StoryEditor
Producenci
19.06.2017 00:00

Na kolorówkę Polki wydadzą 2 mld zł

Sprzedaż tzw. kolorówki ma w tym roku pobić kolejny rekord i urosnąć o 6 proc., prawie dwa razy bardziej niż cały rynek kosmetyków – donosi Rzeczpospolita.

O ile łączna sprzedaż kosmetyków i higieny ma w tym roku wzrosnąć w Polsce o 3,3 proc., o tyle produktów do makijażu – o blisko 6 proc. do ponad 2 mld zł, wynika z szacunków Euromonitora. Według firmy badawczej skutecznym bodźcem do zakupów kolorówki jest rozwój internetowych blogów i poradników wideo o trendach w makijażu.

Kosmetyki kolorowe są od czterech lat liderem tempa wzrostu sprzedaży na całym świecie. W 2016 r. przekroczyła ona 61 mld dolarów, rosnąc o 7,2 proc. w skali roku. Jednym z motorów wzrostu jest tzw. segment usta. Wg. koncernu L'Oréal sprzedaż szminek wzrosła w ub.r. na świecie o 13,6 proc. Również w Polsce produkty do ust zanotowały najbardziej dynamiczne wzrosty, o czym na łamach „Rzeczpospolitej” zapewnia Monika Rut, prezes firmy Coty Polska. Dodaje również, że Polki kupują coraz częściej i więcej kosmetyków kolorowych, a zawartość ich kosmetyczek jest bardziej różnorodna niż 5–10 lat temu.

Liderami wartości sprzedaży kolorówki w Polsce są globalni gracze: Coty (Maybelline New York, Nyx Professional Makeup, Essie oraz L'Oréal (L'Oréal Paris, Maybelline New York, Nyx Professional Makeup, Essie). Nie brak też silnych krajowych graczy, z marką Inglot na czele. Wyjątkowo mocno rośnie sprzedaż marki Bell, głównie za sprawą dostaw do Biedronki. W latach 2014–2016 firma niemal podwoiła przychody ze sprzedaży do 170 mln zł. W tym roku powinny one przekroczyć 200 mln zł.

Perspektywiczny rynek już jakiś czas temu doceniło Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris. Od trzech lat marka Dr Irena Eris ma linię produktów do makijażu – ProVoke, której sprzedaż wzrosła w ub.r. o 30 proc. W tym roku oczekiwany wzrost to dalsze 25-proc.

O rynek chce zawalczyć także Oceanic. Debiut linii AA Wings of Colour firma zapowiedziała na jesień, ale już w maju zaczęła wstawiać pierwsze szafy z produktami do wybranych Rossmannów (we wrześniu oferta ma objąć prawie 800 drogerii sieci).

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 18:32