StoryEditor
Producenci
19.02.2021 00:00

Najlepszy Produkt 2021 - Wybór Konsumentów poznaj zwycięzców!

W czwartek 18 lutego miała miejsce uroczysta gala ogłoszenia wyników badania Najlepszy Produkt 2021 – Wybór Konsumentów. Jubileuszowa, 10. edycja projektu realizowana była w trudnym czasie pandemii. Z tego względu sama gala odbyła się w formule online. Prowadził ją Tomasz Kammel.

Celem projektu Najlepszy Produkt - Wybór Konsumentów jest wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów, najlepszych produktów FMCG, które trafiły do sprzedaży w ciągu minionego roku. Tegoroczna edycja rankingu wskazała bestsellery kosmetyczne, spożywcze i chemiczne spośród tych wprowadzonych na rynek w okresie od 1 września 2019 roku do 30 września 2020 roku. Badanie przeprowadził renomowany instytut badawczy GfK Polonia.

Łącznie w badaniu uwzględniono 252 produkty, które przyporządkowane zostały do 49 kategorii. W każdej z nich, respondenci wskazywali trzy propozycje, które ich zdaniem zasługiwały na miano najlepszych, przyznając im miejsca od pierwszego do trzeciego.

O ostatecznych wynikach przesądziła reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Żeby wziąć udział w badaniu musieli oni spełnić dwa warunki: po pierwsze - decydować lub współdecydować o zakupach w gospodarstwie domowym, a po drugie - używać produktów, które oceniali.

„Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów” to znak, który sprzedaje. O jego sile dobitnie świadczą wyniki badania instytutu GfK Polonia. Pokazują one, że wyroby oznaczone tym konkretnym logotypem wybiera aż 74 proc. kupujących. 

Organizatorem badania Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów jest Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca tytułów „Wiadomości Handlowe” i „Wiadomości Kosmetyczne” oraz właściciel branżowych portali wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl. 

Poza wspomnianym projektami Wydawnictwo Gospodarcze od kilkunastu lat przeprowadza rankingi „Perły Rynku Kosmetycznego” „Perły Rynku FMCG”, a od niedawna także „Perły Regionu”. Jest również pomysłodawcą badania „Ulubiona Marka Polaków”. Cenionymi w branży są również nagrody „Drogeria Roku" i „Market Roku" przyznawane najlepszym sklepom detalicznym oraz sieciom handlowym w sektorach kosmetycznym i spożywczym.
 
KATEGORIE KOSMETYCZNE

KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE DO TWARZY DLA KOBIET
Złoto: linia Bielenda Bakuchiol BioRetinol Effect, Bielenda Kosmetyki Naturalne         
Srebro: linia Perfecta BIO Retinol, Dax Cosmetics
Brąz: linia Miraculum Woda Termalna, Miraculum
 
KOSMETYKI PIELĘGNACYJNE DO TWARZY DLA KOBIET - SKONCENTROWANE FORMUŁY
Złoto: maski - ampułki Perfecta, Dax Cosmetics
Srebro:  linia Oblepikha C-berrica Vitamin C Natura Siberica, Eurus
Brąz: linia Synbiotic Home Care Apis Natural Cosmetics, Synbiotic Home Care
 
MASECZKI PIELĘGNACYJNE DO TWARZY
Złoto:  koreańskie maseczki z wodą lodowcową Iceland, Blue Dot
Srebro: zestaw maseczek Orientana Glow, Orientana
Brąz: seria maseczek Dermaglin z ekstraktami owocowymi i glinką kambryjską, Dermaglin Hanna Iwona Kordiasz
 
PRODUKTY DO PIELĘGNACJI JAMY USTNEJ
Złoto: konopna pasta do zębów i płyn do płukania jamy ustnej Bio Madent, Madonis
Srebro: linia past do zębów z aktywnym wapniem oraz węglem Spa’sta, Elevita
Brąz: wybielająca pasta do zębów z kurkumą Biała Perła, Vitaprodukt  
 
KOSMETYKI DLA MĘŻCZYZN
Złoto: linia Tołpa dermo men max efekt, Tołpa
Srebro: linia Stara Mydlarnia Pimento Wood for Men, Stara Mydlarnia
Brąz: linia Dax Men, Dax Cosmetics
 
