StoryEditor
Producenci
01.04.2022 00:00

Najpopularniejsze marki kosmetyczne należące do celebrytów [RANKING]

W ciągu ostatnich pięciu lat nastąpił ogromny wzrost liczby marek kosmetycznych należących do celebrytów. Konsumenci chcą wiedzieć, czy takie marki mają dobre produkty warte ich pieniędzy, czy też celebrytka jest tylko twarzą, która próbuje zwiększyć sprzedaż. Portal Justmylook sporządził ranking najpopularniejszych na świecie marek kosmetycznych należących do celebrytów. Sprawdzono nie tylko ich popularność, ale również, jak radzą sobie w mediach społecznościowych, częstotliwość wyszukiwania i cenę. Zbadano ponad 50 celebryckich marek.

Na pierwszym miejscu znalazła się Selena Gomez ze swoją wegańską marką „Rare Beauty”. Średnio 9900 osób wyszukuje jej produkty każdego miesiąca. Posiada prawie 3 milionach obserwujących na Instagramie.

Druga jest Florence by Mills, stworzona przez nastoletnią aktorską Millie Bobby Brown, znana m.in. z serialu Netflix Stranger Things. Millie szturmem podbiła świat urody, wprowadzona na rynek w 2019 roku marka, jest drugą co do wielkości należącą do celebrytów na świecie. Produkt Florence by Mills są również wegańskie i wolne od okrucieństwa. Florence by Mills ma ponad 2,7 milionami obserwujących na Instagramie i ponad 1,3 miliardem wyświetleń w TikTok. Marka ma nie tylko własną stronę internetową, z której klienci mogą bezpośrednio kupować jej kosmetyki, ale także jest dostępna w dużych brytyjskich sklepach, takich jak Boots i Beauty Bay.

Na trzecim miejscu mamy Kylie Cosmetics. W zestawieniu znalazły się trzy marki Kardashianek, z KKW Kim Kardashian na ósmym miejscu i Kylie Skin na dziewiątym. Kylie Cosmetics jest sensacją na Instagramie, ponieważ konto ma ponad 25 milionów obserwujących i średnio 30 000 polubień na post. Nic więc dziwnego, że znalazła się w pierwszej trójce największych marek kosmetycznych na świecie, należących do celebrytów.

Przeczytaj również: Siostry Jenner łączą siły w nowym projekcie kosmetycznym

NAJCZĘŚCIEJ WYSZUKIWANE MARKI

Dane, które zaprezentował Justmylook pokazują ciekawe różnice jeśli chodzi o kraje. Na podstawie średnich miesięcznych wyszukiwań najpopularniejszą marką w Wielkiej Brytanii z 74 000 wyszukiwań jest Huda Beauty, stworzona przez wizażystkę, blogerkę Hudę Kattana. W przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych, gdzie Huda Beauty nie znajduje się na liście, a prym wiedzie należąca do Rihanny, Fenty Beauty z 201 000 wyszukiwań. Fenty Beauty jest również na drugim miejscu na brytyjskiej liście z 49 300 wyszukiwaniami, co stanowi ogromną różnicę między Wielką Brytanią a Stanami Zjednoczonymi.

Przeczytaj również: Fenty Beauty złożyła wniosek o znak towarowy NFT

POPULARNOŚĆ NA TIK TOK

TikTok szybko staje się największą platformą mediów społecznościowych na całym świecie z ogromną liczbą użytkowników i popularnością zarówno wśród starych, jak i nowych pokoleń. Platforma ma ogromną rzeszę fanów urody i jest miejscem, w którym użytkownicy mogą dzielić się wskazówkami, sztuczkami, hackami i rekomendacjami produktów, aby społeczność kosmetyczna mogła się uczyć i wypróbowywać je samodzielnie.

Huda Beauty zgromadziła największą liczbę wyświetleń i jest numerem jeden wśród marek kosmetycznych dla celebrytów na TikTok z oszałamiającą liczbą 3,5 miliarda wyświetleń. To o wiele więcej niż Kylie Cosmetics, które zajmuje drugie miejsce z 1,5 miliardem wyświetleń, a trzecie miejsce Florence by Mills z 1,2 miliardem. Zarówno Huda Beauty, jak i Kylie Cosmetics słyną ze swoich szminek.

KTO WYZNACZA TRENDY?

Za każdym razem, gdy wielkie nazwisko celebryty wprowadza na rynek coś takiego jak marka kosmetyczna, zawsze pojawia się ogromny szum, biorąc pod uwagę ich wysoki profil i ogromne zainteresowanie. Portal przyjrzał się temu, korzystając z danych wyszukiwania Google i powstała lista najpopularniejszych marek kosmetycznych dla celebrytów w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Ariana Grande i jej nowa marka „R.E.M Beauty” znalazły się na szczycie, z ogromnym wzrostem trendu o 366,567 proc. w USA od czasu ogłoszenia firmy. Ogromne wzrosty i trendy liczbowe dowodzą, jak wpływowe dla marki jest nazwisko znanej osoby. Czy marka bez wpływowej nazwy zyskałaby taką samą popularność?

