StoryEditor
Producenci
13.07.2022 00:00

Mniej znaczy więcej. Odpowiedź marki Mustela na współczesne trendy pielęgnacyjne

Laboratoires Expanscience, producent świetnie znanej rodzicom marki Mustela, wprowadza na rynek pierwszy balsam dla całej rodziny. To Multifunkcyjny Balsam z 3 ekstraktami z awokado – wielozadaniowy produkt oszczędzający czas, miejsce i wydatki. 

Mniej znaczy więcej! Laboratoires Expanscience, wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, realizuje założenia wielopłaszczyznowej strategii zrównoważonego rozwoju impACT wprowadzając na rynek pierwszy Multifunkcyjny Balsam MUSTELA z 3 ekstraktami z awokado dla całej rodziny.

ŚWIADOME WYBORY RODZICÓW

Dotychczasowe wieloetapowe rytuały pielęgnacyjne ustępują miejsca multifunkcyjnym produktom oszczędzającym czas, miejsce i zasoby portfela konsumentów. Milenijni rodzice poszukują prostoty i kupują dla siebie i swoich dzieci produkty coraz bardziej świadomie, chcąc oszczędzić już nie tylko pieniądze, ale także ograniczyć wpływ swojej konsumpcji na środowisko. Stawiają więc na wysoką jakość i wybierają te o złożonym działaniu, nadające się jednocześnie dla każdego członka rodziny. Multifunkcyjny Balsam marki MUSTELA jest doskonałym przykładem produktu szytego na miarę naszych czasów.

DOBRY DLA SKÓRY, DOBRY DLA PLANETY

Multifunkcyjny Balsam z 3 ekstraktami awokado to produkt wielozadaniowy. Regeneruje, odżywia i nawilża skórę twarzy i ciała każdego członka rodziny niezależenie od wieku czy typu skóry. Wegańska formuła, brak dodatków zapachowych czy kolorystycznych oraz opakowanie w duchu zero waste to tylko część atutów, którymi szczycą się produkty marki MUSTELA.

Kluczowy składnikiem aktywnym produktów MUSTELA jest organiczne awokado, uprawiane w sposób zrównoważony w samym sercu Peru, wyłącznie w gospodarce o obiegu zamkniętym z odpowiedzialnym łańcuchem dostaw. Stanowi ono serce  Multifunkcyjnego Balsamu, którego unikalna kompozycja została opracowana w centrum badawczo-rozwojowym Epernon. W procesie produkcji użyto całego owocu awokado (skórki, miąższu i pestki), by wydobyć z niego najwartościowsze składniki:

  • Organiczny olej z awokado, który zmiękcza i odżywia skórę – stymuluje syntezę lipidów i łagodzi stany zapalne skóry
  • Cukry z awokado, które działają nawilżająco i łagodząco – wzmacniają barierę skórną oraz chronią kapitał komórek macierzystych
  • Polifenole, które mają działanie antyoksydacyjne i ochronne – odpowiadają za detoksykację i ponowne zagęszczanie skóry

Warto podkreślić, że przy produkcji kosmetyków marki MUSTELA używane są owoce awokado, które ze względu na niedoskonałość wizualną nie nadają się do sprzedaży w przemyśle spożywczym – jest to przykład biznesu w duchu zero waste.

Multifunkcyjny Balsam MUSTELA z 3 ekstraktami z awokado został zamknięty w nowoczesnej, aluminiowej tubie, dającej się przetwarzać w nieskończoność i pozwalającej na zużycie produktu w całości. Dzięki takiemu rodzajowi opakowania użycie plastiku w opakowaniu ograniczyło się do samej zakrętki. Opakowanie zewnętrzne natomiast stanowi kartonik wykonany z papieru pochodzącego ze zrównoważonych upraw lasów.

Laboratoires Expanscience wypełnia również zobowiązania wobec założeń UEBT (Unii na rzecz Etyki Bio-Handlu) chroniąc środowisko poprzez regeneracyjne działanie dla planety: ponowne zalesianie, utrzymywanie różnorodności biologicznej, promując dobre praktyki rolnicze i utrzymując zrównoważone relacje handlowe. Proaktywne podejście marki do działań na rzecz minimalizacji wpływu produktów MUSTELA na ludzi i środowisko ma więc realny wymiar i długofalowy charakter.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2024 16:22
Rodzinny konflikt w Estée Lauder Companies. Komentatorzy porównują go do serialu "Sukcesja"
Perfumeria Douglas w centrum handlowym Madison w GdańskuDouglas

Konflikt wewnątrz rodziny Lauder ujawnia nieoczekiwane napięcia, które wpłynęły na zarząd Estée Lauder Companies. Pomimo oficjalnych zapewnień o jedności, wydarzenia ostatnich miesięcy rzucają nowe światło na relacje w jednej z najbardziej rozpoznawalnych firm kosmetycznych na świecie.

W artykule opublikowanym w Wall Street Journal, Jane Lauder – najmłodsza wnuczka założycielki firmy, Estée Lauder – miała zażądać, aby jej kuzyn William Lauder ustąpił z pozycji przewodniczącego zarządu. William pełnił tę funkcję od niemal 15 lat, lecz zgodnie z doniesieniami, po wewnętrznych naciskach, zrezygnował ze stanowiska 8 listopada, zachowując jednak rolę przewodniczącego rady nadzorczej. Informacja o tej sytuacji przyciągnęła uwagę całego środowiska biznesowego, podkreślając skomplikowane relacje rodzinne wewnątrz jednej z największych firm kosmetycznych na świecie.