WODY TOALETOWE I PERFUMOWANE MĘSKIE
Złoto: linia STR8 Faith, Sarantis Polska
Srebro: linia antyperspirantów STR8 All Sports, Sarantis Polska
Brąz: La Rive Ironstone woda toaletowa męska, La Rive           
 
KOSMETYKI Z OLEJEM KONOPNYM
Złoto: linia Herbal Care Konopie do pielęgnacji twarzy, dłoni i włosów, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona
Srebro: wegańska linia do pielęgnacji włosów Cameleo Green Hair Care, Delia Cosmetics
Brąz: linia produktów do makijażu Bell z olejem konopnym Hemp Seed, Bell
 
KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI CIAŁA
Złoto: linia Home Spa By Stara Mydlarnia, Stara Mydlarnia
Srebro: kostki myjące Nature Box awokado i kokos, Henkel Polska        
Brąz: linia my'Bio, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona
 
WODY TOALETOWE I PERFUMOWANE DAMSKIE
Złoto: woda perfumowana La Rive Silky Pink, La Rive
Srebro: linia wód perfumowanych Miraculum, Miraculum
Brąz: francuskie wody toaletowe Les Petits Plaisirs, Groupe Berdoues
 
KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI WŁOSÓW
Złoto: linia Gliss Split Ends Miracle, Henkel Polska
Srebro: szampon Dermena do włosów osłabionych, nadmiernie wypadających, Pharmena
Brąz: suche szampony Batiste, Ocean Trade
 
KOSMETYKI DO KOLORYZACJI I PO KOLORYZACJI WŁOSÓW
Złoto: linia Radical chroniąca kolor włosów, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona
Srebro:  szampony koloryzujące Marion Blond Edition, Marion
Brąz:  tonizujący szampon i maska Prosalon Pink Blond, Chantal, Prosalon
 
LAKIERY HYBRYDOWE
Złoto: linia  Semilac One step Hybrid, Nesperta
Srebro: linia Neonail Simple One Step Color Protein, Cosmo Group
Brąz: linia Indigo Lipstick 4You, Indigo Nails
 
KOSMETYKI DO MAKIJAŻU
Złoto: hypoalergiczny fluid nawilżająco-odżywczy Bell HypoAllergenic Hemp Seed Extract, Bell
Srebro: wodny fluid Cashmere Tint Make-up Glass Look, Dax Cosmetics                      
Brąz: linia naturalnych wegańskich rozświetlaczy Ecocera Shimmer, Kadorna
 
PRODUKTY HIGIENICZNE DLA DZIECI
Złoto: linia chusteczek dla niemowląt i dzieci Cleanic Baby Eco, Harper Hygienics        
Srebro: płatki i patyczki dla niemowląt i dzieci Cleanic Baby Eco, Harper Hygienics
Brąz: chusteczki odświeżające Smile – Kraina Lodu, Biosfera Polska                   
 
PRODUKTY KOSMETYCZNE MARKI WŁASNEJ SIECI HANDLOWYCH
Złoto: linia mleczek i żeli pod prysznic dla kobiet Manava, Scamark
Srebro: linia suplementów diety marki Medi Pharm, Wellmedica
Brąz: linia kosmetyków Medi Pharm, Wellmedica
 
KOSMETYCZNA INNOWACJA ROKU
Złoto: szampon Dermena do włosów siwiejących i nadmiernie wypadających, Pharmena
Srebro: linia past do zębów Spa’sta, Elevita Poland
Brąz: profesjonalna tarka do stóp MollyLac z jednorazowymi wymiennymi wkładami, MollyLac

 
KATEGORIE CHEMICZNE

UNIWERSALNE I SPECJALISTYCZNE ŚRODKI CZYSTOŚCI
Złoto: płyny do mycia naczyń Ludwik, Grupa Inco
Srebro: płyny dezynfekujące do kuchni i łazienki Tytan, Zakłady Chemiczne Unia
Brąz: odtłuszczacz uniwersalny Meglio Lemon, Bolton Polska     
 
EKOLOGICZNE ŚRODKI CZYSTOŚCI
Złoto: ekologiczna pianka do mebli Ludwik, Grupa Inco  
Srebro: linia ProNature, Henkel Polska
Brąz: linia BioMio, SIA Splat Traiding         
 
PRODUKTY DO PRANIA I PŁUKANIA
Złoto: linia Persil Against Bad Odors, Henkel Polska         
Srebro: płyn do płukania Silan Sensitive, Henkel Polska              
Brąz: Perwoll Renew & Blossom, Henkel Polska    
 
