma NielsenIQ sprowadzi nas do tego, co u podstaw i decyduje o słupkach sprzedaży. Siła marki czy siła ceny? Barbara Nesterowicz, Client Business Partner, NielsenIQ  z pewnością odniesie się do najnowszych danych, które pokazują, że choć Polacy są bardzo wrażliwi na ceny, to też inne czynniki – po trudnym okresie inflacyjnym – zaczynają mieć wpływ na to jakie produkty wkładają do swoich koszyków.

Czytaj także: NIQ: Marki własne spowalniają, brandy premium w górę. Wracamy do konsumenckiej normalności?

Nie zabraknie także tematów środowiskowych – sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Wielu twierdzi, że europejskie, wyśrubowane normy ekologiczne są nie do spełnienia, a chęć sprostania nim spowoduje, że część przedsiębiorstw przestanie istnieć, bo nie wytrzymają presji kosztowej, a te, które przetrwają i tak przegrają w konkurencji z firmami z Azji, których normy europejskie w zakresie ekologii nie obowiązują.

Czytaj także: Cosmetics Europe zawiedzione zapisami w tekście rozporządzenia PPWR przyjętym przez Parlament Europejski. Polskie firmy: jest wiele pytań i niewiadomych

Forum Branży Kosmetycznej to nie tylko wykłady i dyskusje, ale przede wszystkim przestrzeń do bezpośrednich spotkań, wymiany informacji, doświadczeń i robienia biznesu. Nasi Partnerzy i Wystawcy zadbali, aby w przestrzeni wystawienniczej nie zabrakło innowacji, zarówno w obszarze produktów, jak i usług i technologii. Co roku w tej części tętni życie i przez cały dzień toczą się rozmowy. Na stoiskach wystawców można produkty wypróbować, otrzymać katalogi, próbki, umówić się na spotkania i negocjować już na miejscu. Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie profesjonaliści – menedżerowie odpowiedzialni za różne obszary funkcjonowania firm z sektora produkcji, dystrybucji i handlu, poszukujący dla swoich przedsiębiorstw wiedzy, nowości asortymentowych, innowacji usprawniajacych funkcjonowanie firm. To wyjątkowa okazja, by spotkać się w tak biznesowym gronie.

image
Fotorelacja Forum Branży Kosmetycznej 2023
wiadomoscikosmetyczne.pl

Zwieńczeniem Forum Branży Kosmetycznej będzie rozdanie nagród w konsumenckim rankingu Drogeria Roku wyróżniającym miejsca, w których Polacy lubią kupować kosmetyki i cenią je za wyjątkową ofertę, interesujące promocje i najlepszą obsługę. Ogłoszenie zwycięzców w rankingu Drogeria Roku poprzedzi prezentacja drugiej edycji badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce”, które dla Wiadomości Kosmetycznych realizuje firma badawcza Mobile Institute specjalizująca się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji oraz dostarczającej narzędzia dialogu marek z konsumentami. Raport z badania zaprezentuje  Katarzyna Czuchaj-Łagód, współzałożycielka i dyrektorka zarządzająca Mobile Institute.

Czytaj także: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci

Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej [Badanie Mobile Institute]

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2024 10:56
Avon otrzymał certyfikat Leaping Bunny od Cruelty Free International
Avon otrzymał finalnie certyfikat Leaping Bunny.Avon
Certyfikat Leaping Bunny jest wynikiem współpracy Avonu z Cruelty Free International, która rozpoczęła się w lipcu 2023 roku. Proces uzyskania certyfikatu obejmował dokładne badanie ponad 8 tys. surowców oraz zaangażowanie dostawców w przypadku ponad 4 tys. surowców. Dzięki tym działaniom Avon mógł zagwarantować, że jego produkty spełniają najwyższe standardy cruelty-free.

Pierwsze produkty Avon, w tym perfumy, linia Avon Care i linia Anew, uzyskały akceptację Leaping Bunny latem 2023 r., a następnie trwały prace nad uwzględnieniem wszystkich kategorii produktów.

Kristof Neirynck, dyrektor generalny Avon, stwierdził:

Po trzydziestu latach pracy nad zakończeniem testów kosmetyków na zwierzętach z dumą osiągnęliśmy ten kamień milowy i uzyskaliśmy certyfikat Leaping Bunny. To osiągnięcie odzwierciedla nasze przekonanie, że piękno powinno być wolne od okrucieństwa, a także nasze wieloletnie zaangażowanie w uczynienie świata lepszym miejscem dla wszystkich.

Program ten stanowi uznany na całym świecie złoty standard dla produktów wolnych od okrucieństwa, a zatwierdzenie globalnej marki kosmetyków Avon stanowi część jej partnerstwa z Cruelty Free International, które zostało ogłoszone po raz pierwszy w lipcu 2023 r. Leaping Bunny odnotował 111 proc. wzrost liczby marek pytających o certyfikację w ostatnich latach, co pokazuje, że globalny popyt konsumentów na marki wolne od okrucieństwa napędza zmiany.

Michelle Thew, dyrektorka generalna Cruelty-Free International, skomentowała nową certyfikację:

Uzyskanie aprobaty Leaping Bunny było dla Avon niesamowitą podróżą i jestem zachwycona, że ​​cała gama jej produktów została teraz potwierdzona jako wolna od okrucieństwa. Współpraca z Avon, która pomogła w zakończeniu testów na zwierzętach i w pełni powitała tak globalną markę i markę w rodzinie Leaping Bunny, była naprawdę ekscytująca. Nie mogę się doczekać naszej dalszej współpracy na rzecz zakończenia testów na zwierzętach.

Czytaj także: Daniel Przemęcki, Avon: Sercem naszej firmy jest społeczność kobiet, które łączy pasja do kosmetyków

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 09:48