Z kolei nowa marka perfum Billie Eilish „Eilish” jest drugą modną marką w obu krajach, osiągając 239,00 proc. w Wielkiej Brytanii i 147 900 proc. w USA. Z ogromną liczbą 101 milionów obserwujących na Instagramie.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.08.2024 15:38
Zmarł Janusz Andryszak, założyciel firmy IN-TE i w przeszłości dyrektor PSPKD
Janusz Andryszak, założyciel firmy IN-TE Informacje Naukowo-Techniczne, były dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego zmarł w sierpniu 2024 r.PSPKD

Zmarł Janusz Andryszak, założyciel firmy Informacje Naukowo-Techniczne, wieloletni Członek Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, pełniący w przeszłości funkcję Dyrektora Stowarzyszenia. Stowarzyszenie poinformowało o śmierci Janusza Andryszaka.

Dziś Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego poinformowało o śmierci Janusza Andryszaka, założyciela firmy IN-TE Informacje Naukowo-Techniczne, który przez lata był członkiem PSPKD, a także w przeszłości był jego dyrektorem.

„Wielu z Państwa miało okazję Pana Janusza poznać osobiście. Zapamiętamy Go jako wybitnej klasy eksperta – o ogromnej wiedzy merytorycznej i niespotykanym doświadczeniu w branży kosmetycznej i detergentowej. Wspominamy Go jako osobę, która była jednym z filarów trudnego procesu wdrożenia rozporządzeń Unii Europejskiej do polskiego porządku prawnego w momencie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. A także późniejszych procesów legislacyjnych, mających wpływ na obowiązki firm branży kosmetycznej i detergentowej. Człowieka życzliwego ludziom i ogromnie pracowitego”.

Zarząd PSPKD podkreśla, że Janusz Andryszak często reprezentował Stowarzyszenie i branżę w kontaktach z władzami i administracją, broniąc interesów sektora i firm w obszarach, które były  zagrożone złymi lub nadmiernymi regulacjami.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.08.2024 14:51
Chantal pozyskuje unijne środki na promocję zagraniczną i chce zwiększyć przychody z eksportu
Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu firmy Chantal wraz z zespołem firmy podczas Cosmoprof Worldwide Bologna 2024fot. Chantal

Firma Chantal specjalizująca się w produkcji kosmetyków do włosów, pozyskała środki unijne na rozwój eksportu i promocję firmy na zagranicznych rynkach. Projekt, który realizowany jest z dofinansowaniem ma przynieść polskiej firmie wzrost przychodów ze sprzedaży eksportowej.

Chantal, polska firma kosmetyczna produkująca profesjonalne marki (Prosalon Professional, Intensis), drogeryjne (Sessio) i apteczne marki (Hair Biotic) kosmetyków do włosów, otrzymała dofinansowanie ze środków unijnych na promocję marki na rynkach zagranicznych.

Celem projektu jest promocja produktów z portfolio Chantal a także Marki Polskiej Gospodarki (branża kosmetyczna), na rynkach międzynarodowych, szczególnie poprzez udział w wydarzeniach targowych, na których będą organizowane stoiska narodowe oraz w wyjazdowych misjach gospodarczych. Firma będzie również realizowała kampanie promocyjne związane ze wspomnianymi działaniami.

Wykorzystując dotacje Chantal chce dotrzeć do importerów, dystrybutorów i konsumentów na rynkach zagranicznych – szczególnie w Europie Azji i na Bliskim Wschodzie. Poprzez te działania producent chce zwiększyć przychody z eksportu.

Wartość projektu wynosi 711 747 zł, a dofinansowanie połowę tej kwoty, a dokładnie 355 873,50 zł.

Chantal regularnie wystawia się na najważniejszych branżowych imprezach targowych,  w tym na Cosmoprof w Bolonii i Beautyworld Middle East w Dubaju oraz na targach marek własnych PLMA w Amsterdamie.

W tym roku na Cosmoprof Worldwide Bologna we Włoszech po raz pierwszy firma rozdzieliła ekspozycję swoich marek detalicznych. Stoisko Sessio znalazło się w pawilonie „Natura”, a stoisko z markami profesjonalnymi zostało umiejscowione w pawilonie narodowym.

Czytaj więcej: Katarzyna Kostrzyńska, Chantal: Mieliśmy bardzo dużo rozmów biznesowych, pojawili się kupcy z Ameryki [Cosmoprof Bolonia 2024]

Branża kosmetyczna znalazła się wśród 15 strategicznych sektorów, które uzyskały wsparcie ze środków unijnych na promocję eksportu i realizujących rządowy projekt promocji Marki Polskiej Gospodarki na rynkach zagranicznych. Według danych Zespołu Analiz Sektorowych PKO BP ponad połowa przychodów polskiej branży kosmetycznej ogółem pochodzi ze sprzedaży na rynki zagraniczne.

Według najnowszych danych zaprezentowanych w raporcie Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i WiseEuropa „Kosmetyczna Polska. Raport o stanie branży kosmetycznej”, Polska jest dziewiątym eksporterem kosmetyków na świecie (3,8 proc. udział w eksporcie) oraz piątym w Unii Europejskiej (8 proc.).W 2023 r. Polska wyeksportowała kosmetyki za 5,7 mld euro, głównie do Unii Europejskiej.

Czytaj więcej: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polska jest coraz ważniejszym graczem w światowym handlu kosmetykami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. sierpień 2024 20:04