ARTYKUŁY HIGIENICZNE I ANTYBAKTERYJNE
Złoto: chusteczki higieniczne Velvet eukaliptus i mentol, Velvet Care
Srebro: patyczki kosmetyczne Velvet BIO, Velvet Care     
Brąz: chusteczki Smile nawilżane D-Panthenol z efektem antybakteryjnym, Biosfera Polska           
 
ARTYKUŁY GOSPODARSTWA DOMOWEGO
Złoto: linia worków na śmieci z uszami Anna Zaradna o zapachu miętowym, Stella Pack
Srebro: linia antybakteryjnych worków na śmieci Stella, Stella Pack
Brąz: mop płaski ze spryskiwaczem York Dual Splash, York PL     
 

KATEGORIE SPOŻYWCZE
WODY I NAPOJE
Złoto: naturalne wody mineralne Rodowita z Roztocza, Rodowita z Roztocza
Srebro: OKF Aloe Vera King Natural, Gladio
Brąz: linia Purella SuperShots, Purella
 
HERBATY I ZIOŁA
Złoto: herbatka Odporność Herbapol, Herbapol-Lublin
Srebro: herbata Adalbert's Earl Grey with Orange Peel, Adalbert's
Brąz: linia Purella Superherbs, Purella
 
WÓDKI CZYSTE
Złoto: Czarny Bocian, Polmos Bielsko-Biała
Srebro: Wyborowa, Wyborowa Pernod Ricard
Brąz: Wawelska - 100% pszenicy orkiszowej, Wawelskie Alkohole Łukasz Bylica
 
ALKOHOLE KOLOROWE
Złoto: Jack Daniel's Tennesse Apple, Brown-Forman Polska        
Srebro: Żołądkowa Gorzka Rześka, Stock Polska
Brąz: Rajska Cytrusówka, CEDC International
 
WINA
Złoto: Stock Prossecco, Stock Polska           
Srebro: Passiamo Prosecco, TiM
Brąz: linia Porta Classic, Platinum Wines
 
KARTY AROMATYZUJĄCE
Złoto: wkłady aromatyzujące Hipzz, Sensation Poland
Srebro: karty aromatyzujące Kompan, Tobacco Trading International
Brąz: karta aromatyzująca Ether świeża mięta, Vape Ride                      
 
CUKIERKI MIĘKKIE, ŻELKI, PIANKI, GALARETKI
Złoto: Królewskie Mleczko waniliowe, Wawel
Srebro: Żelki jak Smok w czekoladzie z sokami, Wawel
Brąz: galaretki w cukrze z nadzieniem Pszczółka BeeJelly, Fabryka Cukierków Pszczółka           
 
SŁODYCZE CZEKOLADOWE
Złoto: czekolady gorzkie Premium Wawel, Wawel
Srebro: batony Knoppers, Storck
Brąz: miniczekolady Wawel, Wawel
 
PRZEKĄSKI SŁODKIE
Złoto: czereśnie suszone Helio Natura, Helio
Srebro: baton Solony Orzech Dobra Kaloria, Kubara
Brąz: linia ETi Browni, ETi European Food Industries
 
PRZEKĄSKI SŁONE     
Złoto: linia krakersów mini Lajkonik, The Lorenz Bahlsen Snack-World
Srebro: linia chipsów Crunchips Wow, The Lorenz Bahlsen Snack-World
Brąz: linia Tygryski BIO, TBM
 
PRODUKTY ALTERNATYWNE WEGETARIAŃSKIE I WEGAŃSKIE
Złoto: kabanosy Rośl-inne, Tarczyński
Srebro: roślinne kiełbaski na patelnię „węgierskie” Dobra Kaloria, Kubara        
Brąz: wegańskie dania Food House, Virtu Production
Brąz (ex aequo): linia Z Gruntu Dobre, Sokołów
 
PRODUKTY EKO, BIO,VEGE
Złoto: pasty Naura, Merkury
Srebro: linia Bakoma Ave Vege, Bakoma
Brąz: owsianki Nutri Vege, Polmlek
 
ŻYWNOŚĆ I PRODUKTY DLA DZIECI
Złoto: lemoniady Bobo Frut,  Nestlé Polska
Srebro: soki Pysio BIO, Fortuna
Brąz: paróweczki z piersi kurczaka Gryzzale, Tarczyński
 
