StoryEditor
Producenci
02.10.2023 16:23

Natrue łączy siły z Commit for Our Planet. Obie inicjatywy będą wspólnie promować zrównoważony rozwój wśród firm kosmetycznych

Inicjatywa Commit for Our Planet obejmuje konkretne zobowiązania firm w trzech dziedzinach – klimat, opakowania, przyroda. / Shutterstock
Stowarzyszenie Natrue ogłosiło partnerstwo z Commit for Our Planet - inicjatywą, której celem jest zmniejszenie śladu środowiskowego sektora kosmetycznego. Będzie ją promować, wśród producentów naturalnych i organicznych kosmetyków.

Międzynarodowe stowarzyszenie Natrue, zaangażowane w promowanie i ochronę kosmetyków naturalnych i organicznych na całym świecie, ogłosiło partnerstwo z Commit for Our Planet. Inicjatywa zachęca wszystkie podmioty działające w branży kosmetycznej w Europie, od MŚP po większe korporacje, do wzięcia udziału we wspólnych wysiłkach branżowych na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, ulepszenia rozwiązań w zakresie opakowań i działania na rzecz przyrody.

Obejmuje konkretne zobowiązania w trzech dziedzinach – klimat, opakowania, przyroda. Obszary te mają newralgiczne znaczenie dla działalności firm kosmetycznych. Pozwalając im podążać w kierunku przyjaznej dla środowiska produkcji i konsumpcji towarów.

W sumie inicjatywa Commit for Our Planet zgrupowała 27 firm, w tym trzy polskie: Global Cosmed, Laboratorium Kosmetyczne Ava i Laboratorium Kosmetyczne Floslek.

Czytaj też: Floslek składa zobowiązania środowiskowe w Commit for Our Planet

 

Inni członkowie to Babaria, Beiersdorf, Börlind, Bruno Vassari, Colgate Palmolive, Cosnova, Coty, Dalli Group, Gardiner Family Apothecary (Elave), Henkel, Keune, La Biosthétique, L’Occitane, L’Oréal,  LVMH, MartiDerm, NAOS, Natura Bissé, Salerm Cosmetics, Schwan Cosmetics, SystemKosmetik, Unilever, Wala i Weleda.

Czytaj też: Branża kosmetyczna łączy działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Powstała inicjatywa Commit for Our Planet

Inicjatywę wspierają też rozmaite organizacje: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego (Kosmetyczni), Holenderskie Stowarzyszenie Kosmetyczne (NCV), Niemieckie Stowarzyszenie Kosmetyczne, Toaletowe, Perfumeryjne i Detergentowe (IKW), Rumuński Związek Producentów Kosmetyków i Detergentów (RUCODEM), Hiszpańskie Stowarzyszenie Kosmetyczne, Toaletowe i Perfumeryjne (STANPA), a także Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego (Kosmetyczni), a od teraz również Natrue. 

Natrue to międzynarodowe stowarzyszenie non-profit z siedzibą w Brukseli. Pracuje na rzecz lepszych przepisów dotyczących naturalnych i organicznych produktów kosmetycznych i aktywnie opowiada się za oficjalną definicją kosmetyków naturalnych i organicznych. W oczekiwaniu na jej powstanie stworzyło międzynarodowy certyfikowany standard ustalający rygorystyczne i przejrzyste kryteria dotyczące etykiet, Inicjatywa zaowocowała wprowadzeniem na rynek znaku Natrue. Ma go już ponad 6,6 tys. produktów z portfolio 280 marek.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 06:15