Zanim Jane skierowała prywatny list do członków zarządu, miała dowiedzieć się, że nowym CEO zostanie Stéphane de La Faverie, zastępując Fabrizio Fredę. Co więcej, Jane, pomimo swojego doświadczenia i znaczących osiągnięć, nie została rozważana na tę pozycję. Zaoferowano jej rolę wiceprzewodniczącej, lecz bez porównywalnej władzy co William. Decyzja ta skłoniła Jane do publicznego ogłoszenia rezygnacji z funkcji wiceprezesa wykonawczego pod koniec października, co ostatecznie doprowadziło do tego, że po raz pierwszy w historii Estée Lauder Companies żadna osoba z rodziny Lauder nie pełni najwyższego stanowiska wykonawczego.

Historia marki

Firma Estée Lauder Companies, założona w 1946 roku, jest dziś globalnym gigantem o rocznych przychodach sięgających 15,9 miliarda dolarów. W 2024 roku firma zajęła 3. miejsce na liście Top Global Beauty Companies. Jane Lauder, która zaczęła swoją karierę w firmie jako prezes globalnej marki Clinique, przyczyniła się do potrojenia przychodów z e-commerce. Była także inicjatorką innowacyjnych projektów, takich jak cyfrowe narzędzie diagnostyczne skóry, Clinique Clinical Reality. W 2020 roku została mianowana dyrektorem ds. danych i wiceprezesem wykonawczym ds. marketingu przedsiębiorstwa, gdzie wdrażała strategię innowacji opartej na sztucznej inteligencji i nowoczesnych technologiach.

Pomimo wieloletniego wkładu Jane w rozwój i sukces firmy, jej zasługi nie wystarczyły, aby objąć najwyższe stanowisko. Po rezygnacji Jane z roli w zarządzie, przyszłość rodziny Lauder w strukturach Estée Lauder Companies stoi pod znakiem zapytania, a relacje wewnętrzne pozostają napięte, mimo zapewnień o wspólnym dążeniu do sukcesu firmy.

Dodatkowe komplikacje wprowadzają rozliczne zmiany personalne w firmie. Sue Fox, prezeska Estée Lauder Companies na Wielką Brytanię i Irlandię, ogłosiła swoje odejście na emeryturę. Po wieloletniej pracy w amerykańskim gigancie kosmetycznym, Fox zakończy swoją karierę 30 czerwca 2025 roku, a jej następca zostanie ogłoszony w odpowiednim czasie. „Chciałbym osobiście podziękować Sue za wiele lat niesamowitej oddanej pracy na rzecz naszej firmy na całym świecie” – powiedział Peter Jueptner, prezes grupy ds. międzynarodowych w ELC, w notatce firmowej udostępnionej przez Cosmetics Business.

Czytaj także nasze ostatnie doniesienia o Estée Lauder Companies:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2024 09:55
Spadek sprzedaży Olaplex w trzecim kwartale 2024 roku – co zmieniło się w wynikach i strategii?

Olaplex, znana marka pielęgnacyjna specjalizująca się w odbudowie włosów po zabiegach fryzjerskich, odnotowała spadek sprzedaży netto w trzecim kwartale 2024 roku. Wyniki te skłoniły firmę do obniżenia prognoz finansowych na cały rok.

 Olaplex odnotował spadek sprzedaży netto o 3,6 proc. w trzecim kwartale 2024 roku, co przełożyło się na wartość 119,1 milionów dolarów. To wynik, który zmusił kalifornijską firmę do obniżenia rocznych prognoz sprzedaży netto do przedziału od 405 milionów do 415 milionów dolarów, podczas gdy wcześniej szacowano je na poziomie od 435 milionów do 463 milionów dolarów.

Wyniki sprzedaży netto spadły zarówno na rynku amerykańskim (o 3,3 proc.), jak i międzynarodowym (o 3,9 proc.). Mimo trudności, dyrektorka generalna Olaplex, Amanda Baldwin, która objęła stanowisko w styczniu tego roku, podkreślała znaczenie transformacji i priorytetyzacji innowacji produktowych oraz wspierania społeczności profesjonalistów. Baldwin zaznaczyła, że choć firma osiągnęła postępy w realizacji swoich celów strategicznych, musiała skorygować swoje prognozy finansowe z uwagi na zmiany w rozwoju międzynarodowego biznesu.

 W ramach nowych działań mających na celu poprawę sytuacji finansowej, Olaplex zainwestował w nowe inicjatywy sprzedażowe i marketingowe oraz zatrudnił doświadczonych liderów. W sierpniu na stanowisko COO i CFO weszła Catherine Dunleavy, wcześniej prezeska Amway, a w lipcu do zespołu dołączyła Katie Gohman jako dyrektorka ds. marketingu, wcześniej pełniąca tę rolę w firmie Marc Jacobs. Mimo trudności, w tym pozwu zbiorowego dotyczącego rzekomego wywoływania wypadania włosów przez produkty Olaplex, marka zdołała utrzymać silną pozycję i jest zdeterminowana, aby osiągnąć stabilny rozwój.

Czytaj także: Raport Olaplex za III kwartał 2023 r. już dostępny: sprzedaż spadła o 30 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2024 07:48