PRODUKTY ŚNIADANIOWE
Złoto: linia Almette bez laktozy, Hochland Polska
Srebro: twaróg łowicki (klinek), Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu
Brąz: mleko łowickie UHT 3,2% w opakowaniu przyjaznym dla klimatu, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu            
 
SERY I SERKI KANAPKOWE
Złoto: ser Gouda łowicki w plastrach, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu
Srebro: serek śmietankowy Łaciaty z kurkami, Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol
Brąz: sery Gouda i Edam Mlekpol w plastrach, Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol
 
DANIA GOTOWE
Złoto: dania gotowe Sokołów Premium, Sokołów
Srebro: linia Kaszetki Bonduelle (mixy i dania), Bonduelle Polska
Brąz: nuggetsy z fileta z piersi kurczaka Drosed Chrupiąca Panierka, Roldrob
 
SOSY I PRZYPRAWY W PŁYNIE    
Złoto: sosy Street Food Roleski, Roleski
Srebro: musztardy z alkoholem Prymat, Prymat
Brąz: Saucy Sauce Heinz, HJ Heinz Polska
                       
PRODUKTY MLECZNE
Złoto: ser mascarpone Łowicz, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu
Srebro: jogurt typu greckiego Polmlek, Polmlek                
Brąz: śmietanka Łowicka UHT 36%, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu
 
PRODUKTY SYPKIE
Złoto: ryże pełnoziarniste Cenos, Cenos
Srebro: makarony Goliard, Goliard   
Brąz: cukry pudry Diamant, Pfeifer & Langen Marketing  
 
PARÓWKI
Złoto: Sokoliki Foodbolówki, Sokołów
Srebro: parówki drobiowe z wołowiną BIO, Zakład Mięsny Wasąg
Brąz: parówki z cielęciną Zielona Kraina, Artek
 
PRZEKĄSKI MIĘSNE
Złoto: kabanosy z ziarnami Pekpol, Zakłady Mięsne Pekpol Ostrołęka
Srebro: linia kabanosów Duda Nasze Polskie, Zakłady Mięsne Silesia    
Brąz: linia chipsów mięsnych Tarczyński, Tarczyński         
 
KIEŁBASY
Złoto: kiełbasa krakowska sucha Tarczyński Naturalnie, Tarczyński
Srebro: kiełbasa wiejska Z Kurnej Półki Cedrob, Zakłady Mięsne Silesia
Brąz: kiełbasa Kurpiowskie Specjały, Zakłady Mięsne Pekpol Ostrołęka
           
WĘDLINY
Złoto: linia z liściem Sokołów, Sokołów
Srebro: linia Zielona Kraina z cielęciną, Artek        
Brąz: kurczak gotowany Tarczyński Naturalnie, Tarczyński
 
PASZTETY I KONSERWY
Złoto: filety z makreli w sosie pieprzowym z marynowanym pieprzem Graal, Graal
Srebro: pasztet pieczony jak dawniej Zielona Kraina, Artek
Brąz: pasztet z gęsiną Polskie Rarytasy, Dobrowolscy
 
KARMY DLA ZWIERZĄT
Złoto: karmy dla kotów Shelma, Partner in Pet Food Polska
Srebro: karma Purizon Adult, wołowina Black-Angus i indyk, Zooplus         
Brąz: mokre karmy dla psów Butcher's Functional, Butcher's Pet Care
 
PRODUKTY MARKI WŁASNEJ SIECI HANDLOWYCH
Złoto: Krówka mleczna Premium 300 g, Jutrzenka Dobre Miasto        
Srebro: Jogurty Actiplus LGG, Jeronimo Martins Polska 
Brąz: linia herbat ziołowych Dr.Max, Dr.Max
 
DANIA GOTOWE I GARMAŻERYJNE MARKI WŁASNEJ SIECI HANDLOWYCH
Złoto: tagliatelle z kurczakiem w sosie szpinakowym Żabka Szamamm, Hilton Foods
Srebro: Wołowiner Żabka Szamamm, Hilton Foods
Brąz: buraki czerwone gotowane na parze Notre Jardin, Scamark Polska
                       
SPOŻYWCZA INNOWACJA ROKU
Złoto: Kaszetki Bonduelle, Bonduelle Polska
Srebro: czereśnie suszone Helio Natura, Helio      
Brąz: Łosoś wędzony Suempol w dwupaku, Suempol    

   
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 19:19